امروز سه‌شنبه 20 شهریور 1403

Tuesday 10 September 2024

لنت ترمز پژو 405: ایمنی و کیفیت برتر با امکو


1403/06/19
کد خبر : 2409045
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 36 نفر

مقدمه

سیستم ترمز یکی از مهمترین سامانه‌های ایمنی در خودروی شماست که در تمامی شرایط باید بهترین عملکرد را داشته باشد. لنت ترمز به نوعی یکی از مهمترین اجزاء این سیستم به شمار می‌رود و باید از گیرایی و کیفیت بالایی برخوردار باشد. برند امکو (اتحاد موتور) یکی از بهترین تولید کنندگان لنت ترمز در ایران به شمار می‌رود و برای خودرو پژو 405 بهترین انتحاب توسط رانندگانی است که به امنیت و کیفیت ترمز خودروی پژو 405 خود اهمیت می‌دهند. پس در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا به بررسی دلایل این انتخاب بپردازیم.

چرا لنت ترمز امکو بهترین انتخاب برای پژو 405 است؟

 بهترین لنت برای پژو 405

لنت ترمز امکو به دلیل فناوری ساخت پیشرفته و همچنین مواد اولیه با کیفیت بالا بهترین گزینه برای پژو 405 به حساب می‌آید و در ادامه به معرفی برتری‌های این برند خواهیم پرداخت:

  • کیفیت بالا و طول عمر بشتر: لنت ترمز مارک امکو به دلیل استفاده از متریال با کیفیت بالا و همچنین تکنولوژی  ساخت مدرن عملکرد بسیار خوبی را در کنار طول عمر بالا به شما ارائه می‌دهد.
  • عدم ایجاد نویز و صدا: از ویژگی‌های برجسته لنت ترمز Emco عدم ایجاد صدا در هنگام ترمز گیری است.
  • مقاومت عالی در برابر حرارت: مواد به کار رفته در فرآیند ساخت آنها به گونه‌ای است که در هنگام ترمزگیری و ایجاد حرارت زیاد عملکرد خود را از دست نمیدهند.
  • ترمز گیری مطمئن در تمامی شرایط: لنت ترمز امکو در تمامی شرایط جوی، سرما و گرمای شدید قادر به توقف خودرو پژو 405 در پایدارترین حالت هستند.   

فاکتورهای مهم در انتخاب لنت ترمز جلو پژو 405

حالا فاکتورهای کلیدی را که برای خرید لنت ترمز پژو 405 باید در نظر داشته باشید را توضیح میدهیم:

دوام بالا: لنتهای ساخت شرکت امکو به دلیل استفاده از مواد اولیه درجه 1 و همچنین ساختار محکم از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

ایمنی برتر: عملکرد قدرتمند در هنگام ترمزگیری در شرایط اضطراری،  ایمنی برتر و رانندگی مطمئن‌تری را برای شما به همراه دارد.

سازگاری با خودرو: لنت ترمز پژو 405 امکو با این خودرو سازگاری کامل داشته و کارایی بالایی را در هنگام استفاده از خود نشان میدهد.

چرا لنت امکو برای پژو 405 مناسب است؟

 لنت ترمز 405

سازگاری کامل با سیستم ترمز پژو 405

لنت ترمز تولید شرکت امکو دارای سازگاری بسیار  عالی با سیستم ترمز این خودرو محبوب است و به راحتی قابل نصب بوده و عملکرد ترمز را به طرز چشم گیری ارتقاء میدهد.

ترمزگیری بکنواخت و بدون صدا

به دلیل استفاده از فناوری ساخت بروز و همچنین تولید با مواد اولیه با کیفیت ترمزگیری بدون نوسان با گیرایی بالا و همچنین بدون ایجاد صدا را تجربه خواهید کرد.

عمر بیشتر در برابر برندهای دیگر

لنت ترمز پژو 405 ساخت شرکت اتحاد موتور (IREmco) از ساختار مستحکمی برخودار بوده و به همین دلیل دارای عمر بالایی نسبت به مارکهای دیگر است.  

بهترین لنت ترمز جلو برای پژو 405

بهترین لنت ترمز جلو برای خودروی پژو 405 باید از چندین پارامتر برخوردار باشد تا به عنوان بهترین انتخاب برای خرید مد نظر قرار گیرد و این‌ها را باید با مارکها و برندهای دیگر بازار مقایسه و مد نظر قرار داد، حالا به مهمترین آنها می‌پردازیم.

قیمت

قیمت برای خرید لنت یکی از ارکان اصلی این قطعه مصرفی می‌باشد و باید بر حسب کیفیت و کارایی آن را در مقام مقایسه با دیگر برندهای موجود در بازار قرار داد و در نهایت با ایجاد بالانس بین آنها اونی که بهتره رو انتحاب کرد. قیمت پایین یا بالای لنت ترمز نشانه خوب بودن یا بد بودن آن نیست بلکه باید طبق تجربه و نظراتی که دیگران درباره آن دارند قضاوت نمود. در این میان لنت ترمز جلو امکو مناسب برای پژو 405  یک برند داخلی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه، که برای استفاده روزمره بسیار خوب عمل می‌کند. لنت‌های امکو دوام و عملکرد قابل قبولی دارند.

محبوبیت و شناخت برند

یک برند شناخته شده و امتحان پس داده همانند امکو (Emco) که از نظر دوام و عملکرد در سیستم ترمز پژو 405 در میان مصرف کنندگان رضایت قابل قبولی را به همراه داشته و به دلیل قیمت مقرون به صرفه نسب به کیفیت و عملکرد در شرایط اضطراری ترمزگیری، محبوبیت خوبی را برای خود کسب کرده و به مارک شناخته شده‌ای تبدیل شده است.

تشخیص لنت ترمز پژو 405 امکو اصلی از تقلبی

 بهترین لنت ترمز پژو پارس

همیشه برندهای مطرح بازار که اسم و رسم پیدا می‌کنند مانند همین برند لنت ترمز امکو، برندهای مشابه یا همان تقلبی و غیر اصل را سودجویان به بازار عرضه کرده و با همان اسم با املای متفاوت و کمی اختلاف قیمت وارد بازار کرده و به نوعی کلاهبرداری انجام میدهند حالا ما در اینجا میخواهیم نحوه تشخیص لنت ترمز پژو 405 Emco اصلی از تقلبی را به شما نشان دهیم.

بسته‌بندی

بسته بندی لنت ترمز پژو 405 امکو دارای تم محصولات امکو است و به نوعی مشخصه این محصول می‌باشد. در روی بسته بندی IREmco درج شده و نوشته IR به رنگ قرمز و امکو به رنگ آبی تیره متمایل به مشکی است. در بغل بسته بندی نوشته لنت جلو 405 به چشم می‌آید و در زیر آن بارکدهای محصول.

کیفیت ساخت لنت

لنت ترمز اصلی: کیفیت مواد مصرفی در لنت‌های امکو بالا است. لنت اصلی باید صاف، یکدست و بدون هر گونه نقص باشد.

لنت تقلبی: ممکن است بافت ناصاف، ترک‌خورده یا ضعیفی داشته باشد. در تولیدات تقلبی معمولا از مواد ارزان و بی‌کیفیت استفاده می‌شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که لنت ترمز پژو 405 با مارک M CO نیز در بازار وجود دارد که بعضا به عنوان لنت IREmco به فروش میرسد و کاملا فرق دارد پس در هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه خاص و ویزه داشته باشید.

محل خرید

باید همیشه از جاهای معتبر اقدام به خرید لنت ترمز با برند امکو نمود تا از اورجینال بودن و اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد و هنگام خرید باید پارامترهایی که قبل‌تر ذکر کردیم نیز مد نظر قرار داد تا خرید خوب و با کیفیتی را تجربه کنید.

لنت ترمز جلو پژو 405 IREmco با چه خودروهایی مشترک هست؟

لنت ترمز چرخ‌های جلو پژو 405 برند اتحاد موتور (IREmco) با خودروهای مختلفی از خانواده پژو و سمند مشترک هست و از این نظر دارای یک مزیت بسیار خوب از نظر فراوانی قطعه به شمار می‌رود. این لنت با سیستم ترمز چرخ جلو خودروهایی نظیر پژو پارس، سمند LX سال موتور معمولی و پژو 405 SLX با موتور TU5 هماهنگی کامل داشته و می‌توان برای آنها نیز به کار برده شود.

زمان تعویض لنت پژو 405

لنت هم همانند قطعات دیگر در خودروی پژو 405 بخشی از لوازم مصرفی این اتومبیل به حساب می‌آید و زمان تعویض آن با نمونه نو و جدید بسته به نوع راننندگی و استفاده شما از این خودرو دارد. 

علائم و نشانه‌های تعویض لنت ترمز پژو 405

معمولا زمانی که که با این علامتها و نشانه‌ها هنگام ترمزگیری مواجه شدید وقت آن است که اقدام به تعویض آنها نمایید:

  • تولید صدا و نویز هنگام ترمزگیری
  • بیش از حد پایین رفتن پدال ترمز (البته ممکن است با ایرادات دیگر نیز به وجود آید)
  • کاهش قدرت ترمز
  • ایجاد صدای خش خش
  • پایین رفتن سطح روغن ترمز

به طور معمول با باز کردن لنتهای ترمز به صورت بصری نیز متوجه خرابی یا تمام شدن آنها می‌شوید و به طور معمول و در حالت استاندارد وقتی 40 درصد از لنت بیشتر نمانده بود باید آن را با نمونه جدید جایگزین کرد.

نحوه تعویض لنت جلو پژو 405

برای تعویض لنت جلو پژو 405 مراحل زیر را دنبال کنید و توجه داشته باشید که این کار نیازمند تجربه مکانیکی و دست به آچار بودن است و همچنین باید ابزار این کار را هم در اختیار داشته باشید.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز

  1. جک و خرک
  2. آچار چرخ
  3. آچار بکس یا رینگی سایز مناسب
  4. پیچ گوشتی دو سو و چهارسو
  5. انبردست
  6. روغن ترمز جهت تنظیم سطح
  7. لنت ترمز جدید مارک امکو

مراحل تعویض لنت به اختصار

  • خودرو 405 را در سطحی صاف قرار داده و توسط جک آن را بلند کنید.
  • خودرو را روی خرک قرارا دهید.
  • خودرو را در دنده قرار دهید تا هنگام باز کردن پیچ‌ها چرخ نچرخد.
  • حالا با آچار چرخ پیچ‌های چرخ را باز کنید.
  • حالا با آچار بکس یا رینگی مناسب پیچ‌های کالیپر ترمز را باز کنید.
  • کالیپر ترمز را در جای مناسب قرار داده تا به سیم و شیلنگهای ترمز آسیب نرسد.
  • لنتهای قدیمی ر از جای خود خارج کنید و با لنتهای جدید مارک امکو جایگزین نمایید.
  • کالیپر و چرخ را در جای خود نصب نموده و خودرو را پایین بیاورید.
  • خودرو را روشن کرده و قبل از شروع به حرکت چند بار پدال ترمز را فشار دهید تا لنتها به دیسک خوب بچسبند.
  • مقداری مسافت کوتاه را با آن طی نموده تا از صحت عملکرد ترمز اطمینان حاصل شود.

حالا شما بر روی پژو 405 خود لنتهای درجه 1 مارک امکو (اتحاد موتور) را نصب دارید.

نتیجه

در نهایت خودروی پژو 405 هم مانند خودروهای دیگر باید موقع فرا رسیدن زمان تعویض لنت به سرعت آن را با نمونه جدید جایگزین نمود و شما بر اساس قیمت، کیفیت ساخت و همچنین شهرت برند اقدام به خرید این قطعه خواهید کرد، مارک امکو (IREmco) یکی از بهترین برندهای لنت ترمز برای خودرو پژو 405 است و تمام شرایط لازم اعم از قیمت، کیفیت، طول عمر بالا و اعتبار برند را همزمان دارد و شما با خرید آن یک تیر و چند نشان زده‌اید.

منبع: فروشگاه آنلاین متال یدک مرجع خرید لوازم یدکی اصلی و اورجینال.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2409045
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید