امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

لوله مبلی چیست؟

1401/07/27
کد خبر : 27173
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

به دلیل اینکه این لوله ها سطح براقی دارند، از آنها در موارد تزئینی نیز استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های بارز این لوله، مقاومت آن در برابر خوردگی و همچنین انعطاف پذیری آن است. با توجه به اینکه جوش پذیری این لوله ها بسیار مطلوب است، موارد استفاده آنها بسیار زیاد است. ما در این مطلب شما را با لوله مبلی و قیمت روز لوله مبلی بیشتر آشنا می کنیم.

لوله مبلی چیست؟

یکی از پروفیل‌ های توخالی و لوله شکل، لوله مبلی است که در تولید این محصولات فولادی از ورق ‌های روغنی بهره گرفته می ‌شود. به دلیل استفاده از ورق های روغنی، لوله مبلی در بازار آهن و فولاد، به لوله روغنی نیز شهرت دارد. از جمله مقاطعی که مقاومت بالایی در کنار سبکی خود دارند، می توان به این لوله ها اشاره کرد. به دلیل وزن سبک این لوله ها، لوله سبک نیز به این لوله ها اطلاق می شود‌. وزن کم لوله مبلی باعث شده است تا از این مقطع فولادی در خودروسازی، ساخت لوازم خانگی، کانتینرسازی و ... استفاده شود. این لوله ها به روش نورد سرد تولید می شوند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. قیمت لوله مبلی به دلیل اهمیت زیاد این محصول، در بسیاری از سایت ها نظیر آراد آهن به صورت روزانه اعلام می شود.

نحوه تولید لوله مبلی

به طور کلی تبدیل ورق فولادی ( کلاف ) به یک محصول خاص با شکل و ابعاد مورد نظر در کارخانه های لوله انجام می شود. این عمل اغلب به روش نورد سرد انجام می شود. در سال های اخیر در داخل کشور با مشکل تامین مواد اولیه مواجه بودیم و این مواد از کشورهای اروپایی و ژاپن به کشور وارد می شد. با راه اندازی فولاد مبارکه قسمت عمده مواد اولیه مصرفی در داخل کشور تامین شده است و تنها بخش کمی از این مواد از کشورهای خارجی تامین می شود. متریال ورق مصرفی بسیار حائز اهمیت است و بهتر است از ترکیبات شیمیایی خاصی استفاده شود تا محصول فولادی خواص مکانیکی مناسبی داشته باشد.
در نحوه تولید لوله مبلی که نوعی لوله درزدار محسوب می شود، در ابتدا ورق های روغنی در کارخانه برای برش آماده می شوند. این ورق ها اغلب به صورت کلاف می باشند. برش این ورق ها ممکن است در عرض های مختلفی صورت بگیرد. در مرحله بعدی ورق های برش داده شده برای یکدست شدن و صاف شدن وارد غلتک های مخصوصی می شوند. پس از این مرحله ورق های کاملا صاف را به شکل لوله با سطح مقطع های مختلف در می آورند. لازم به ذکر است که دو سر ورق با جوش های فرکانس بالا به یکدیگر متصل می شوند. در مرحله بعدی این لوله ها باید با سرعت مناسب خنک شوند. مرحله نهایی مرحله برش لوله است که اغلب این لوله ها در طول ۶ متر برش داده می شوند. در نهایت این محصولات فولادی به روش های خاص بسته بندی می شوند. قیمت لوله مبلی به کارخانه تولیدکننده، وزن و ... بستگی دارد.


 لوله مبلی

سایز و مشخصات لوله مبلی

بدون شک هنگام خرید به دلیل تنوع این لوله ها، سایز و مشخصات لوله مبلی باید بررسی شود تا گزینه مناسبی انتخاب شود. در داخل کشور لوله های مبلی مطابق با دو استاندارد DIN 2394 و EN 10 219-2 تولید و روانه بازار می شوند. این محصولات فولادی اغلب در ضخامت های ۰.۷ تا ۲ میلی متر تولید می شوند. لوله مبلی نیز مانند سایر مقاطع فولادی در سایزهای مختلفی در کارخانه ها تولید می شود. از سایزهای رایج لوله مبلی می توان به سایز ۱۰، ۱۳، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ اشاره کرد. بدیهی با افزایش سایز در یک طول مشخص، وزن محصول نیز افزایش خواهد یافت. همچنین تغییر سایز لوله، بر قیمت لوله تاثیر گذار است. اگر طول لوله مبلی ۶ متر باشد، می توان با یک فرمول خاص وزن این لوله را محاسبه کرد. با ضرب عدد ۱۴۵ در قطر لوله و همچنین در ضخامت لوله و تقسیم عدد به دست آمده بر ۱۰۰۰، وزن این لوله ها را می توان به دست آورد.
سایز و مشخصات لوله مبلی رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد و به همین دلیل داشتن اطلاعات جامع در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. در خرید لوله مبلی باید از روند قیمت این محصول نیز مطلع باشید و به نوعی پیش بینی قیمت کنید. به عنوان مثال اگر پیش بینی کنید که در چند روز آینده قیمت روند نزولی خواهد داشت، با خرید در روزهای آتی می توانید منفعت داشته باشید. بنابراین با روند بازار آشنا شوید و بهترین زمان را برای خرید انتخاب نمایید.

موارد کاربرد لوله مبلی

وزن کم لوله مبلی باعث شده است تا روز به روز این محصول فولادی موارد استفاده بیشتری داشته باشد. موارد کاربرد لوله مبلی بسیار زیاد شده است و این به دلیل ویژگی های خاص این لوله می باشد. به دلیل آبکاری، این لوله ها مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و خمش دارند، همچنین در مقابل حرارت نیز بسیار مقاوم هستند. یکی دیگر از ویژگی هایی که این لوله ها را محبوب و پر کاربرد کرده است، جوش پذیری آنها است. در بسیاری از صنایع از این لوله ها که مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی و بازی دارند، استفاده می شود.
از موارد کاربرد لوله مبلی می توان به صنایع هوایی، خودرو سازی و ماشین آلات، صنعت اسلحه سازی، صنایع کشاورزی، صنایع نظامی اشاره کرد. از این لوله ها همچنین در ساخت درب و پنجره، ساخت قفل، مبلمان سازی و تولید انواع میز و صندلی استفاده می شود. در گلخانه ها، ساخت اگزوز، ساخت کانتینر، ساخت کانکس، ساخت برخی لوازم خانگی و ... نیز از این محصول فولادی استفاده می کنند. حال با این کاربرد ها اهمیت تولید لوله مبلی مشخص می شود و تاثیر آن بر این صنایع کاملا عیان می گردد. قیمت لوله مبلی را می توانید از سایت آراد آهن که یکی از برترین مراجع فروش انواع آهن آلات در ایران است، بگیرید و در صورت نیاز محصول دلخواه خود را از این سایت سفارش دهید.

قیمت روز لوله مبلی

آنچه که مشخص است، قیمت لوله سبک رابطه مستقیمی با قیمت ورق روغنی دارد. ورق روغنی را می توان مواد اولیه ساخت لوله مبلی دانست. حتما می دانید که قیمت شاخص این لوله ها در مقایسه با لوله های سنگین بالاتر است، اما وزن و ضخامت کمتر لوله روغنی باعث شده است تا قیمت نهایی آن مقرون به صرفه تر از لوله های سنگین باشد. در حالت کلی ابعاد، ضخامت، کارخانه تولید کننده و ... بر قیمت لوله مبلی تاثیر گذار است.
قیمت روز لوله مبلی نیز به عوامل متعددی نظیر میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز و دلار، قیمت جهانی فولاد و ... بستگی دارد. قیمت انواع مقاطع فولادی در آراد آهن به صورت لحظه ای به روز رسانی می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع آهن آلات از جمله لوله مبلی به این سایت مراجعه کنید و یا عضو کانال تلگرامی آن شوید. میزان تورم و هزینه های انرژی نیز می تواند بر قیمت روز لوله مبلی و سایر مقاطع فولادی تاثیرگذار باشد. با افزایش استفاده از این لوله ها در صنایع مختلف، تولید این لوله ها نیز در حال افزایش است و توجه خاصی به قیمت آن در صنایع مختلف می شود.


 لوله مبلی

مرجع معتبر خرید لوله مبلی

با توسعه صنعت فولاد در سال های اخیر در کشور، مراجع فروش زیادی برای کمک به رسیدن محصولات فولادی به دست مشتریان وارد عمل شدند. شناخت یک مرجع معتبر خرید لوله مبلی می تواند به شما کمک شایانی کند. آراد آهن مرجع فروش لوله فولادی در کشور است و با توجه به اینکه با بسیاری از کارخانه های معتبر و مطرح کشور در حال همکاری است، بهترین قیمت را برای انواع محصولات فولادی ارائه می دهد.
این روزها بستر فضای مجازی کار خرید مقاطع فولادی و محصولات دیگر را بسیار آسان کرده و افراد زیادی به این طریق محصولات مورد نظر خود را تهیه می کنند. برای خرید لوله مبلی و دیگر مقاطع فولادی می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید و یا با شماره تماس 34055-031 ، با کارشناسان فروش مجموعه ارتباط برقرار کنید. آراد آهن با ارائه خدمات ارزنده توانسته است به عنوان مرجع معتبر خرید لوله مبلی در نظر مشتریان شناخته شود.

جمع بندی

یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد که روز به روز موارد مصرف آن در حال افزایش است، لوله مبلی می باشد. از این لوله ها در بسیاری از صنایع همچون خودروسازی، کانکس سازی، کانتینرسازی، ساخت لوازم خانگی، ساخت اسلحه و ... استفاده می شود. هنگام خرید این لوله ها باید به سایز و مشخصات آن بسیار توجه داشت تا محصول مورد نظر خود را به طور دقیق سفارش داد. کیفیت لوله های سبک به کارخانه های تولید کننده و مواد اولیه به کار برده شده بستگی دارد. به دلیل افزایش موارد استفاده این لوله ها، قیمت روز لوله مبلی در بسیاری از سایت ها نظیر آراد آهن ارائه می شود. شما می توانید برای خرید انواع مقاطع فولادی به سایت آراد آهن مراجعه کنید و محصولات فولادی را با بهترین قیمت تهیه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27173
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید