امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

رژیم چاقی برای کودکان لاغر


1401/07/27
کد خبر : 27104
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 357 نفر

در این دوران اعضای بدن انسان شکل می‌گیرد و در واقع بخشی از آینده سلامتی افراد به همین دوران مرتبط است. چاقی بیش ‌از اندازه و لاغری در کودک، می‌تواند آسیب‌هایی به فرد وارد کند که حتی در بزرگسالی هم با آن درگیر باشد. لاغری می‌تواند نشان از سیستم ضعف جسمانی باشد؛ اما نگران نباشید! اگر کودکتان لاغر است و ضعف دارد، با استفاده از رژیم چاقی برای کودکان لاغر، می‌توانید ورق را به نفع خودتان برگردانید و از همان کودکی زندگی سالمی را به فرزندتان هدیه دهید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این رژیم بدانید.
 

اضافه کردن وزن و تأمین سلامت کودکان

یک زمین کشاورزی را تصور کنید که قرار است در آن بذر مهمی را بکارید. شما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید بذرهای خود را بدون آماده کردن زمین، روی سطح آن بپاشید و انتظار بازدهی هم داشته باشید. کودک نیز مانند یک زمین کشاورزی تازه است. فقط توجه کردن به رشد قد در کودک اهمیت ندارد. فرزند شما هرچقدر هم که خوش قد و بالا باشد تا زمانی که بیش ‌از اندازه لاغر است، در برابر ضعیف‌ترین ویروس‌ها و بیماری‌ها نمی‌تواند مقاومت کند. اگر در دوران کودکی به فکر تناسب وزن کودک خود نباشید، این لاغری و ضعف جسمی تا بزرگسالی ممکن است همراه او باشد. پس باید به فکر چاره باشید و از همین امروز برنامه‌ها و رژیم چاقی برای کودکان لاغر را به دست آورید.
رسیدن به وزن مناسب در کودکان می‌تواند به رشد بهتر سیستم‌های مختلف بدن از جمله سیستم ایمنی و دستگاه قلب و عروق آن‌ها کمک کند. وزن مناسب می‌تواند از بیمار شدن‌های وقت و بی‌وقت کودکان جلوگیری کند. همچنین باعث رشد بهتر استخوان‌بندی و بافت عضلانی آن‌ها می‌شود. در ادامه نکات مهمی را در زمینه عادت‌ها، برنامه‌ها و رژیم چاقی برای کودکان لاغر بیان می‌کنیم. ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که معیار تناسب‌اندام در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است، زیرا در دوره‌ی کودکی رشد و تکامل وجود دارد. تناسب وزن و اندام را با شاخص توده بدنی اندازه‌گیری می‌کنند.
 

روش‌های افزایش وزن در کودکان

● غذای سالم به آن‌ها بدهید

قاعدتاً برای بزرگسالان مصرف چند وعده‌غذای پرکالری می‌تواند جرقه‌های افزایش وزن را بزند؛ اما این کار برای کودکان ممنوع است. غذای سالم خوردن برای کودکان مهم‌ترین فاکتوری است که در برنامه‌های غذایی آن‌ها وجود دارد. برای اینکه بتوانید وزن آن‌ها را بیشتر کنید، باید از گروه‌های غذایی سالم و مقوی استفاده کنید. استفاده از سبزی‌ها، لبنیات، تخم‌مرغ، میوه‌های تازه و خشک، آبمیوه‌ها به‌خصوص آب‌پرتقال، غلات، حبوبات، کره بادام‌زمینی و... در این دوران توصیه می‌شود. باید توجه داشت که خوراکی‌های مصرفی، بیش از هر چیزی باید پروتئین داشته باشند. این خوراکی‌ها علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن کودک می‌شوند، در تقویت قوای جسمانی او هم مؤثر هستند.
همچنین اگر می‌خواهید رژیم غذایی مناسبی برای کودکتان داشته باشید، می‌توانید از رژیم چاقی برای کودکان لیمومی بهره‌مند شوید. رژیم‌های لیمومی به‌طور کاملا اختصاصی برای کودک شما آماده می‌شود و تکلیف‌تان را درباره بایدها و نبایدهای غذایی فرزند دلبندتان می‌دانید.

● حجم یا تعداد غذا را افزایش دهید

بسیاری از کودکان ممکن است در برابر بیشتر غذا خوردن مقاومت کنند. بعضی از کودکان هم در برابر وعده‌های بیشتر مقاومت می‌کنند. رژیم چاقی برای کودکان لاغر بیان می‌کند که رفته‌رفته باید حجم و تعداد وعده‌های غذایی را برای کودکان افزایش داد؛ مثلاً اگر بین وعده‌های صبحانه و ناهار، فرزندان یک لیوان شیر می‌خورده است. حالا این بار از لیوان شیر بزرگ‌تری استفاده کنید. پس از مدتی، مقداری غلات هم به شیر اضافه کنید. این اضافه کردن‌ها می‌تواند کم باشد، اما تأثیرات محسوسی در افزایش وزن فرزند شما خواهد داشت.
اگر کودکتان کم‌غذا می‌خورد، تنوع غذایی را افزایش داده و به وعده‌های غذایی او اضافه کنید؛ مثلاً بین وعده‌های ناهار تا شام، او را با خوراکی‌های مغزی تغذیه کنید. هیچ‌گاه کودک خود را به یک یا چند غذای محدود عادت ندهید، زیرا این اتفاق ممکن است باعث حذف و کاهش بسیاری از مواد مغذی در بدن او شود.

● عادت‌های غذایی را تغییر دهید

کودک باید میل و اشتیاق بیشتری به مصرف غذا داشته باشد. این اتفاق نیازمند تغییر عادت‌های غذایی در خود شماست. کودک شما را می‌بیند و یاد می‌گیرد. ابتدا سعی کنید کاملاً منظم و مرتب غذا بخورید. برای اینکه رژیم چاقی برای کودکان لاغر جواب بدهد، نباید هیچ وعده‌غذایی حذف شود. البته این کار را نمی‌توانید با زور پیش ببرید بلکه باید از خودتان شروع کنید. به‌عنوان‌مثال، به غذا خوردن اهمیت نشان دهید و همه اعضای خانواده سروقت و زمان تعیین‌شده سر سفره باشند و در کنار هم‌غذا بخورید. هنگام میل کردن غذا تلویزیون را خاموش کنید، از تلفن همراه استفاده نکنید و در کل هر چیزی که حواس شما را پرت می‌کند و غذا را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، حذف کنید.
توجه داشته باشید اگر خودتان هم به رژیم چاقی، رژیم لاغری یا رژیم غذایی نیاز دارید، می‌توانید از رژیم‌های لیمومی بهره‌مند شوید. متخصصان این موسسه با توجه به نیاز شما و دیگر اعضای خانواده از ترکیبی استفاده می‌کنند که به شما کمک می‌کند در کنار سایر اعضای خانواده به اهداف تناسب اندام خود برسید.

● تغذیه و تحرک در کنار هم

مصرف مواد غذایی مقوی و مغذی بسیار مهم است، اما کودک باید به خوردن آن‌ها میل داشته باشید. تحرک کافی و بازی کردن باعث افزایش میل به خوردن می‌شود. در چنین حالاتی بدن آن‌ها زمینه‌های جذب مواد مغذی را دارد. کافی است وسایل تحرک کودک را فراهم کنید سپس از رژیم چاقی برای کودکان لاغر و خوراکی‌های مفید استفاده کنید. حتماً لازم نیست تا وعده‌غذای کامل صبر کنید، یک لیوان شیر پرچرب و یک‌کاسه گندمک، یا مقداری عسل و خامه نیز می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. از تأثیرات تخم‌مرغ هم غافل نشوید، تخم‌مرغ دارای حجم بالایی از پروتئین و چربی‌های مفید امگا 3 است که برای اضافه وزن کودک بسیار ضروری است.
متخصصان تغذیه لیمومی با در نظر گرفتن شرایط سلامتی کودکان شما، بهترین رژیم را بر پایه اصول تغذیه به شما ارائه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ورود به لینک زیر، از نظر متخصصان تغذیه و لاغری لیمومی بهره‌مند شوید.
https://limoo.me/getdietplan


 

برچسب ها :
# رژیم چاقی

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27104
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید