امروز جمعه 06 مهر 1403

Friday 27 September 2024

راهنمای دوربین ثبت وقایع: کدام نوع برای ناوگان شما مناسب است؟


1403/06/31
کد خبر : 2409104
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 144 نفر

استفاده از دوربین ثبت وقایع ویدیویی در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. دورانی که آنها فقط نماهایی با وضوح کم و با لنز باریک از جاده جلوی وسیله نقلیه ارائه می کردند، مدت هاست گذشته است. اکنون، این ابزارها نماهای گسترده را با تصاویر شفاف و هوش مصنوعی ترکیب می‌کنند تا بسیاری از جنبه‌های رانندگی را زیر نظر بگیرند.

 

در حالی که انواع مختلفی از داش‌کم‌ها وجود دارد (که در این مقاله با جزئیات بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت)، در میان پیشرفته‌ترین فناوری‌های کنونی آن‌هایی هستند که دوربین‌های دوگانه دارند. اینها می توانند مواردی مانند خستگی راننده، خواب آلودگی و حواس پرتی رانندگی را حتی در مدیریت ناوگان کنترل کنند. دوربین‌های فقط رو به جلو اتفاقات جلوی خودرو را ضبط می‌کنند، در حالی که دوربین‌های داشبورد دو طرفه نیز اتفاقات داخل کابین را ضبط می‌کنند.

در این مقاله، به مزایای داش‌کم‌ها برای ناوگان، انواع مختلفی که در دسترس هستند و نحوه تصمیم‌گیری مناسب برای ناوگان شما، خواهیم پرداخت.

راهنمای دوربین ثبت وقایع

چرا باید دوربین ثبت وقایع بگیرید؟

اگر یک ناوگان را مدیریت می کنید، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد و اطمینان از اینکه رانندگان شما در حال کار با وسیله نقلیه ایمن هستند نقش کلیدی ایفا می کند.

خستگی می‌تواند بر توانایی شما برای تمرکز مدت‌ها قبل از اینکه متوجه شوید خسته می‌شوید، تأثیر بگذارد. تصادفات ناشی از خستگی اغلب شدیدتر هستند زیرا زمان تاخیر در واکنش و توانایی راننده برای مانور برای جلوگیری یا کاهش تصادف وجود دارد.

اینجاست که دوربین ثبت وقایع می توانند مفید باشند. دوربین ثبت وقایع دو طرفه اکنون می‌توانند از هوش مصنوعی برای نظارت بر مواردی مانند خواب‌آلودگی و حواس‌پرتی استفاده کنند، سپس به‌طور خودکار هشداری را در داخل کابین ایجاد کنند که به راننده اطلاع می‌دهد آن‌طور که باید تمرکز نمی‌کند. در همین حال، مدیران ناوگان می توانند هشدارها را پیگیری کنند و رفتار راننده را در طول زمان نظارت کنند.

نصب دوربین ثبت وقایع نیز یکی از بهترین راه ها برای محافظت از کسب و کار شما در برابر ادعاهای نادرست در صورت وقوع حادثه است. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً در 80 درصد تصادفات بین کامیون و وسایل نقلیه مسافربری، خودروهای سواری مقصر هستند.

به طور کلی، در اینجا برخی از مزایای استفاده از دوربین ثبت وقایع آورده شده است:

  • از رانندگان در برابر ادعاهای نادرست محافظت کنید
  • کاهش هزینه های بیمه
  • از حوادث قبل از وقوع جلوگیری کنید
  • کاهش استهلاک و فرسودگی خودرو
  • بهبود قابلیت های مربیگری
  • کاهش هزینه های نیروی کار مرتبط با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
  • از فیلم برای ایجاد انگیزه در رانندگان و پاداش عملکرد خوب استفاده کنید

مسئله این است که همه دوربین های ثبت وقایع برای استفاده تجاری مناسب نیستند. نسخه های مصرفی اغلب ویژگی های مورد نیاز خودروهای ناوگان را ارائه نمی دهند.

بیایید نگاهی دقیق تر به انواع مختلف و ویژگی های مختلف آنها بیندازیم.

انواع مختلف دوربین ثبت وقایع و کاری که انجام می دهند

از لنزها گرفته تا پایه‌ها گرفته تا انواع پیکربندی‌ها و کاربردها، دوربین‌های داشبورد متنوع هستند. بنابراین، مهم است که بدانید کدام نوع با نیازهای ناوگان شما مطابقت دارد. در اینجا دوربین ثبت وقایع های مختلف موجود و چیزهایی که ارائه می دهند آورده شده است.

دوربین های ثبت وقایع جلو

محل نصب : شیشه جلو

آنچه ثبت می کند : جاده جلوی وسیله نقلیه

این دوربین‌ها برای عکس‌برداری از برخوردها از طریق لنزی ساخته شده‌اند که رو به جاده جلو است. آنها همچنین برای گرفتن فیلمی که می تواند برای مربیگری رانندگان و محافظت از آنها در برابر ادعاهای نادرست استفاده شود، خوب هستند. این دوربین ها در داخل کابین ضبط نمی کنند.

دوربین ثبت وقایع خارجی

محل نصب : خارج از وسیله نقلیه، معمولا در کنار

چیزی که ثبت می کند : منطقه ای که مستقیماً در اطراف وسیله نقلیه است.

این دوربین ثبت وقایع به ارائه دید 360 درجه از اطراف خودرو کمک می‌کنند – چیزی که به‌ویژه زمانی که راننده با یک وسیله نقلیه با نقاط کور کار می‌کند یا نیاز به پیچ‌های دشوار دارد، مفید است. آنها مخصوصاً برای ناوگانی که با تصادفات زیادی در کنار زدن روبرو شده اند مفید هستند، زیرا می توان از فیلم های ویدئویی برای محافظت از رانندگان در برابر هزینه های دیگر کاربران جاده استفاده کرد.

دوربین ثبت وقایع عقب

محل نصب : خارج از خودرو، در پشت - معمولا نزدیک پلاک

آنچه ثبت می کند : منطقه پشت وسیله نقلیه

این دوربین‌ها مسیر پشت خودرو را ضبط می‌کنند. آنها برای گرفتن اجسام در زمانی که راننده به صورت معکوس کار می کند عالی هستند.

دوربین ثبت وقایع داخلی

محل نصب : داخل وسیله نقلیه، معمولاً در تریلر

آنچه ثبت می کند : فضای داخلی خودرو

این دوربین ثبت وقایع را می‌توان در هر جایی در داخل خودرو قرار داد - هم در داخل تریلر و هم در خود کابین. آنها برای محافظت از محموله یا ایمن نگه داشتن مسافران ایده آل هستند (چیزی به ویژه برای ناوگانی که از مربیان مرد برای آموزش رانندگان زن استفاده می کنند ). آنها همچنین یک عامل بازدارنده مفید برای سارقان هستند، که کمتر احتمال دارد کالاها را سرقت کنند یا اگر ببینند که در حال ضبط شدن هستند، وارد یک وسیله نقلیه شوند.

راهنمای خرید دوربین ثبت وقایع

دوربین ثبت وقایع دو طرفه

محل نصب : شیشه جلو

آنچه ثبت می کند : جاده جلوی وسیله نقلیه و راننده در داخل کابین

این دوربین ثبت وقایع (معروف به دوربین‌های دوگانه یا دوربین‌های دوگانه) روی شیشه جلوی شما نصب می‌شوند و دارای دوربینی هستند که رو به جاده است، اما یک لنز دوم نیز دارند که در داخل کابین ضبط می‌کند.

دوربین ثبت وقایع کار جی پی اس نمونه ای از این نوع دوربین ها است، که به ایجاد دید در داخل و خارج خودرو کمک می کند، همچنین دارای یک سیستم نظارت بر راننده است که رفتار راننده مانند توجه (نگاه کردن از جاده) یا خواب آلودگی (بستن چشم ها) را برای کمک به ردیابی عملکرد راننده ثبت می کند. آنها برای ناوگانی ایده آل هستند که می خواهند ایمنی خود را به سطح بالاتری برسانند، روی یک برنامه آموزشی خوب برای راننده سرمایه گذاری کنند و از رانندگان در برابر ادعاهای نادرست در صورت تصادف محافظت کنند، زیرا می توان از فیلم های داخل کابین برای نشان دادن اینکه یک راننده استفاده کرد. 

ویژگی هایی که باید هنگام انتخاب دوربین ثبت وقایع خودرو در نظر بگیرید

  • کیفیت ویدیو: وضوح بالا 1080p یا بهتر را انتخاب کنید.
  • قابلیت اطمینان: به دنبال ساخت بادوام و توانایی تحمل دماهای مختلف باشید.
  • ظرفیت ذخیره سازی: اطمینان حاصل کنید که حافظه کافی و پشتیبانی از کارت های SD با ظرفیت بالا وجود دارد.
  • ضبط حلقه: به طور خودکار قدیمی ترین فایل ها را برای مدیریت ذخیره سازی بازنویسی کنید.
  • میدان دید: یک لنز با زاویه دید عریض را بررسی کنید تا یک منطقه وسیع را ثبت کنید.
  • دید در شب: اگر در شب زیاد رانندگی می کنید، مطمئن شوید که قابلیت ضبط واضح در شرایط کم نور دارد.
  • یکپارچه سازی ردیاب: اگر می خواهید داده های مسیر و سرعت خود را ردیابی کنید، اتصال دوربین ثبت وقایع به ردیاب خودرو ضروری است.
  • اتصال Wi-Fi: انتقال و مشاهده فیلم از طریق تلفن هوشمند.
  • سنسور ضربه: این ویژگی برخورد را تشخیص می دهد و فیلم را به صورت خودکار ایمن می کند.
  • حالت پارکینگ: اگر می خواهید ماشین خود را در حین پارک نظارت کنید، مطمئن شوید که داشکام این ویژگی را دارد.
  • سهولت نصب: راه اندازی و نگهداری چقدر ساده است؟

راهنمای داش کم

در چه نوع شرایطی دوربین ثبت وقایع خودرو مفید خواهند بود

راهنمای ما برای داش‌کم‌ها بدون چند برنامه کاربردی کامل نخواهد بود. بیایید به چند سناریو نگاه کنیم که در آن داش‌کم‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند.

سناریوهای حل اختلاف/حادثه

تصور کنید روتین رانندگی شما را از یک تقاطع عبور می دهد که ناگهان ماشین دیگری از چراغ قرمز عبور می کند و با وسیله نقلیه شما برخورد می کند. با نصب داش کم، کل تصادف ضبط می شود و لحظه ای را که راننده دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی را نادیده می گیرد ثبت می کند. این فیلم به عنوان مدرک غیرقابل انکار در هنگام ثبت ادعای بیمه و گزارش پلیس عمل می کند. بدون داش‌کم، می‌توانست به یک «حرف شما علیه وضعیت آن‌ها» پیچیده تبدیل شود که به طور بالقوه منجر به یک اختلاف طولانی و خسته‌کننده می‌شود. ویدیوی داش‌کم به وضوح خطا را نشان می‌دهد، و به حل راحت‌تر و عادلانه‌تر حادثه کمک می‌کند.

مستندات سفرها

سفری جاده ای در امتداد مسیر باغ با دوربین داشبوری که هر چشم اندازهای خیره کننده و صحنه ساحلی را به تصویر می کشد، آغاز کنید. این فیلم به یک دفترچه دیجیتال ارزشمند تبدیل می‌شود و رانندگی شما را از کنار صخره‌های چشمگیر، جنگل‌های سرسبز، و شهرهای عجیب به نمایش می‌گذارد. خواه مناظر پانوراما از پل بلوکرانس باشد یا مشاهده فیل ها در نزدیکی پارک ملی فیل آدو، دوربین داشبور شما این لحظات را مستند می کند، برای اشتراک گذاری با خانواده یا استفاده به عنوان مرجعی برای ماجراجویی های آینده.

رویدادهای غیر معمول

داش‌کم‌ها می‌توانند پدیده‌های طبیعی باورنکردنی و غیرقابل پیش‌بینی منحصر به فرد ایران را ثبت کنند.

نقل قول از شرکت نیک آوازه:

"استفاده از دوربین‌های ثبت وقایع در اکثر کشورها قانونی هستند، اما بسیاری از کشورها قوانینی در مورد علائم، پوسترها، برچسب‌ها یا سایر مواد یا اشیاء قرار گرفته بر روی شیشه جلوی ناوگان دارند، بنابراین مهم است که قوانین مربوط به انسداد شیشه جلوی محل زندگی خود را قبل از تعیین نحوه و مکان نصب دوربین ثبت وقایع بررسی کنید."

هنگام انتخاب دوربین ثبت وقایع به دنبال چه چیزی باشید

با ویژگی های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اتصال به اینترنت

هنگام ضبط با اتصال به اینترنت، مطمئن شوید که فضای کم دوربین شما تمام نمی شود. بیشتر دوربین‌ها داده‌ها را لوپ می‌کنند، به این معنی که وقتی فضای خالی آنها تمام می‌شود، فیلم جدید را روی فیلم‌های قدیمی ضبط می‌کنند. برای اطمینان از اینکه فیلم تاریخی را از دست نمی دهید، دوربینی را انتخاب کنید که به اینترنت متصل است و می تواند به محض ضبط داده ها را به ابر ارسال کند.

اگر دوربین شما به اینترنت وصل نباشد، ممکن است فیلم ارزشمندی را از دست بدهید یا به دلیل بازنویسی یا آسیب دیدن کارت حافظه در تصادف . دوربین ثبت وقایع های متصل به اینترنت قابل اعتمادتر و راحت تر هستند.

ویژگی های نظارت بر راننده

دوربین ثبت وقایع مجهز به سیستم نظارت بر راننده می توانند رفتار راننده را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنند. این برای ایمنی، آموزش و کمک به جلوگیری از حوادث قبل از وقوع مفید است.

مربیگری در کابین

یک ویژگی صوتی داخل کابین به این معنی است که داشبورد می‌تواند پیام‌های هشدار دهنده را برای اطلاع رانندگان از رفتارهای ناایمن مانند سرعت غیرمجاز و رانندگی خشن به صدا درآورد.

تشخیص خودکار رویداد

دوربین ثبت وقایع را انتخاب کنید که به سیستم کنترل از راه دور و ناوگان شما متصل شود. به این ترتیب، می‌تواند رویدادهای ایمنی مانند سرعت غیرمجاز و تصادفات را بررسی کند و بلافاصله فیلم را برای بررسی به تیم ایمنی شما ارسال کند.

ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها

سیستمی را انتخاب کنید که با ابزارهایی که می‌تواند روندها را ردیابی کند و بهبودها و بازخوردها را پیشنهاد دهد، به شما کمک می‌کند همه داده‌هایتان را معنا کنید.

تصاویر با کیفیت بالا

در صورت نیاز به بررسی فیلم در صورت تصادف، داشتن یک تصویر واضح ضروری است. یک لنز با زاویه باز با حداقل ویدیوی HD 1080p و وضوح دینامیک بالا (HDR) انتخاب کنید.

فناوری آسان برای نصب

هنگام استقرار تعداد زیادی دوربین داشبورد، می خواهید چیزی سریع و آسان نصب شود. فناوری را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد، به‌راحتی جا بیفتد، و از شرکتی با تیم خدمات مشتری خوب است که شما را در فرآیند راه‌اندازی از ابتدا تا انتها راهنمایی می‌کند.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2409104
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید