امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

روش‌های سریع برای رسیدن به سایز سینه ایده آل

1401/07/27
کد خبر : 27230
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 275 نفر

در این میان ممکن است برخی با روش‌هایی در کوتاه مدت سعی کرده باشند که سایز سینه‌های خود را کوچکتر یا بزرگتر کرده باشند. معمولا این روش‌ها جواب نمی‌دهد یا ماندگاری زیادی ندارد و شخص دچار ناامیدی می‌شود.

اما باید بدانید که روش‌های سریع برای رسیدن به سایز سینه ایده آل وجود دارد. تکنیک‌های عمل جراحی سینه که در یک جلسه سایز سینه شما را بزرگ یا کوچک می‌کند، افتادگی آن را برطرف می‌نماید و حتی می‌تواند در صورت عمل‌های جراحی درمانی و از دست رفتن سینه‌ها، آنها را بازسازی کند.

با دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک، در مورد عمل‌های جراحی سینه گفت و گویی داشتیم. از ایشان خواستیم تا در مورد روش‌های سریع و مناسب تغییر و فرم سایز سینه توضیح بدهند که چقدر کارایی و ماندگاری دارند؟ در ادامه مهمترین نکاتی که دکتر نجف بیگی مطرح کردند، آمده است. هم چنین برای دیدن نمونه کار‌های عمل زیبایی سینه دکتر آرش نجف بیگی به این آدرس بروید.

جراحی سینه های افتاده

انواع عمل‌های جراحی سینه

دکتر نجف بیگی در مورد انواع عمل جراحی سینه، شرح دادند که به طور کلی چهار دسته از جراحی‌های زیبایی، بروی سینه‌ها انجام می‌شود که ماموپلاستی نیز نامیده می‌شود:

  • بزرگ شدن سینه
  • کاهش سایز سینه
  • لیفت یا بالا کشیدن سینه
  • بازسازی سینه

هر کدام از این روش‌ها برای متقاضیان عمل سینه، شخصی سازی خواهد شد تا نتیجه متناسب با نیاز و خواست خودش را به دست بیاورد. حتی گاهی می‌توان دو روش را به صورت هم زمان و به شکل مکمل یکدیگر، استفاده کرد. برای مثال می‌شود همزمان با لیفت سینه، از پروتز برای فرم دهی بهتر و بزرگ کردن سینه، استفاده کرد.

در تمامی این روش‌ها، سایز سینه به شکل دلخواه فرد تغییر می‌کند و اندازه آن متناسب با فرم بدن او، خواست ذهنی او و البته استانداردهای زیبایی شناسی، کوچکتر یا بزرگتر می‌شود. در برخی از این تکنیک‌ها با کمک کار گذاشتن پروتز یا تزریق چربی، حجم و اندازه سینه بزرگتر می‌شود. در برخی دیگر نیز افتادگی سینه از بین می‌رود و یا سینه‌های بزرگ، کوچک و خوش فرم یا گردتر می‌شود. 

عمل بزرگ کردن سینه

دکتر نجف بیگی در ادامه اضافه کرد که بزرگ کردن سینه (ماموپلاستی تقویت کننده) برای بهبود ظاهر، افزایش اندازه و اصلاح خطوط و فرم سینه خانم‌ها، انجام می‌شود. خانم‌ها به دلایل مختلف بزرگ کردن سینه را در نظر می‌گیرند. برخی از زنان احساس می‌کنند که سینه‌هایشان خیلی کوچک است. برخی تمایل به بزرگ شدن بعد از تغییر شکل سینه‌های خود بعد از بارداری، دارند. برخی دیگر نیز تمایل دارند که عدم تقارن در اندازه سینه را اصلاح کنند.

بزرگ کردن سینه یک روش نسبتاً ساده است. مانند هر عمل جراحی دیگری، عدم قطعیت و ریسک مورد انتظاری وجود دارد. با این حال در یک دهه گذشته با ساخته شدن پروتزهای سینه باکیفیت و لایف تایم در کنار بهبود تکنیک‌های جراحی، ریسک این عمل کاهش پیدا کرده است.

به طور کلی، همه بزرگ کردن سینه‌ها، روش‌های کم تهاجمی هستند. به طوری که معمولا هیچ درد و ناراحتی یا عوارض ماندگاری ایجاد نمی‌کند، در شیردهی خانم‌ها به فرزندانشان نیز اختلال ایجاد نمی‌شود و معمولا نیاز به تعویض پروتز نیز نخواهد بود. 

تکنیک های عمل زیبایی سینه

عمل لیفت سینه

دکتر نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در مورد عمل بالا بردن سینه‌های افتاده، توضیح داد که معمولا با افزایش سن، سینه‌ها حالت کشسانی و سفتی خود را از دست می‌دهند. بارداری، شیردهی و افزایش یا کاهش وزن شدید نیز می‌تواند این روند را تشدید کند.

اگر سینه‌ها شروع به افتادگی یا تغییر فرم و کشیده شدن کرده‌اند، ممکن است بخواهید این جراحی را انجام دهید. در بیشتر موارد افتادگی سینه موجب کوچک شدن آن نیز می‌شود.

اگر می‌خواهید اندازه سینه‌های خود را افزایش دهید، گاهی اوقات همزمان با لیفت سینه می‌توانید عمل بزرگ کردن سینه را نیز انجام دهید. یعنی هم سینه لیفت پیدا کند و به سمت بالا برود و هم با کمک پروتز یا تزریق چربی، اندازه و فرم آن اصلاح شود.  

ماستوپکسی، نام پزشکی لیفت سینه است. در این روش، یک جراح پلاستیک پوست اضافی سینه را بالا می‌برد و سینه‌های شما را لیفت می‌دهد. جراح با کمک برش‌هایی که می‌زند و کشیدن پوست سینه، سینه‌ها را تغییر شکل می‌دهد تا ظاهری محکم‌تر و گردتر داشته باشد. این جراحی همچنین پوست اضافی اطراف سینه شما را حذف می‌کند و اندازه آرئول (هاله سینه یا دایره رنگی اطراف نوک سینه شما) را کاهش می‌دهد. برای مطالعه بیشتر درباره شرایط لیفت سینه مقاله عمل بالا کشیدن سینه در سایت دکتر نجف بیگی را از دست ندهید.

درمان افتادگی سینه با لیفت سینه ها

 

عمل پروتز سینه

بزرگ کردن سینه با پروتزهایی انجام می‌شود که در زیر ماهیچه سینه یا بالای ماهیچه و درون بافت سینه، قرار می‌گیرد. برش پوست برای وارد کردن پروتز را می‌توان در زیر بغل، آرئولا یا هاله (ناحیه اطراف نوک سینه) یا چین زیر سینه انجام داد. برای روشی که برش در زیر بغل ایجاد می‌شود، ممکن است در طول عمل از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک و نور) استفاده شود.

پروتز‌های سینه از پوسته سیلیکونی تشکیل شده است که با محلول آب نمک (سالین) یا ژل سیلیکون پر شده است. خانم‌ها با نصب پروتز‌های آزمایشی، اندازه دلخواه خود را تعیین می‌کنند. در حال حاضر، پروتز‌های آب نمک و سیلیکونی که مورد تایید سازمان‌های بهداشتی مانند FDA هستند، به صورت نامحدود استفاده می‌شوند. برای دیدن نتایج ویدئویی پروتز سینه از دکتر نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

انواع پروتزهای سینه

پروتز سینه محلول آب و نمک

این نوع پروتز‌های سینه با آب نمک استریل پر می‌شوند. در صورت نشت از پوسته، پروتز نمکی فرو می‌ریزد و نمک آن جذب و به طور طبیعی توسط بدن دفع می‌شود. پروتز‌های نمکی سینه شکل، سفتی و احساس یکنواختی را ارائه می‌دهند و برای بزرگنمایی در زنان 18 سال یا بیشتر توسط FDA تأیید شده است.

این پروتزها حالت طبیعی و البته بسیار نرمی را ایجاد می‌کنند و البته در ایجاد فرم برای سینه، به وضعیت بافت و پوست سینه وابستگی بیشتری دارند.

پروتز سینه سیلیکونی

پروتز‌های سینه سیلیکونی با ژل سیلیکون پر شده اند. این ژل کمی بیشتر شبیه بافت طبیعی سینه است. در صورت نشت یا پارگی پروتز، ژل ممکن است در پوسته پروتز باقی بماند؛ به همین دلیل پروتز پاره شده اما پر از ژل سیلیکون، فرو نمی‌ریزد و ساختار خود را حفظ می‌کند.

همچنین امروزه پروتزهای لایف تایمی نیز تولید شده‌اند که احتمال پارگی آنها به حداقل رسیده‌ است. حتی بعد از ایجاد خراش یا پارگی نیز همچنان کارایی خود را دارند و نیازی به تعویض نخواهند داشت.

اگر پروتز‌های سیلیکونی را انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد به طور مرتب به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید تا از عملکرد صحیح پروتز‌ها مطمئن شوید. سونوگرافی یا MRI می‌تواند وضعیت پروتز‌های سینه را ارزیابی کند. پروتز‌های سیلیکونی برای بزرگ کردن سینه، در زنان 22 سال یا بالاتر توسط FDA تأیید شده است.

پروتز سینه صمغی

پروتز‌های پایدار گاهی اوقات به عنوان پروتز سینه صمغی شناخته می‌شوند، زیرا حتی در صورت پارگی یا شکافته شدن پوسته پروتز نیز شکل خود را حفظ می‌کنند. قوام ژل سیلیکون داخل این پروتزها، بیشتر و محکم‌تر از پروتز‌های سیلیکونی قدیمی است.

این پروتزها با اشکال گرد و اشکی ساخته می‌شوند. پروتز‌های سینه اشکی، شکل ظاهری طبیعی‌تری دارند: در پایین ضخیم‌تر هستند و به سمت بالا باریک می‌شوند. البته اگر پروتز اشکی شکل بچرخد، ممکن است منجر به ظاهر غیر معمول سینه شود که برای اصلاح نیاز به یک عمل جداگانه دارد.

پروتز سینه گرد

این پروتزها در بزرگتر نشان دادن سینه و اصلاح فرم آن از حالت افتاده به سر بالا، کارایی بهتری دارند.  از آنجا که پروتز‌های گرد در همه جای خود، یک شکل هستند، نگرانی کمتری در مورد چرخیدن یا تغییر حالت آنها در جای خود، وجود دارد.

پروتز سینه دارای بافت

این پروتزها پس از کار گذاشته شدن، بافت اسکار در سینه ایجاد می‌کنند تا پروتز به بافت سینه بچسبد. این باعث می‌شود که آنها کمتر در داخل سینه حرکت کنند و در موقعیت اولیه خود ثابت باقی بمانند. این پروتزها، موجب کاهش عوارض عمل بزرگ کردن سینه و ماندگاری بیشتر می‌شوند.

عمل کوچک کردن سینه‌ها

عمل کوچک کردن سینه که به عنوان ماماپلستی کاهنده یا کاهشی نیز شناخته می‌شود، روشی است که برای برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه استفاده می‌شود. اگر سینه‌های بزرگی دارید، ممکن است برای کاهش ناراحتی یا دستیابی به اندازه سینه متناسب با بدن خود، جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهید.

خانم‌های با سینه‌های بزرگ تر از حد معمول، دچار مشکلات حرکتی، درد گردن و مفاصل، مشکل در پوشیدن لباس و تحریک یا گاهی زخم در پوست سینه خود می‌شوند. جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند به بهبود تصویر شخص از اندام‌های بدن خود و یا شرکت در فعالیت‌های بدنی و ورزش کردن ساده‌تر نیز کمک کند.

باید توجه داشت که برای انجام جراحی‌های سینه، به ویژه عمل‌هایی که با تغییر در فرم و بافت سینه همراه است، بهتر است به جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی مراجعه کرد. چرا که شناخت کافی از آناتومی بدن و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته جراحی توسط پزشک فوق تخصص، به کاهش عوارض عمل و رسیدن به نتایج مناسب کمک خواهد کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27230
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید