امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

روش های حل ناسازگاری های جنسی با همسر خود

1401/07/27
کد خبر : 27466
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 122 نفر
تقریباً از شش دهه اخیر تحولات اساسی و بنیادی در روابط میان زنان و همسرانشان صورت پذیرفته که عمدتاً به دلیل افزایش سطح تحصیلات و از سوی دیگر توسعه روابط بین کشورها و استفاده از تکنولوژی های جدید و ارتباطی پدید آمده است ، که از جهتی به زیاد شدن ناسازگاری ها و درنتیجه افزایش طلاق و جدائی ها و از طرف دیگر توسعه روند اجتماعی و رسیدن به نقطه معقول و تفاهم برای ایجاد استحکام بین زوج هایی است که به تفاهم های واقعی رسیده اند.

 

این به اصطلاح توسعه روابط دو موضوع مهم را بوجود آورده است :

اول رشد فهم مسئولیت های فردی زنان و مردان و دوم شناخت مسئولیت درقبال نهادهای اجتماعی و جامعه ای که در آن زندگی می کنند . وقتی می خواهیم درخصوص تغییر شکل روابط بین زن و مرد و درواقع همسران صحبت کنیم دو موضوع تفاهم و اختلاف یا سازگاری و ناسازگاری ها را باید مورد بررسی قراردهیم .

می توان بالاترین نقطه یا اوج روابط یک زوج را از سویی رابطه جنسی آنان دانست که موجب آرامش روانی و جسمانی از یک طرف و کارآمدی و یا تبحر در انتظارات زوجین از یکدیگر خواهد بود . برای عدم برآورده شدن انتظارات رابطه بین زوجین می توان به این شکل مثال زد که فرضاً یک زوج برای داشتن یا نداشتن فرزند به توافق می رسند درحالیکه این تفاهم بدست آمده می تواند پویا نباشد و تأثیرات خود را در کارآیی زن و شوهر درقبال مسئولیت های اجتماعی بروز دهد . درحقیقت سازگاری واقعی یک پیش نیاز در یک خانواده نیست بلکه جزء مهمترین و محوری ترین ملاک های اساسی محسوب می  گردد.

در اینجا می خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که رسیدن به نقطه مطلوب در روابط زن و شوهر آن روابطی  است که باعث باروری و رشد و شکوفا شدن استعدادهای هریک از زوجین است که می توان برای مثال از  درک متقابل یکدیگر ، شادکامی و نشاط و تعادل روانی و روحی ، ارتقاء و رشد عملکردهای آنان درخصوص تربیت فرزندان ، روابط با والدین ، دوستان و اجتماع نام برد .

در بسط و گسترده کردن موضوع بحثمان قدم به قدم به جزئیات ورود می کنیم . اولین مبحث وجود مشکلات است که اهم آنها عبارتند از : مشکلات جسمی ، تصمیم گیری ها ، روابط عاطفی و انتظارات

الف ) مشکلات جسمی :

وجود مشکلات جسمی در هریک از زوجین می تواند به خودی خود باعث ناسازگاری های پنهان شود  برای مثال عقیم و نازا بودن یکی از همسران از مهمترین این عوامل است . وجود هزینه های بالا در درمان نازا بودن و یا عقیم بودن باعث گردیده به شدّت و حدّت این موضوع افزوده شود . فقدان و نداشتن فرزند مخصوصاً در جوامع مذهبی باعث کاهش نشاط و شادمانی در یک خانواده است و احتمال طلاق و جدائی را بسیار بالا می برد و باعث مطرح شدن همسرگزینی مجدد شده و درنتیجه ارتباط جنسی با همسر قبلی را بسیار کاهش می دهد .

ب ) مشکلات جنسی :

از مواردی که باعث افزایش نشاط و شادی در زوجین است برقراری روابط جنسی رضایت بخش و سالم بین زوجین می باشد و نیز باعث بالا رفتن سطح حمایت همسران از یکدیگر و افزایش روابط محبت آمیز خواهد شد .

در تمامی آموزش ها در جوامع مذهبی و غیر مذهبی تاکید بر ترک رهبانیت جنسی و ترک عدم روابط جنسی با شناخت کاملِ میزان نیاز و نوع رسیدن به نقطه مطلوب است . برخلاف بسیاری از باورهای غلط و مخصوصاً در آقایان ، زنان و همسران هم دارای تمایلات و میل جنسی هستند و حتی ازنظر کیفیت برمردان غلبه دارند ولی متاسفانه به دلیل باورهای غلط همچون حیا در خانم ها که به صراحت از تمایلات و نیازهای جنسی خودشان سخنی به میان نمی آورند حتی با همسرانشان این موضوع و نیاز باعث بوجود آمدن مشکلات ریشه ای و بنیادی سرکوفته در خانواده ها شده است .

نقش مردان در قبال نیاز جنسی همسرشان :

یرای حل و رفع این معظل مردها درقبال همسران خود  نقش بسیار مهمی دارند . مردان باید از میزان نیاز جنسی و  نحوۀ تأمین آن شناخت کاملی از همسر خود داشته باشند و برای ایفای نقش خود اقدامات لازم را معمول دارند . برای مثال  برای رسیدن به این منظور از تعجیل و عجله کردن در شروع و خاتمه دادن در زمان برقراری رابطه پرهیز کنند ، همانطور که یک زن درمقابل همسرش  موظف به تمکین است یک مرد نیز می بایست به نیازهای جنسی همسرش احترام بگذارد و به عنوان یک مسئولیت مهم زناشویی به آن نگاه کند و آگاه باشد که این امر موضوع یک طرفه نیست و درصورت انجام صحیح آن علائم و نتیج بسیار فاحشی در روحیه ، اخلاق و نقش همسرش در خانواده خواهد داشت .

البته رعایت نجابت و تقوا در زمان و حین روابط جنسی امری است مهم و تاکید شده . تا آنجائیکه پیامبر اسلام تاکید می کنند که چون حیوانات با برهنگی کامل چون حیوانات به این کار نپردازید .

رابطه تا چه میزان؟ برخورد صحیح با حیاء همسر

درنظر گرفتن عفت و حیا و تعیین مرز در نوع و میزان رابطه جنسی بین زن و مرد تأثیر بسزایی در روابط خانوادگی دارد . رعایت حدود و به اصطلاح غیرت ورزی دربین مردان در یک زندگی خانوادگی بسیار اهمیت دارد . زوجین در روابط جنسی نباید دچار پرده دری ، وسواس و بی اعتمادی و بی غیرتی بیجا گردند .

ایجاد و برقراری روابط نامشروع به اصطلاح زنا به دلیل پرده دری های جنسی باعث ازبین رفتن لذت های واقعی در رابطه های پاک همسران می گردد . البته سرد مزاجی و بی تفاوتی به نیاز یکدیگر نیز اثرات نامطلوب خود را دارد .

آراستگی زوجین باعث ایجاد انگیزه و تقویت در روابط سالم جنسی همسران و ازبین رفتن احتمال لغزش ها و درنتیجه زنا و روابط نامشروع می شود . دو خطر عمده و مطرح در روابط زناشویی وجود دارد ، ضعف اخلاق جنسی و عدم نارضایتی ها در برآورده شدن نیاز جنسی درهریک از همسران . با توسعه و رشد سطح اطلاعات و دانش خانم ها ، آگاهی های جنسی  و نیازهای جنسی خانم ها دریک زندگی زناشویی افزایش یافته .

تغییر نگرش خانم ها به نیازهای جنسی آنان

در سالیان گذشته خانم ها به نیازهای جنسی خود به دلایل بسیاری کمتر اهمیت می دادند و با مشکلی به نام عدم رضایت جنسی روبرو بودند . به دلیل حضور فرهنگ به اصطلاح حیا درمیان خانم ها هنوز آمارهای مفید ، مناسب و کاملی از وضعیت موجود دردسترس نیست و نیاز به زمان دارد تا بتوانیم به این آمارها دست پیدا کنیم . لکن با وجود نابسامانی های اخلاقی ، بالا بودن مفاسد اخلاقی و تعداد پرونده های طلاق که سهم بسزای آنها درموضوع روابط نامشروع است و بالا رفتن سن ازدواج مخصوصاً میان خانم ها ، و گسترش روابط کاری و اجتماعی مابین زنان و مردان ،  حضور رسانه های آنچنانی باعث ایجاد روابط زناشوئی و جنسی قبل از ازدواج شده است . این آزادی در روابط جنسی قبل از ازدواج باعث گردیده باعدم شناخت جنسی زوجین ازیکدیگر ، پس از ازدواج نیز روابط آزاد ادامه پیدا نماید . در آمارهای به دست آمده مشخص گردیده جدایی و یا وجود روابط نامشروع بین زنان و مردانی که زندگی مشترک قبل از ازدواج را داشته اند رشد چشمگیری داشته است .

رابطه شبکه های مجازی در ایجاد باورهای غلط همبستری زوجین

در اینجا می خواهم نکته ای ظریف و قابل طرح در خصوص حضور و رشد اینترنت و استفاده از شبکه های اطلاع رسانی و به اصطلاح مجازی مطرح کنم که این شبکه ها را به عنوان یک شمشیر دو لبه مطرح کرده اند که یک طرف آن می تواند با در اختیار گرفتن شخص نابابی بِکُشد، از بین ببرد و ایجاد فساد کند و یک لبه دیگر آن مانند تیغ جراحی دردست یک جراح، غده های بدخیم را از بدن بیمار خارج کرده و بهبودی حاصل کند. وجود شبکه ها و فیلم های مستهجن و اینترنت متاسفانه ذائقه جنسی زنان و مردان را تغییر داده و با کم کردن جذابیت های واقعی و با شکستن مرزهای اخلاقی و عدم رعایت حیا در زمان برقراری رابطه باعث بروز مشکلات عدیده ای شده است . اما وجود سایت های معتبر و مشاوره های آنلاین باعث شده تا افراد بدون احساس خجالتی که باعث میشد در جلسات حضوری شرکت نکنند سوالات خود را بپرسندو رابطه جنسی خود را نجات دهند.  https://moshaverkade.com از موسساتی است که می توان اذعان کرد باحضور روانشناسان متخصص ، تحصیل کرده و باتجربیات عملی ، تیغ جراحی را در دست گرفته و توانسته است اطلاعات اولیه و درهای شناخت های مقدماتی و پایه ای را برای شما بگشاید .

آیا همبستری فقط رفع نیاز جنسی است ؟

برخلاف این باور غلط که رابطه جنسی بین زن و مرد در جایگاه همسران فقط رفع یک نیازشهوانی است ، بلکه درصورت رعایت مرزهای عفاف ، باعث تقویت حس اعتماد به نفس ، رهایی از اضطراب ها ، بالا رفتن صمیمیت و حمایت زوجین از یکدیگر می شود و درصورت ایجاد اختلال در روابط جنسی بین همسران باعث بروز افسردگی ، کم حرفی بین زوجین ، احتمال برقراری روابط نامشروع در هر دو طرف ، اعتیادبه مواد مخدر در مردان و در خانم ها باعث ناسازگاری ، بهانه جویی ، سلطه گری ، سرگرم کردن خودشان به کارهایی که ارتباط با همسرشان را کم می کند ، خودنمایی جنسی و ظاهری خود به دیگران و حتی برقراری روابط نامشروع  خواهد شد . پس بیائیم دراین موضوع با بینش و مطالعه و دقت بیشتری نمائیم تا به استحکام سلامت روانی و جسمی همسرمان شویم .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27466
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید