امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

فیزیوتراپی در منزل تهران

1401/07/27
کد خبر : 27343
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 270 نفر
آیا تاکنون از فیزیوتراپی در منزل بهره برده‌اید؟ آیا می‌دانید بهترین تمرینات فیزیوتراپی در منزل به چه صورت ارائه می‌شود؟ آیا می‌دانستید که خدماتی همچون فیزیوتراپی کمر در منزل و فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل نیز امکان‌پذیر است و توسط فیزیوتراپیست‌های ماهر کلینیک‌های معتبر فیزیوتراپی ارائه می‌شود؟

فیزیوتراپی که به عنوان درمان فیزیکی نیز شناخته می‌شود، نوعی حرفه بهداشتی است جهت درمان، بازیابی، افزایش تحرک فیزیکی، قدرت و عملکرد بیمارانی که دارای ناتوانی جسمی هستند. در این حرفه فیزیوتراپیست‌ها از روش‌های مکانیک یا حرکت شناسی، درمان دستی، ورزش درمانی و الکتروتراپی، لیزر درمانی، مگنت درمانی و انواع دیگری از تکنیک ها جهت درمان بیماران خود استفاده می‌کنند که هم در کیلینیک‌های توابخشی و هم به صورت فیزیوتراپی در منزل امکان‌پذیر است. برای درمان بیماری‌های حرکتی و عصبی، فیزیوتراپیست‌ها بهتر می‌توانند به بیماران کمک کنند تا تحرک خود را به دست آورند، زیرا درک بهتری از نحوه عملکرد بدن دارند و در مهارت‌های بالینی برای ارزیابی، تشخیص و درمان ناتوانی‌ها آموزش دیده‌اند.

فیزیوتراپیست‌ها به کمک تجهیزات پیشرفته و با تجربه و مهارت‌های بالایی که دارند می‌توانند بخش عظیمی از مشکلات جسمی و حرکتی بیماران را درمان کنند و باعث بهبود هر چه سریع‌تر آسیب‌ها و ناتوانی‌های ناشی از کمر درد، گردن درد، زانو درد، مشکلات رباط و... شوند. همچنین حرفه فیزیوتراپی به توانبخشی بیماران مبتلا به پارکینسون، فلج، سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس و فلج مغزی نیز کمک می‌کند تا هر چه زودتر بهبودی خود را بدست آورند. علاوه بر این، فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند مشکلات مزمن و حاد را با درمان بیماران در خانه درمان کنند که به فیزیوتراپی در منزل معروف است. همانطور که می‌دانید بیش از 75 درصد از افرادی که به مراقبت در منزل نیاز دارند، سالمندانی هستند که برای مدیریت حرکات جسمی خود نیاز به کمک دارند. فیزیوتراپی در منزل میزاند مرگ و میر را کاهش داده و سلامت جسمی کلی را بهبود بخشد و عملکرد اجتماعی را افزایش دهد.

فیزیوتراپی در منزل به اطمینان از تداوم مراقبت و تسهیل انتقال کمک کرده و و میزان بستری مجدد بیمار را در بیمارستان‌ها، کاهش می‌دهد. بیمارانی که از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره می‌برند استقلالشان در انجام امور شخصی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد درواقع انجام تمرینات فیزیوتراپی در منزل موجب آموزش خود مدیریتی شده و آن را ترویج می‌دهد.

چرا ورزش‌های فیزیوتراپی انجام می‌شود؟

ثابت شده است که تمرینات فیزیوتراپی چه در منزل و چه در فضای کلینیک راهی مفید برای کمک به درمان و پیشگیری از آسیب‌ها و دردهای مربوط به بیماری‌های مختلف است. فیزیوتراپیست‌ها متخصصان پزشکی آموزش دیده‌ای هستند که از این تمرینات برای تقویت عضلات و افزایش عملکرد استفاده می‌کنند. آنها مشکلات یک فرد را ارزیابی می‌کنند و سپس بهترین مجموعه تمرینات فیزیوتراپی را برای تسکین سریع توصیه می‌کنند. این تمرینات از حالت‌های تکی تا حالت‌های سطح بالا که به ترمیم بدن و بازیابی عملکرد کامل بدن کمک می‌کند، متغیر هستند.

درست مانند دارو، فقط در صورتی سود می‌برید که داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید. به طور مشابه، اگر تمرینات توصیه شده را با جدیت دنبال کنید، می‌توانید از فیزیوتراپی نیز نتیجه مطلوب کسب نمایید. تمرینات فیزیوتراپی در منزل همچنین به بازیابی حالت روانی عاطفی متعادل کمک می‌کند که برای درمان جامع ضروری است. برای فیزیوتراپی کمر در منزل، فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل و بسیاری فیزیوتراپی‌های دیگر می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل کلینیک دایان بهره ببرید و بهبودی سریع هر نوع درد عضلانی-عصبی را توسط متخصصین این کلینیک تجربه نمایید.

چه زمانی به فیزیوتراپیت نیاز دارید؟

زانو درد، کمردرد، فشار گردن به بخشی از زندگی تبدیل شده است. زمانی که نوع خاصی از درد در طی یک دوره زمانی فروکش نمی‌کند و پس از انجام یک حرکت خاص آن را تجربه می‌کنید، بهتر است به فیزیوتراپ مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای درمان راحت‌تر نیز بهرمند شوید. فیزیوتراپی دارای طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها است و افراد می‌توانند برای هر یک از مسائل پزشکی زیر از فیزیوتراپی استفاده کنند:

● مشکلات اسکلتی عصبی-عضلانی

این مشکلات شامل انواع دردها از جمله کمردرد، زانو درد، آرتریت، آسیب‌های ورزشی و... هستند. که به کمک فیزیوتراپی درمان شده و به مقدار بسیار بالایی از دردها کاهش می‌یابد. این نوع بیماری‌ها را می‌توان به صورت تمرینات فیزیوتراپی در منزل نیز معالجه کرد.

● بیماری مزمن انسدادی ریه

فیزیوتراپی به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی چند رشته‌ای عمل می‌کند و مداخله‌ای موثر برای بیماران مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه دیده شده است.

● فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی نقشی کلیدی در کمک به کودک آسیب دیده برای رسیدن به پتانسیل خود دارد و به دنبال ارتقاء و حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کودک است.

● آسم

فیزیوتراپی به تمرین عضلات تنفسی کمک می‌کند و شروع حملات آسم را کاهش می‌دهد و تنفس و توانایی‌های فیزیکی فرد را بهبود می‌بخشد.

● تنفسی

یکی دیگر از زمینه‌های اصلی که در آن از مزایای فیزیوتراپی استفاده می‌شود، مشکلات تنفسی مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه و فیبروز کیستیک است.

● توانبخشی پس از جراحی

اگر به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید، فیزیوتراپی در منزل می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر به حالت عادی بازگردید. با درمان تخصصی فیزیوتراپی در منزل به کمک کیلینیک‌های تخصصی نظیر کلینیک فیزیوتراپی دایان، تحرک خود را بازیابید.

● فلج اندام ها

با درمان منظم فیزیوتراپی می‌توان توان عضلانی را بهبود بخشید و باعث تحرک هر چه بیشتر بیمار در فلج شد. فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل برای بیمارانی که بر اثر سکته دچار فلج و ناتوانی جسمی شده‌اند بهترین گزینه است.

● بیماری پارکینسون

پارکینسونیسم یک از اختلالات حرکتی است که درمان فیزیوتراپی و تمرین درمانی می‌تواند به بیمار در کسب تحرک و استقلال بیشتر کمک کند.

● پس از حمله قلبی

فیزیوتراپی پس از حمله قلبی به کاهش ضربان قلب و فشار خون در حالت استراحت و در حین ورزش کمک می‌کند. با تمرینات فیزیوتراپی در منزل می‌توان عوارض حاصل از حمله قلبی را تا حد بسیار بالایی کاهش داد.

● کمر درد

سبک زندگی بی‌تحرک، وضعیت بدنی نامناسب و سفرهای روزانه می‌تواند باعث کمردرد مداوم شود. دیگر نیازی نیست با آن درد زندگی کنید و زندگی محدودی داشته باشید. کافیست با کلینیک‌های تخصصی فیزیوتراپی همچون کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس گرفته و به این مراکز اجازه دهید تا با کمک فیزیوتراپیست‌های مجرب و آموزش دیده در آسایش منزلتان درد شما را تسکین دهند و خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل را به شما ارائه نمایند.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در طول سالیان متمادی اثربخشی خود را در کمک به بیماران در بازیابی سلامت و افزایش قدرت بدنی، عملکرد و تحرک ثابت کرده است. برای افزایش بیشتر تجربه شما از فیزیوتراپی، فیزیوتراپیست‌های کلینیک فیزیوتراپی دایان شخصاً شما را ملاقات خواهند کرد و فیزیوتراپی را در منزل شما انجام خواهند داد. برخی از مزایای فیزیوتراپی در منزل کلینیک فیزیوتراپی دایان عبارتند از:

  1. هماهنگی در برنامه درمان با برنامه زندگی ایجاد می‌شود
  2. بر روند بهبود بیمار سرعت بخشیده و سلامتی جسمی را به ارمغان می‌آورد.
  3. دلیل بیماری توسط فیزیوتراپیست معالج مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  4. مدیریت زمان بهتری برای فیزیوتراپیست و بیمار ایجاد می‌شود.
  5. بسیار مقرون به صرفه است
  6. حمایت و نظارت خانواده را در بر دارد
  7. آموزش درست حرکات در مکان تمرین امکان‌پذیر است
  8. آموزش حرکات به افراد در منزل توسط فیزیوتراپیست امکان‌پذیر است
  9. بیمار می‌تواند پس از جلسات درمانی به بدن خود استراحت دهد.
  10. دور بودن از فضای شلوغ داخل کلینیک‌ها و حتی ترافیک‌های شهری از مزایای باز فیزیوتراپی در منزل است.

در کل شما می‌توانید با خدمات به صرفه و انواع فیزیوتراپی در منزل همچون فیزیوتراپی کمر در منزل، فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل و....، با تمام نگرانی‌ها و دردسرهای درمان فیزیوتراپی خداحافظی کنید.

کلینیک فیزیوتراپی دایان

کلینیک فیزیوتراپی دایان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین کیلینیک‌های فیزیوتراپی در تهران است که خدماتی همچون درمان های اسلکتی، عضلانی مانند کمردرد، آسیب‌های زانو، گردن درد، آسیب‌های ناحیه دست، مچ دست و پا را با استفاده از راه کارهایی از جمله الکتروتراپی، درمان دستی، شاک ویو تراپی، لیزر درمانی، ماساژ درمانی، مگنت درمانی و سایر راه کارهای مورد نیاز انجام می‌دهد. همچنین این مرکز خدمات ویژه‌ای به نام فیزیوتراپی در منزل را برای بیمارانی که ترجیح می‌دهند در خانه یا محل کار از خود مراقبت کنند و فیزیوتراپی دریافت نمایند، ارائه می‌دهد.

بیماران علاقمند به تمرینات فیزیوتراپی در منزل، همان مراقبت‌های با کیفیت بالایی را که کلینیک فیزیوتراپی دایان در محیط کلینیک خود ارائه می‌دهد را دریافت خواهند کرد. همچنین به هر بیمار آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانند از محیط خانه خود برای کمک به دستیابی به اهداف توانبخشی استفاده نمایند.

کارکنان فیزیوتراپیست‌های مراقبت در منزل کلینیک دایان آموزش‌های پیشرفته‌ای در زمینه‌های تخصصی از جمله ارتوپدی، نورولوژی و فیزیوتراپی سرطان دارند. این مرکز یک تجارت مجازی یا "بازار آنلاین" برای ارائه دهندگان خدمات مستقل نیست در واقع هر یک از فیزیوتراپیست‌های خانگی این کلینیک به صورت تخصصی و با دقت انتخاب شده و از اعضای بلندمدت و ارزشمند کارکنان کلینیک فیزیوتراپی دایان هستند. بسیاری از درمانگران خانگی مرکز دایان نیز در دسترس بودن در کلینیک را حفظ می‌کنند و در صورت تمایل می‌توانند به شما نیز در منزلتان کمک نمایند.

شما می‌توانید مراقبت ازخود یا عزیزانتان را به این گزینه مقرون به صرفه‌تر انتقال دهید و با دریافت انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل از جمله فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل، فیزیوتراپی کمر در منزل و... به سلامتی و بهبودی خود و عزیرانتان هر چه سریع‌تر کمک کنید. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27343
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید