امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

ساندویچ پانل اتاق تمیز | کلین روم

1401/07/27
کد خبر : 27752
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 31 نفر
ساندویچ پانل اتاق تمیز موجود در مرکزپانل یکی از مهندسی های روز دنیا بر روی این پنل های اتاق تمیز معماری و پیاده سازی شده است که ضد شعله، ضد اشعه، عایق برودت ، از عوامل صوتی نیز جلوگیری می‌کند و به شدت  سازگاری عالی با محیط زیست را داراست.   پانل اتاق تمیز معمولا از دو برش فلزی که ممکنه آلومینیوم یا گالوانیزه باشد و یک ماده کاربردی(که به آن فوم هم می‌گویند) در وسط این پنل تشکیل شده است.

ساندویچ پانل اتاق تمیز از ویژگی های خیلی منحصر به فرد است که از جمله : نصب آسان، وزن سبک و حافظ درمحیط زیست است.  معمولا مواد کاربردی در داخل این پنل ها استفاده می‌شود بر مبنای شرایط هر مکان تنظیم و تولید می‌شود.مثلا در اتاق تمیز های آزمایشگاه مواد به کار رفته در پنل با موادی که در اتاق تمیز فروارده های یخچالی متفاوت می‌باشد.در حال حاضر، ساندویچ پانل های اتاق تمیز موجود در مرکز پانل عبارتند از:

  1. PU
  2. PIR
  3. پشم سنگ معدنی
  4. لانه زنبوری آلومینیومی
  5. لانه زنبوری کاغذی
  6. منیزیمی 

دسته بندی و معرفی انواع پانل اتاق تمیز

clean room

ساندویچ پانل پشم سنگ

 عایق ساندویچ پانل دیواری و سقفی پشم سنگ معدنی از دل خود معدن استخراج می‌شود و معمولاً برای دیوارها یا سقف هایی استفاده می شود که در وحله اول مقاومت لازمه در برابر آتش را دارا باشد. به جزء این موضوع، دارای خواص عایق حرارتی بسیار عالی نیز هست. اکثر مشتریان با طالب  ساندویچ پانل پشم سنگ را هستند.

زیرا ساندویچ پانل پشم سنگ معمولاً در مهندسی اتاق تمیز در کارخانه های صنعتی و آزمایشگاهی با داروسازی استفاده می شود .پشم سنگ نوعی دسته الیاف غیر آلی است که یکی ار مهم ترین عنصر آن بازالت به عنوان ماده اولیه اصلی ساخته می‌شود و در دمای بسیار بالا به نقطه ذوب خود می‌رسد. دسته(پالت)  پشم سنگ نوع جدیدی از مواد است که حافظ حرارت، عایق شعله وضد جذب صدا درصنعت خود نام گرفته است.

فیبر معدنی استفاده شده توسط ذوب در دمای بالا دسته(پالت) پشم سنگ دارای ویژگی های وزن سبک، هدایت حرارتی کوچک، جذب گرما و از همه مهم ترغیر قابل احتراق است.

ساندویچ پانل HPL

پانل HPL (ورق های فشرده شده است) که ضخامت استاندارد آن  از 4 میلی مترشروع و ترکیبی جامد است که از بیش از 40 لایه کاغذ آغشته به رزین های ملامین تشکیل شده است. ورق HPL در ابعاد(1200*3050) میلی مترتولید می‌شود و دارای یک لایه تشکیل دهنده شفاف و در دو طرف بیرونی آن از لایه تزئینی زیر محافظت می کند. لایه مرکزی در  HPLمعمولا به رنگ قهوه ای تیره بوده،  که در دمای 150 درجه سانتی گراد حرارت کاملا مقاوم سازی شده است و دارای ویژگی های از جمله، مقاومت در برابر آتش، نصب آسان، عایق حرارتی و مزایای دیگر است.

ساندویچ پانل PU

ساندویچ پانل PU معمولاً به نام پانل ساندویچ پلی اورتان نیز نام برده می‌شود ، پنل های کامپوزیتی و فولادی رنگ PU  دارای سه لایه می‌شاد که ورق های فولادی دو رنگ ودر داخل پنل هسته PU است، همچنین دارای ویژگی عایق حرارتی و صافی خوبی است.

مواد پلی اورتان یک ماده پلیمری شیمیایی است  که با ترکیبات شیمیایی داخل کارخانه میتوان از پلی اورتان یک ماده پلیمری آلی تولید نمود و به عنوان "پنجمین پلاستیک دنیا" شناخته می شود. به دلیل عملکرد عالی در بسیاری از زمینه های اقتصاد ملی استفاده گسترده ای دارد. کاربردهای محصول شامل صنایع خودروسازی،ساخت و ساز، آزمایشگاهی، دفاعی، هوافضا، هوانوردی و غیره میتوان اشاره  داشت.

ساندویچ پانل PIR

PIR

هسته فوم پانل PIR نوعی فوم پلی ایزوسیانورات به آن پلاستیک فوم دار نیز گفته می شود که در ساختار مولکولی خود حلقه ایزوسیانورات دارد. علاوه بر خواص عایق حرارتی عالی فوم سفت پلی اورتان جزء ویژگی استحکام خوب در چگالی کم(دانسیته) را  نسبت به فوم سفت پلی اورتان معمولی را دارد، بزرگترین وبهترین ویژگی آن عملکرد خوب آن دراتاق تمیز مقاومت در برابر شعله و مقاومت در برابر دما می‌توان اشاره داشت. به همین منظور عملکرد عالی آن در برابر شعله و حرارت توجه زیادی  را به خود جلب کرده است. بنابراین در سال های اخیرچه در داخل و  چه درخارج از کشوربیشترین فروش را داشته و استقبال جالبی نیز به دست آورده است. 

ساندویچ پانل منیزیم

معرفی هسته عایق ساندویچ پانل منیزیم: صفحه منیزیم شیشه ای است و دارای مقاومت در برابر حرارت بسیار بالا، مقاوم در برابر شعله، ضد صدا، ضد ضربه، ضد حشرات، ضد آب و ضد رطوبت، ضد عفونی کننده ، غیر سمی، بی مزه و غیر آلاینده، استحکام بالا، مقاومت در برابر خم شدن، مقاوم در برابر کوبش، اره کردن، چسبندگی و پیاده سازی راحت را داراست. 

یکی از جالب ترین موضوع درباره پنل های منیزیمی در اتاق تمیز می توان آن را با انواع مواد عایقی ترکیب کرد تا پانل های عایقی مرکب را تشکیل دهد.
استفاده از محصول می تواند به عنوان پنل دیواری، پنل سقفی، پنل نسوز، پنل ضد آب استفاده شود، می تواند با انواع مواد عایق ترکیب شود تا پنل عایقی کامپوزیت برای اتاق تمیز تولید کرد.

ساندویچ پانل لانه زنبوری

امروزه صنعت پنل های ساندویچ پیشرفت چشمگیری داشته که می‌‍‌خواهیم ار محصول جدیدمان که پنل لانه زنبوری شش ضلعی آلومینیومی است صحبت کنیم، چگالی کم 1/6 ضخامت همان پنل، 1/7 شیشه، 1/8 آلومینیوم، بسیار مقاوم وهزینه بسیار کمی هم دارد  زیرا لایه میانی حاوی هوای زیاد است وعایق صدایی (عایق هوا تا 60 دسی بل)، عایق حرارتی و مقاومت آن تا 0.02 (m2 · K / W))، بدون مواد قابل اشتعال، ضد آب، ضد رطوبت، سطح پنل لانه زنبوری آلومینیومی دارای صافی بسیار بالا و عملکرد لرزه ای خوبی دارد که تنها یک هشتم وزن مخصوص پنل دیواری پرده شیشه ای  را داراست. استاندارد ضخامت 22 میلی متر می تواند بار 700 کیلوگرم یا بیشتر را در یک تکیه گاه ساده 1 متر و انحراف 10 میلی مترمی‌توان تولید وپیاده سازی کرد.

امروزه از پنل های زنبوری  در اتاق تمیز بسیار استفاده می‌شود چون گزینه خوبی برای لابراتورها،صنعت فرآورده ای و حتی در داروسازی نیز تاثیر چشمگیری داشته است.

سیستم گوشه ای قوس دار اتاق تمیز

روش اتصال سیستم گوشه، از قوس و استاندارد ایمنی ساندویچ پانل اتاق تمیز دارای الزامات یکسانی برای مواد پنل است، یعنی: عدم وجود گرد و غبار، عدم تولید گرد و غبار، گرد و غبار و باکتری، میکروارگانیسم ها و غیره در گوشه ایجاد و انباشته نمی شود. و می تواند با تهویه مطبوع هم باشد و سیستم هم ،همکاری می کند تا گردش جریان هوا را روان تر کند، به این منظورکه اطمینان خاطر از پاکیزگی داخلی مورد نیاز همه ما است . ورق آلومینیوم پانل سیستم پارتیشن گوشه قوس دارای زاویه بیش از حد 50 درجه است، سطح صاف است، به راحتی تمیز می شود، در عین حال در گوشه پارتیشن زاویه قوس بیش از حد بوده را می توان به طور موثر برای برخوردها کاهش داد و باعث صرفه جویی در فضا و زیبایی فضا  نیزمی شود.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساندویچ پنل های اتاق تمیز یا همان کلین روم می‌توانید با مشاورین مرکز پانل در ارتباط باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27752
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید