امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

فال حافظ امروز به همراه تفسیر

1401/07/27
کد خبر : 27300
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 391 نفر
فال حافظ یکی از معروف ترین فال‌ها در میان ایرانیان است. گرفتن فال حافظ نشان از جایگاه رفیع حافظ و اشعارش در بین مردم ایران دارد، دلیلش هم این است که حافظ را حافظ کل قرآن و لسان الغیب می دانند، یعنی کسی که از غیب سخن می گوید.

 

برخی هنگام گرفتن فال حافظ نیت های دقیق دارند، برخی از فال حافظ پیشگویی می‌خواهند و برخی هنگام شادی برای وصف حالشان به سراغ فال حافظ واقعی می‌روند. البته برخی اصرار دارند در نیت خود حتما تاکید کنند که در تاریخ و ساعت امروز فال برایشان راه حلی ارائه دهد. برای خواندن فال حافظ امروز براساس ماه تولد، تاریخچه فال حافظ و طریقه نیت کردن با ما همراه باشید.

 

فال حافظ

 

تاریخچه فال حافظ

جالب است بدانید حافظ خود در برخی اشعارش اشاره به گرفتن فال کرده است و می گوید : « به ناامیدی از این در مرو، بزن فالی/ بود که قرعه دولت به نام ما افتد» اما شاید برای شما هم تا الان سوال پیش آمده باشد که اولین فال را چه کسی با دیوان حافظ گرفته است و از کجا این فال تبدیل به یک رسم شد.

اولین فال چند ساعت پس از مرگ حافظ گرفته شده است، زمانیکه اطرافیان وی برای دفن حافظ به مشکل خورده بودند و عده ای اجازه نمی‌دادند که او را دفن کنند، برای پیدا کردن راه حل به سراغ دیوان اشعار خودش رفتند.

 آنها تمام غزل‌های حافظ را در یک سبد ریختند و سپس یک کودک یکی از آنها را از سبد بیرون آورد و غزلی که بیرون آمد به طرز عجیبی جواب آنهایی بود که از دفن وی جلوگیری می کردند، از همانجا که فال حافظ درست و بجا برای رفع یک مشکل استفاده شد، فال گرفتن با اشعار وی رواج یافت.

 

نحوه نیت کردن در فال حافظ

مردم ایران معمولا در آیین‌ها و مناسبت‌هایی مانند شب یلدا و عید نوروز به سراغ حافظ می‌روند و تفال می‌زنند. نحوه گرفتن فال حافظ واقعی آداب و رسوم مخصوص خودش را دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

آنهایی که اعتقادات مذهبی دارند قبل از گرفتن فال وضو می‌گیرند و سپس فاتحه ای برای حافظ می‌خوانند و بعد با گفتن جملاتی مانند جملات زیر نیت می‌کنند.

«ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی»، بعضی از مردم هم می گویند  ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.»

سپس کتاب را با انگشتان خود باز می‌کنند و اولین غزلی که دیدند را می‌خوانند، اما این کار درست نیست، برای تجربه یک فال حافظ واقعی و فال حافظ درست باید کتاب را با دست چپ خود بگیرید و اولین غزل در صفحه سمت راست را بخوانید.

 

نیت برای گرفتن فال حافظ

متن نیت فال حافظ

 

فال حافظ امروز

فال حافظ برای متولدین ماه های مختلف سال توصیه‌ها و پیام‌های متفاوتی دارد که در ادامه فال حافظ امروز را برای متولدین هر ماه طبق ساعت و تاریخ امروز خواهیم گفت. ضمناً برای گرفتن فال در همین لحظه می توانید از فال حافظ آنلاین در "مرکزش" استفاده کنید. وب سایت مرکزش (https://markazesh.com) مرکز تمام ابزارهای آنلاینی است که روزانه به آن نیاز پیدا می‌کنید از جمله نقشه ایران، تاریخ امروز، ساعت دقیق با ثانیه، اوقات شرعی، محاسبه تعداد روز بارداری، محاسبه تاریخ زایمان و ... .

 

فال حافظ امروز برای متولدین فروردین

ای که با سلسله زلف دراز آمده ای

فرصتت باد که دیوانه نواز آمده ای

ساعتی ناز مفرما و بگردان عادت

چون به پرسیدن ارباب نیاز آمده ای

 

تفسیر فال: آفرین بر شما که هر کاری را حتی نیت کردن در دل را از بهر ثواب انجام می دهید و هیچ لذتی را بالاتر از خواندن نماز نمی دانید. بسیار صبور هستید و با همه کس کنار می آیید.

 

فال حافظ امروز برای متولدین اردیبهشت

از من جدا مشو که توام نور دیده ای

آرام جان و مونس قلب رمیده ای

از دامن تو دست ندارند عاشقان

پیراهن صبوری ایشان دریده ای

 

تفسیر فال: اینقدر سنگدل نباش. غرور کاذب خویش را دور بریز کسانی هستند که تو را بسیار دوست می دارند تو هم از محبت خود بخشش کن که اگر غفلت کنی در آینده خود را سرزنش خواهی کرد.

 

فال حافظ امروز برای متولدین خرداد

یا رب سببی ساز که یارم به سلامت

بازآید و برهاندم از بند ملامت

خاک ره آن یار سفرکرده بیارید

تا چشم جهان بین کنمش جای اقامت

 

تفسیر فال: راه به جایی نداری. همه درها به رویت بسته شده و فکر می کنی دنیا نیز از هر جهت روی خشم به تو نشان می دهد. دیگران هم به جای کمک مسخره ات می کنند و مدام ایراد می گیرند. تو هم رازهای درونت را فاش نکن.

 

فال حافظ امروز برای متولدین تیر

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند

واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

بیخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند

باده از جام تجلی صفاتم دادند

 

تفسیر فال: اگر به تمام نیات خودتان می رسید منظور این است که لیاقت داشته و مورد لطف خداوند قرار گرفته اید زیرا با تمام وجود خدا را می پرستید و وجود خودتان را از خدا می دانید.

 

فال حافظ امروز برای متولدین مرداد

مژده وصل تو کو کز سر جان برخیزم

طایر قدسم و از دام جهان برخیزم

به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی

از سر خواجگی کون و مکان برخیزم

 

تفسیر فال: به خاطر ایمان قوی و تقوی از بندگان مقرب الهی هستی. اراده کنی خداوند همه چیز به تو می دهد ولی همیشه دیگران را مقدم دانستی و برای آنها دعا می کنی فقط از خدا می خواهی بهشت را نصیب بگرداند.

 

فال حافظ امروز برای متولدین شهریور

خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است

چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است

جانا به حاجتی که تو را هست با خدا

کآخر دمی بپرس که ما را چه حاجت است

 

تفسیر فال: چرا فکر می کنی کسی اندوه تو را نمی داند. خیال نکن که کسی ناله ها و آه های تو را درک نمی کند. از یاد خدا غافل نشو که تمام احوالات تو واقف است. از تو حرکت از خدا برکت.

 

فال حافظ واقعی

 

فال حافظ امروز برای متولدین مهر

حسب حالی ننوشتی و شد ایامی چند

محرمی کو که فرستم به تو پیغامی چند

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید

هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

 

تفسیر فال: به مقصود خودت نمی رسی.مگر با خدا باشی. حاجات تو زمانی برآورده می شوند که نماز حاجات بخوانی. تو باید خوبی خودت را به همگان ثابت کنی.

 

فال حافظ امروز برای متولدین آبان

سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی

دل ز تنهایی به جان آمد خدا را همدمی

چشم آسایش که دارد از سپهر تیزرو

ساقیا جامی به من ده تا بیاسایم دمی

 

تفسیر فال: بسیار پریشان حال و دلتنگ هستید. فکر می کنید دیگر قدرت جنگیدن با مشکلات را ندارید و به دنبال کسی می گردید ولی بدانید کسی کمکتان نمی کند فقط به درگاه خدا التماس کنید.

 

فال حافظ امروز برای متولدین آذر

دل از من برد و روی از من نهان کرد

خدا را با که این بازی توان کرد

شب تنهاییم در قصد جان بود

خیالش لطف های بی کران کرد

 

تفسیر فال: بسیار ناراحت هستی، پلی شده ای برای موفقیت دیگران. جلوی ضرر را از هر جا بگیری به نفع توست. حاجتی داری که زود به نیت خودت می رسی به اندازه ی یک چشم برهم زدن.

 

فال حافظ امروز برای متولدین دی

یاد باد آن که نهانت نظری با ما بود

رقم مهر تو بر چهره ما پیدا بود

یاد باد آن که چو چشمت به عتابم می کشت

معجز عیسویت در لب شکرخا بود

 

تفسیر فال: ایام جوانی و خوشگذرانی و راحتی زود می گذرد و از خود و اطرافت غافل نشو ،در عین خوشی و راحتی فکر آینده و حوادث ناگوار هم باش و همیشه آماده ی جنگ با مشقات باش.

 

فال حافظ امروز برای متولدین بهمن

ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

ببین که در طلبت حال مردمان چون است

به یاد لعل تو و چشم مست میگونت

ز جام غم می لعلی که می خورم خون است

 

تفسیر فال: روشنایی و آفتاب خوبی ها در حال طلوع است و این طلعت بسیار مبارک است و سعادت به همراه دارد. اتفاقات شیرینی رخ خواهد داد . شما از در آشتی در می آیید. لحن کلامت را زیباتر کن.

 

فال حافظ امروز برای متولدین اسفند

ساقی بیار باده که ماه صیام رفت

درده قدح که موسم ناموس و نام رفت

وقت عزیز رفت بیا تا قضا کنیم

عمری که بی حضور صراحی و جام رفت

 

تفسیر فال: برای آینده ی خود چه کاری انجام داده ای. وقت گذشته، عمرت هم تلف شده بدون اینکه برای فردایت فکری کرده باشی. این حاصل غرور خودت می باشد. غرورت را کنار بگذار تا دوباره متولد شده و بتوانی آینده را بسازی.

 

میزان اهمیت فال حافظ با تفسیر

دیوان حافظ بعد از قرآن بیشترین کتابی است که در ایران چاپ می‌شود و در خانه هر ایرانی یافت می شود، علت محبوبیت حافظ این است که پیام شعر حافظ قابل فهم و چند وجهی است.

دانستن معنی و تفسیر فال لطف خواندن شعر را دو برابر می کند، اگر تفسیر اشعار را بلد نیستید، گرفتن فال حافظ با تفسیر را به شخصی بسپارید که هم بتواند به خوبی اشعار را بخواند و هم به خوبی تفسیر کند.

خیلی از افراد به همان برداشت اولیه که بعد از خواندن فال می کنند، بسنده می‌کنند. برخی دیگر به سراغ اولین بیت غزل بعدی می روند و آن بیت را شاهد فال خود به عنوان تایید در نظر می گیرند. بعضی از افراد به دنبال کلمات هم معنی با نیتشان در شعر می گردند و عده ای هم به دنبال معنی تک به تک ابیات می روند تا تفسیر درستی از شعر و فال خود داشته باشند.

 

ابزار آنلاین برای گرفتن فال حافظ

فال حافظ امروز به صورت آنلاین هم در دسترس است. در فال حافظ آنلاین، هم امکان گرفتن فال هست و هم تفسیر مناسبی از فال برای شما نمایش داده می شود و کار شما را برای تفسیر فال راحت می کند.

اگر می خواهید فال حافظ آنلاین یا فال حافظ روزانه بگیرید و به فال حافظ با تفسیر دسترسی داشته باشید می توانید از مرکزش استفاده کنید، "مرکزش" یک جعبه ابزار آنلاین است که کار با ابزارهای آن بسیار آسان است.

اگر به دانستن ساعت و تاریخ امروز نیاز دارید، اگر به ماشین حساب ساده یا ماشین حساب مهندسی نیاز دارید، اگر به محاسبه دقیق سن نیاز دارید استفاده از این سایت را پیشنهاد می‌کنیم.

برچسب ها :
# فال حافظ

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27300
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید