امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ خوش قیمت بازار ایران

1401/07/27
کد خبر : 27267
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 96 نفر

وقتی شما به عنوان یک گیمر از کنسول نسل جدید مانند کنسول ایکس باکس X و پلی استیشن 5 استفاده می کنید؛ باید برای آن یک تلویزیون مدرن نیز تهیه کنید تا بتوانید قدرت واقعی کنسول تان را در قاب جادویی تلویزیون به نظاره بنشینید. تلویزیون های مناسب گیمینگ تلفیقی از نرم افزار و سخت افزار را به خدمت می گیرند تا تصویری بی نقص از بازی را به نمایش در آورند. در ادامه این مقاله زنبیل ابتدا با ویژگی های مهم تلویزیون های مخصوص بازی آشنا شده و سپس به معرفی تعدادی از تلویزیون های مناسب گیمینگ موجود در بازار می پردازیم.


 

تلویزیون های گیمینگ

ویژگی های تلویزیون گیمینگ

قبل از انتخاب یک تلویزیون گیمینگ باید در نظر داشته باشید چه امکاناتی باید در آن وجود داشته باشد. مهم ترین این ویژگی ها را در ادامه شرح می دهیم:
-    زمان تاخیر ورودی: یعنی از زمانی که شما دکمه دسته بازی را فشار می دهید تا دیدن واکنش بازی در صفحه تلویزیون چقدر است. هر چقدر عدد این تاخیر کمتر باشد بهتر است. تاخیر کمتر از 25 میلی ثانیه ایده آل، کمتر از 50 قابل قبول و بیشتر از 50 و کمتر از 100 می تواند آزاردهنده باشد اما متاسفانه مقدار این تاخیر زمان معمولا توسط سازندگان اعلام نمی شود.
-    رزولوشن: هر چقدر هم که کنسول بروزی داشته باشید باید بتوانید قدرت واقعی آن را در تصویری با تراکم و تعداد پیکسل بالا ببینید وگرنه عملا کنسول های جدید فرقی با کنسول های قدیمی در ظاهر  بازی ها نخواهند داشت. اکثر کنسول های جدید مثل ایکس باکس X و پلی استیشن 5 از رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند. بنابراین ابتدا مطمئن شوید که کنسول شما از این رزولوشن پشتیبانی کند، سپس تلویزیونی را انتخاب کنید که حداقل رزولوشن4K  داشته باشد.
-    تکنولوژی پنل نمایشگر: تلویزیون هایی که از قابلیت HDR پشتیبانی می کنند کیفیت تصویر به مراتب بهتری نسبت به سایر تلویزیون ها دارند. همچنین پنل های نسل جدید OLED ال جی و QLED سامسونگ نسبت به LED های معمولی تصاویر جذاب تری رو تولید می کنند که برای گیمینگ مناسب هستند.
-    درگاه های ارتباطی و رفرش ریت: درگاه های ارتباطی چنان که از نام شان پیداست نقش پل ارتباط دهنده بین تلویزیون و کنسول بازی شما را دارند. از طرفی تلویزیون هایی که رفرش ریت بالاتری داشته باشند تصویر بهتری را نیز نمایش می دهند. (رفرش ریت یا نرخ تازه سازی تصویر مشخص می کند در هر لحظه چند فریم از تصویر به شما نشان داده می شود که هر چه عدد آن بزرگ تر باشد بهتر است). به طور مثال در حال حاضر رفرش ریت 120 هرتز توسط کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی می شود؛ به شرط آن که تلویزیون شما 120 هرتز باشد و درگاه HDMI نسخه 2.1 را داشته باشد، می توانید از این رفرش ریت در انجام بازی بهره مند شوید. رفرش ریت رایج دیگر 60 هرتز می باشد که با درگاه ارتباطی HDMI نسخه 2 سازگاری دارد.


 

تلویزیون های گیمینگ


-    حالت مخصوص بازی: بیشتر تلویزیون ها در منوی تنظیمات شان قابلیتی دارند که معمولا حالت بازی یا Game Mode نامیده می شود. با قرار گرفتن تلویزیون در این حالت بسیاری از پردازش های مازاد برای نمایش تصاویر عادی، حذف می شود تا توان تلویزیون صرف ارائه یک تصویر دلپذیر از بازی در حال انجام با کنسول شود. داشتن حالت بازی، بسته به مدل و برند تلویزیون می تواند روی مدت زمان تاخیر ورودی تصویر نیز تا 80 درصد تاثیر مثبت بگذارد.
 

تلویزیون 55 اینچ  QLED سامسونگ 55Q7770 قیمت: 48،410،000 تومان

در میان برندهای برتر بازار، در اینکه سامسونگ برترین تولید کننده تلویزیون در جهان است هیچ بحثی وجود ندارد. این شرکت کره ای پنل QLED را با کیفیت تصویر UHD یا 4K در مدل هوشمند 55Q7770 جایگزین پنل های LED قبلی کرده است تا با فناوری کوانتوم دات، رنگ های به کار رفته در تصویر بازی هایی که با این تلویزیون انجام می دهید کیفیت بی نقصی داشته باشند، حجم رنگ ها به مراتب بیشتر شود و کنتراست تصویر به گونه ای باشد که در هر میزانی از روشنایی روز بتوانید باز هم جزئیات را به طور کامل در آن مشاهده کنید. همچنین عمر مفید این دستگاه به لطف وجود این پنل از تلویزیون های معمولی بیشتر است. ویژگی HDR1500 در این تلویزیون سامسونگ وجود دارد تا جزئیات رنگ ها بیشتر از نسخه های پیشین HDR نمایان شوند. این تلویزیون زاویه دید گسترده ای دارد و تقریبا از هر زاویه ای می توانید بدون اعوجاج تصویر در مقابل آن نشسته و بازی کنید. سامسونگ در این مدل حالت بازی یا Game Mode را در نظر گرفته و از موتور ‎Q engine‎ استفاده کرده است تا تجزیه و تحلیل محتوای بازی ها با بهترین کیفیت صورت گیرد. طراحی بدون قاب سامسونگ از هر 4 طرف اینجا باعث می شود تا کاملا غرق در بازی خود شوید. ضمن اینکه در پشت تلویزیون به تعداد کافی درگاه های HDMI را می توانید پیدا کنید.
 

تلویزیون 43 اینچ ال جی 43UJ66000GI قیمت: 17،160،000 تومان

دیگر برند قدرتمند کره ای در زمینه تولید تلویزیون های مناسب برای بازی ال جی است که کیفیت و امکانات محصولات آن همواره مورد توجه همه افراد قرار می گیرد. ال جی در تلویزیون هوشمند مدل 43UJ66000GI کیفیت تصویر 4K را در پنل LED به نمایش در می آورد. قابلیت HDR10 و  Active HDR در این مدل وجود دارد تا کیفیت تصویر مطلوبی در انجام بازی ها داشته باشید. زاویه دید تصویر نمایشگر این تلویزیون به قدر کافی بزرگ هست تا از نقاط مختلف اتاق بتوانید بدون افت کیفیت تصویر بازی کنید. درگاه های HDMI به تعداد کافی در پشت تلویزیون وجود دارد و به لطف داشتن سیستم عامل اختصاصی ال جی از تجربه کاربری مناسبی هنگام استفاده از آن برخوردار خواهید شد.
 

تلویزیون 50 اینچ دوو DLE-50K4310U قیمت: 10،870،000 تومان

تلویزیون های دوو در ایران، تحت لیسانس کشور کره جنوبی و توسط گروه صنعتی انتخاب تولید می شود. این تلویزیون ها در کنار سایر لوازم خانگی دوو از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار هستند و به لحاظ امکانات نیز قابلیت رقابت با دیگر برندهای کره ای را دارند. تلویزیون دوو مدل DLE-50K4310U کیفیت 4K را در پنل LED در صفحه خود نشان می دهد و قابلیت HDR10 در این تلویزیون دوو دیده می شود. درگاه های ارتباطی این دستگاه شامل 2 پورت HDMI 2 و یک پورت HDMI 1.4  می شود. طراحی بدنه این تلویزیون دوو از نوع بدون قاب و فوق باریک می باشد به این ترتیب فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند.
 

تلویزیون 50 اینچ اسنوا SSD-50SA620U قیمت: 11،800،000 تومان

برند ایرانی اسنوا توسط گروه صنعتی انتخاب تولید می شود. این شرکت تجربه موفقی در تولید لوازم خانگی دارد و در تولید تلویزیون از تجارب به دست آمده از مونتاژ محصولات دوو در ایران به خوبی استفاده کرده تا بتواند تلویزیون های اسنوا را در سطح کیفی قابل قبولی نسبت به رقبای کره ای تولید کند. تلویزیون اسنوا مدل SSD-50SA620U با پنل LED و کیفیت 4K عرضه شده است. امکان HDR10 در این تلویزیون نیز مطابق انتظار مشاهده می شود. زاویه دید تصویر تا 170 درجه می رسد، به این ترتیب به جز برخی نقاط خاص، هر جایی از اتاق نشسته باشید می توانید بدون اعوجاج در تصویر بازی کنید. اسنوا 2 پورت HDMI 2 و یک پورت HDMI 1.4  برای ارتباط کنسول بازی با این تلویزیون در نظر گرفته است. از نظر ظاهری نیز این مدل از سه طرف بدون قاب بوده و فقط قسمت پایین تلویزیون قاب دارد.


 

تلویزیون های گیمینگ

تلویزیون های گیمینگ را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید تلویزیون های مخصوص بازی شما می توانید از بین بهترین مدل های موجود در فروشگاه اینترنتی زنبیل، متناسب با نیاز خود تلویزیون ال جی، سامسونگ یا برندهای دیگر را انتخاب کنید و با گارانتی اصلی آن را در کمترین زمان ممکن (کمتر از 4 ساعت در تهران) درب منزل تحویل گرفته و بخشی از هزینه کالای خریداری شده را درب منزل پرداخت کنید. فروشگاه اینترنتی زنبیل دارای نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزرات صمت و سابقه ای قریب به 10 سال در فروش انواع لوازم خانگی، تلویزیون و بسیاری از کالاهای دیگر است. دیگر محصولات زنبیل شامل لوازم خانگی مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، مایکروفر و ماشین ظرفشویی؛ لوازم دیجیتال همچون تبلت، دوربین و ساعت هوشمند، سیسمونی نوزاد همچون صندلی ماشین کودک، کالسکه و کریر؛ لوازم پزشکی و حوزه سلامت همانند ترازو، کمربند لاغری و مسواک برقی؛ انواع مبلمان خانگی، ادارای و آموزشی و... می باشد و شما میتوانید با اطمینان و به راحتی چند کلیک و با تضمین بهترین قیمت خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید .
لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون سامسونگ با آخرین قیمت‌ها
لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون دوو با آخرین قیمت ها
لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت تلویزیون ال جی


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27267
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید