امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

راهنمای خرید تیرآهن

1401/07/27
کد خبر : 26438
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

راهنمای خرید تیرآهن

 
تیرآهن از جمله مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف است. با توجه کاربردهای وسیع انواع آهن آلات در جوامع امروزی، کارخانه های زیادی در کشور فعالیت های قابلی را آغاز کرده اند. به جرات می توان گفت یکی از صنایعی که در کشور تحول عظیمی در دو دهه اخیر به خود دیده است صنعت فولاد است. با توجه به بسیط شدن این صنعت، خرید هر کدام از مقاطع فولادی نیاز به تجربه دارد. به همین دلیل راهنمای خرید بسیاری از این آهن آلات برای عموم معرفی می شود تا در خرید این محصولات اطلاعات جامعی داشته باشند. ما در این مطلب با معرفی انواع تیرآهن، کاربردها و دیگر مشخصات آن سعی در معرفی این محصول پرکاربرد داریم.
خرید تیرآهن

انواع تیرآهن

بسیاری از افراد با خود این مقطع فولادی آشنایی دیرینه ای دارند، اما از انواع آن اطلاعات کمی دارند. هر کدام از انواع آن، کاربردهای مخصوصی دارند. به طور کلی از این نوع آهن آلات در صنعت ساختمان استفاده های زیادی می شود. از انواع تیرآهن می توان به تیرآهن IPE، INP، IPB یا همان هاش و CPE یا همان لانه زنبوری اشاره کرد.
شکل ظاهری مدل IPE و INP شبیه حرف انگلیسی I است. در مدل IPE بال محصول ضخامت ثابتی دارد، و به دلیل اینکه مهندسین در کشور طراحی اکثر سازه ها را بر اساس استاندارد این مدل طراحی می کنند، این محصول محبوبیت ویژه ای در کشور دارد. در مدل INP ضخامت بال محصول با فاصله گرفتن از جان کاهش می یابد. این مدل علاوه بر اینکه تولیدات گسترده ای در کشور دارد، از طریق واردات نیز برای انجام پروژه ها به کشور تزریق می شود. به دلیل تشابه این دو مدل هنگام خرید توصیه می شود دقت لازم را به خرج دهید تا مهندسین محصولات خریداری شده را تایید کنند.
 مدل IPB شبیه حرف انگلیسی H است. برخی از افراد این مدل را با نام بال پهن نیز می شناسند. این محصول در سه نوع بال پهن سنگین، بال پهن سبک و بال پهن فوق سنگین تولید و به بازار عرضه می شود. تفاوت این مدل ها در ضخامت و وزن آنها است.
مدل CPE به دلیل خواص ویژه ای که دارد، لنگر خمشی را بیش از محصولات دیگر می تواتد تحمل کند. به دلیل اینکه شکل حفره های آن شبیه به لانه زنبور است، به آنها تیرآهن لانه زنبوری نیز اطلاق می شود. این محصولات به دلیل وزن کم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. از حفره های آنها برای عبور لوله های برق و تاسیسات نیز استفاده می شود. قیمت روز تیرآهن را می توانید از سایت آراد آهن استعلام کنید.
 خرید تیرآهن

استاندارد های تیر آهن

با توجه به اینکه تیرآهن از مهم ترین پروفیل های ساختمان به حساب می آید و در اسکلت بندی ساختمان اساسی ترین نقش را دارا می باشد، جدول استاندارد تیرآهن در سراسر جهان موجود است. کارخانه های مختلف موظف هستند برای تولید محصولات خود از یک استناندارد تبعیت کنند. در راهنمای خرید تیرآهن به استاندارد محصولات توجه ویژه ای می شود. برای آشنایی بیشتر در ادامه به سه نوع استاندارد تولید اشاره می کنیم.

استاندارد INP

این نوع از مقاطع فولادی طبق استاندارهای روسیه و چین ساخته می شوند و با فاصله گرفتن از جان ضخامت بال کمتر می شود و در ضخامت بال ها شیب ملایمی دیده می شود.

استاندارد IPB

این نوع از اهن الات H شکل هستند. در این نوع تیرآهن ها، طول بال ها نسبت به نوع  IPE زیاد تر هست و این نوع از محصولات عریض تر هستند.

استاندارد lPE

 بیشتر محصولات کشور های ایران و اروپا از این نوع مقاطع فولادی می باشند. مشخصه بارز این آهن آلات ضخامت یکنواخت و یکسان ابتدا و انتهای بال ها است. نقشه های مهندسان کشورمان بیشتر طبق این استاندارد طراحی می شود.

سایز تیرآهن

یکی از مهم ترین مسائل در کاربرد این مقاطع فولادی مربوط به سایز آنها است. مهندسین در کاربرد این آهن آلات از سایزهای مختلفی استفاده می کنند و طراحی های خود را با توجه به سایز و استحکام آنها اجرا می کنند. استحکام تیرآهن ها به کارخانه تولیدی آنها نیز بستگی دارد. به عنوان مثال تیرآهن ۱۴ ذوب آهن با محصولات سایز مشابه کارخانه های دیگر می تواند مختلف باشد. از سایزهای رایج تیرآهن می توان به سایز ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷ و ۳۰ اشاره کرد. هر کدام از کارخانه ها سایزهای مشخصی را تولید و به بازار عرضه می کنند و استانداردها و ویژگی های کاملا مشخصی دارند. به دلیل کاربرد گسترده سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ در ادامه به شرح این سایزها می پردازیم.

تیرآهن ۱۴

 در صنعت ساختمان سازی یکی از سایزهای رایج تیرآهن، سایز 14 است. این محصول در وزن های مختلفی به بازار عرضه می شود که به استاندارد کارخانه های تولیدی بستگی دارد. حجم بالای استفاده از این محصول سبب می شود که کوچک ترین تغییر در قیمت تیر آهن ۱۴ باعث اختلاف زیاد در هزینه ی اجرا شود. با توجه به وزن محصول بالطبع قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. این محصول مانند سایزهای دیگر به صورت شاخه ای و کیلویی عرضه می شود. علاوه بر ساختمان سازی از این سایز در صنایع چون نفت گاز و پتروشیمی، سازه های پیش ساخته و آب و فاضلاب نیز استفاده می شود.  وظیفه اصلی این محصول درتمامی این کاربرد ها تحمل وزن سازه و تنش های وارده از محیط اطراف و انتقال آن به زمین است .رایج ترین طول که در هر سایزی مورد استفاده قرار می گیرد ۱۲ متر است.

تیر آهن ۱۶

این سایز از تیرآهن در کارخانه هایی از قبیل ذوب آهن، یزد، فایکو، فولاد غرب، فولاد صنعت بناب و ... تولید می شود. این محصول بعد از اینکه در کار خانه ساخته می شود، توسط پیمانکاران تحویل گرفته می شود و به همین علت محصول از پیش ساخته محسوب می شود. سایت های معتبر مختلفی مانند آراد آهن برای فروش تیر آهن قیمت لحظه ای سایز های مختلف نظیر قیمت تیرآهن 16 را به صورت لحظه ای گزارش می دهند. از مزایای این آهن آلات می توان به این موارد اشاره کرد: تقویت آن ها بعد از تمام شدن ساخت امکان پذیر است، امکان اتصال قطعه های متعدد توسط این آهن آلات وجود دارد، نصب و اجرا ی آن با سرعت زیادی انجام می شود. از تیرآهن 16 اصفهان و دیگر کارخانه ها در طبقات بالای سازه ها استفاده می شود.

قیمت تیر آهن ۱۸

 از زیر مجموعه های تیر آهن IPE می توان به سایز ۱۸ این محصول اشاره کرد. این نوع از آهن آلات به علت مقاومت بالا در برابر تنش های محیطی کاربرد های فراوانی در ساخت و سازها دارند. استانداردهای معینی برای تولید این مقاطع فولادی وجود دارد و موسسه استاندارد بر کار کارخانجات تولید این آهن الات نظارت می کند. به علت پر کاربرد بودن این محصول خرید تیرآهن 18 هم از اهمیت بالایی برخوردار است. این محصول را می توان اصلی ترین المان در پروژه های ساختمانی به حساب آورد و به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری در ساختمان ها مورد استفاده قرار داد. از ویژگی های این پروفیل می توان به یکنواخت بودن ضخامت بال های ان از ابتدا تا انتهای آن اشاره کرد. قیمت تیر آهن ۱۸ به خاطر افزایش یافتن شهر نشینی و بیشتر شدن ساخت و سازها روند افزایشی داشته است و عرضه ی آن در بازار به صورت کیلویی و شاخه ای است.
 خرید تیرآهن

قیمت تیرآهن

با توجه به اینکه این محصول در کارخانه های زیادی در کشور تولید و به بازار عرضه می شود، رقابت خاصی در قیمت تیرآهن بین این کارخانه ها به وجود آمده است. این رقابت در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت تمام محصولات تولیدی و برآورد یک قیمت مناسب برای مصرف کنندگان خواهد شد. قیمت تیرآهن ذوب آهن به دلیل کیفیت بالا و وزن بالای آن نسبت کارخانه های دیگر بیشتر خواهد بود، اما در پروژه خود مطمئن هستید که یک محصول ناب استفاده کرده اید. با توجه به نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد، قیمت تمام آهن آلات باید به صورت روزانه و مستمر استعلام شود. بهترین قیمت تیرآهن در اصفهان توسط سایت آراد آهن ارائه می شود. آراد آهن به عنوان برترین مرجع فروش انواع مقاطع فولادی در کشور شناخته شده است. اگر شما نیز به دنبال قیمت تیرآهن امروز هستید، به این سایت مراجعه کنید و یا عضو کانال تلگرامی این شرکت شوید.

خرید تیرآهن

بدون شک روزانه افراد زیادی برای خرید این مقطع فولادی مهم اقدام می کنند. در خرید هر نوع از مقاطع فولادی باید به نکات مهمی توجه داشت تا کسی دچار زیان در معامله نشود. یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید این محصولات، انتخاب شرکتی معتبر و مطمئن است. با خرید تیرآهن از آراد آهن افراد و شرکت های زیادی رضایت خود را اعلام کرده اند. آراد آهن انواع مقاطع فولادی را برای پروژه های بزرگ و کوچک در کل کشور عرضه می کند.شما نیز میتوانید با خرید تیرآهن ۱۸ از آراد آهن با این شرکت آشنا شوید و برای پروژه های بعدی خود با این شرکت همکاری داشته باشید.
جمع بندی
کمتر کسی با تیرآهن و کاربردهای مهم آن در این زمان آشنایی ندارد. خوشبختانه در این عرصه کارخانه های مختلفی توانسته اند، از تکنولوژی تولید این مقطع فولادی مهم بهره مند شوند و نیاز جامعه را برطرف سازند. هر کدام از کارخانه ها محصولاتی را با استانداردهای مشخصی تولید و به بازار عرضه می کنند. از انواع تیرآهن می توان به IPE، IPB، INP و CPE اشاره کرد. همچنین این محصولات در سایزهای مختلفی در کارخانه ها تولید می شوند و به صورت شاخه ای و کیلویی به فروش می رسند. از سایزهای پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز می توان به سایز ۱۴، ۱۶ و ۱۸ اشاره کرد، البته همه سایزها در جای خود کاربرد بسیار مهمی دارند. عرضه انواع تیرآهن در آراد آهن سبب شده است تا این شرکت به عنوان یکی از بهترین مراجع فروش در کشور شناخته شود. برای استعلام قیمت انواع آهن آلات می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید