امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

راهنمای خرید ترشی و خشکبار در یلدای 1400 به نقل از فروشگاه اینترنتی رزسا

1401/07/27
کد خبر : 27454
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 168 نفر

خرید ترشی

یکی از چاشنی‌های پرطرفدار ترشی ها هستند که در مناطق مختلف دنیا به خصوص خاورمیانه محبوبیت بسیاری دارند. انسان‌ها از دیرباز این روش را برای نگهداری از مواد خوراکی و بهره‌گیری آن‌ ها در خارج از فصل برداشت استفاده می‌کرده‌اند. ترشی گذاشتن یکی از فرآیند‌‌های نگهداری طولانی تره‌ بار است که در آن ماده غذایی را داخل آب نمک یا سرکه قرار می‌دهند. این روش نگهداری روی طعم، عطر و بافت مواد غذایی تأثیر می‌گذارد. در ادامه به بررسی انواع خرید ترشی ها در فروشگاه اینترنتی رزسا می‌پردازیم. در آسیای شرقی از مخلوط روغن نباتی و سرکه هم برای ترشی انداختن استفاده می‌کنند. مواد غذایی مانند گوشت، میوه، تخم‌مرغ و سبزیجات قابلیت ترشی انداختن را دارند. جالب است بدانید در فرآیند تهیه ترشی، اگر ماده غذایی دارای آب کافی باشد، تنها نمک برای ترشی انداختن آن کافی است. در ایران نیز بسیاری از افراد از این روش برای نگهداری تره بار در فصل پاییز و زمستان استفاده می‌کنند که طرفداران خاص خودش را دارد. با این حال بسیار مهم است که این محصول را چگونه تهیه می‌کنید.

خرید ترشی در انواع مختلف

  • خرید ترشی لیته: یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین ترشی‌های سنتی ایرانی، ترشی لیته است این بسیار آسان تهیه می‌شود و چاشنی بسیار مناسبی در کنار غذاها به خصوص آبگوشت می‌باشد. ترشی لیته به چند روش تهیه می‌شود ولی محبوب ترین نوع آن با بادمجان کبابی است. برای تهیه این ترشی خانگی بادمجان را کبابی و ساطوری شده را با سبزی ترشی، سیر و فلفل ساطوری شده در ظرفی مخلوط کرده و به آن سرکه می‌افزایند.
  • خرید ترشی انبه: یکی از انواع ترشیجات است که از ترکیب انبه، رب گوجه‌فرنگی، تمر هندی، سرکه، سیر، فلفل سیاه و زردچوبه تهیه می‌شود. این مواد را به همراه سرکه در ظرفی در بسته می‌ریزند تا ترشی تهیه گردد. این ترشی بیشتر خاص منطقه جنوب کشورمان است و به ترشی انبه بندری عباسی نیز شهرت دارد.
  • خرید ترشی بادمجان: یکی از محبوب‌ترین ترشیجات در میان ایرانیان و مردم خاورمیانه است که معمولاً در فصل تابستان آن را تهیه و در طول سال مصرف می‌کنند. ترشی بادمجان به روش‌های مختلفی مانند ترشی بادنجان شکم‌پر، ترشی بادنجان کبابی و ترشی لیتهٔ بادنجان تهیه می‌شود. ابتدا مواد مورد نیاز برای داخل شکم بادمجان را کاملا خرد می‌کنند. داخل شکم بادمجان‌ها را خالی کرده و برای چند دقیقه با سرکه می‌‌پزند. سپس شکم بادمجان را با مواد موردنظر پر کرده و تا جایی که روی آن‌ها پوشانده شود، به آن سرکه می‌افزایند.
  • خرید ترشی گل کلم: یکی از انواع ترشیجات است که به عنوان “ترشی مخلوط” نیز شناخته می‌شود و برای تهیه آن می‌توان از سبزی‌ها و حتی میوه‌های متفاوتی استفاده کرد ولی جزء جدانشدنی این ترشی  خانگی همان گل کلم است. برای تهیه ترشی گل کلم، تمام مواد موردنظر را شسته و کاملا خشک می‌کنند. سپس آن را خرد کرده و به خوبی با نمک و گلپر و ادویه ترشی مخلوط می‌نمایند. تا سه سانتی متر فاصله از درب ظرف، آن را با مواد ترشی پر کرده و سپس سرکه را به آن می‌افزایند.
  • خرید ترشی فلفل: ترشی فلفل سبز یکی از انواع ترشیجات خوشمزه و خوشرنگ ایرانی است که علاوه بر اینکه می توانید از آن به عنوان یک چاشنی خوشمزه استفاده کنید ، می توانید برای تزیین غذاها نیز از آن بهره ببرید. یکی از روش‌های تهیه این ترشی این است که فلفل‌ها را به مدت سه روز داخل محلول آب و نمک نگهداری می‌کنند تا تلخی و تندی آن‌ها گرفته شود. سپس فلفل‌ها را آبکش کرده و به همراه سیر و سبزی ترشی داخل ظرف ریخته و تا روی مواد را با سرکه پر می‌کنیم.
  • خرید سیرترشی: این ترشی از سیرهای قوه‌ای رنگ تشکیل شده که بسیار نرم بوده و طعم و عطر دلچسبی دارند. سیر ترشی از قرار دادن سیر و نمک داخل سرکه تهیه می شود. مرغوبیت این ترشی خانگی را با سن آن مرتبط می‌دانند. در واقع هر چه مدت زمان بیشتری از تهیه این ترشی گذشته باشد، مرغوب تر است. هم اکنون سیر ترشی مرغوب و درجه یک رزسا آماده ارسال درب منزل شما عزیزان می‌باشد. برای خرید ترشی سیر کلیک کنید.
  • خرید ترشی بندری: ترشی بندری یکی از انواع معروف ترشی است که از نظر طعم، تند و تیز و بسیار لذت بخش است. دلیل نامگذاری آن به “بندری” نیز همین طعم و عطر تند آن است. برای تهیه این نوع از ترشیجات، همه سبزیجات موردنظرمان را خرد کرده و به همراه سرکه، رب انار ترش، تمر هندی و سبزیجات معطر مانند مرزه، ترخون، گشنیز، برگ تازه کرفس، نعنا داخل ظرفی می‌ریزیم.

خرید چای

خواص خرید ترشی

  • خواص تغذیه‌ای: ماده اصلی برای تهیه ترشیجات، سبزی و صیفی جات و میوه‌ها هستند که خواص تغذیه‌ای فراوانی دارند.
  • کاهش دهنده قند خون: سرکه که برای تهیه ترشی به کار می‌رود، قند خون را کاهش می‌دهد، به خصوص زمانی که از سرکه سیب استفاده می‌کنیم. این ماده باعث کاهش جذب کربوهیدرات در بدن پس از صرف غذا می‌شود.
  • منبع غنی ویتامین های گروه ب: باکتری‌های موجود در ترشی طی فرآیند تخمیر، ویتامین های گروه ب را تولید می‌ کنند که بر سلامتی دستگاه گوارش نقش مستقیمی دارند.
  • پیشگیری کننده از سرطان: طی فرآیند تخمیر و عمل آمدن ترشیجات، مواد آنتی اکسیدانی به وجود می‌آید که برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها مؤثر هستند.
  • کاهش دهنده چربی خون: مصرف ترشی خانگی به میزان بسیار کم می‌تواند چربی خون را کاهش دهد.

خرید ترشی

بسیاری از پزشکان معتقدند مصرف غیراصولی انواع ترشیجات اگر در دوران جوانی مشکلی ایجاد نکند قطعا در دوران میانسالی و پیری گریبانگیر خواهد بود؛ بنابراین میزان و نوع ترشی ها که مصرف می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. ترشی‌های کارخانه‌ای و صنعتی دارای مواد نگهدارنده و رنگ های خوراکی بوده و خواص آن‌ها به اندازه خواص ترشی تازه نیست و حتی ممکن است آلوده به قارچ باشند. شما می‌توانید برای خرید ترشی (https://rozesashop.com/pickles/) خانگی به سایت فروشگاه اینترنتی رزسا سر بزنید. ما در این فروشگاه انواع ترشی خانگی مانند ترشی سبزیجات، گل کلم، بندری، بادمجان، سیرترشی و… را برای شما تهیه کرده‌ایم.

خرید خشکبار

از قدیم مصرف انواع خشکبار در بین ما ایرانیان بسیار رایج بوده است. شب‌های عید و شب چله و بسیاری از دورهمی‌ها با وجود این محصول رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. از طرفی با خرید خشکبار و مصرف آن‌ها می‌توانیم بخش بسیار زیادی از نیاز بدنمان به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را تأمین کنیم. متأسفانه این روز‌ها قیمت خشکبار دچار نوساناتی شده است، در همین راستا رزسا سعی دارد بهترین و با کیفیت‌ترین انواع این محصول را با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه نماید.

فرآیند خشک کردن خشکبار

انسان ها از دیرباز از روش “خشک کردن” برای نگهداری بسیاری از مواد غذایی استفاده می کردند. در این روش بخش زیادی از رطوبت محصول گرفته می شود. این روش نه تنها از فساد و کپک محصولات غذایی پیشگیری کرده بلکه باعث سبک شدن وزن و راحتی حمل و نقل آن ها می شود. در واقع هدف اصلی از فرآیند خشک کردن افزایش ماندگاری یک محصول می باشد. استفاده از نور آفتاب برای خشک کردن میوه ها و مغزها هنوز هم در میان مردم رایج است ولی با ظهور دستگاه های خشک کن این فرآیند بسیار آسان تر شده است. استفاده از دستگاه های صنعتی این مزیت را دارد که رنگ، بافت و طعم مواد را بهتر حفظ می کند.

مزایای خرید آنلاین خشکبار

  • منبع انرژی و کالری برای کار روزانه
  • قابلیت نگهداری برای مدت طولانی
  • جایگزین خشکبار مناسب برای تنقلات ناسالم
  • منبع مناسب برای تامین مواد مورد نیاز بدن
  • گزینه ای مناسب برای پذیرایی از مهمانان
  • حمل راحت این محصول به محل کار و مدرسه
  • سرشار از کالری و مناسب برای افرادی که رژیم لاغری دارند
  • جایگزین مناسب برای میوه های خارج از فصل
  • قابلیت استفاده و خوردن آسان
  • میان وعده ای مناسب برای طول روز
  • جایگزین مناسب گوشت برای افراد گیاهخوار و…

علت خرید خشکبار چیست؟

  • کاهش کلسترول بد خون و مناسب برای سلامتی قلب
  • منبع غنی پروتئین، آنتی اکسیدان و املاح معدنی
  • ضد سرطان
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • سرشار از فسفر
  • تقویت کننده استخوان ها و دندان ها
  • تنظیم کننده تعادل در ماهیچه ها و اعصاب
  • مناسب برای سلامت پوست
  • تنظیم کننده هورمون های بدن و…

خرید خشکبار

نحوه نگهداری پس از خرید خشکبار

معمولا بیشتر انواع خشکبار بافت گوشتی داشته و نحوه نگهداریشان با انواع دانه‌های آجیل کمی متفاوت است. برای اینکه خشکبار تازه بماند بهتر است آن را در محیط خنک نگهداری کنید. دقت کنید که هرچه رطوبت محیط کمتر باشد، زمان ماندگاری آن طولانی‌تر خواهد شد (رطوبت باعث می‌شود بافت این محصول زبر و خشک شود.) فریزر یا بالکن برای نگهداری این خوراکی‌ها مناسب نیستند؛ چرا که سرمای شدید یا گرمای زیاد حاصل از نور خورشید، روی طعم و مزه آن تاثیر گذار است. پس از خرید خشکبار، برای از بین بردن آلودگی‌های احتمالی و راحتی خیال خودتان، آن را به آرامی و با آب ولرم بشویید. سپس به طور کامل آن را آبکشی کرده و در یخچال نگهداری نمایید. برخی از انواع این محصول مانند آلو، آلوچه، انجیر و… بهتر است در یخچال و در فضایی باز بمانند، زیرا این خوراکی‌ها بو یا رطوبت یخچال را به خود جذب نکرده و بافت نرم خود را حفظ خواهد کرد.

خرید خشکبار به صورت آنلاین

وجود انواع خشکبار درجه یک و مرغوب در هر خانه‌ای لازم است. اما برای خرید آن معیار‌هایی را مد نظر داشته باشید. اولین نکته‌‌ای که هنگام خرید خشکبار (https://rozesashop.com/dried-food/) باید مدنظر داشت، توجه به اسم و رسم فروشگاهی است که قصد خرید از آن را دارید. فروشگاه‌ معتبر رزسا به منظور حفظ رضایت مشتری، بهترین محصول را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. از طرف دیگر انبار فروشگاه رزسا به صورت روزانه شارژ شده و هیچ محصولی کهنه یا مانده نخواهد شد. جهت اطلاع از قیمت خشکبار به فروشگاه ما سر بزنید.

https://rozesashop.com/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27454
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید