امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

دانستنی های لازم قبل از خرید کولر گازی

1401/07/27
کد خبر : 27509
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 221 نفر

بررسی و خرید کولر گازی 

سیستم های تهویه امروزه یکی از نیازهای ضروری برای هر خانه ای است و خرید کولر گازی اجنرال می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. تغییرات جوی و گرمایش کره زمین سبب شده است که وجود یک سیستم تهویه در هر خانه ای ضروری به نظر بیاید و در فصل های گرم سال مخصوصا تابستان وجود یک کولر گازی برای هر مکان سربسته ای که محل تجمع باشد ضروری است خواه یک اداره باید یا یک منزل مسکونی و یا یک سالن ورزشی که برای جلوگیری از گرمای زیاد محیط و تهویه سالم باید در فکر تهیه یک کولر گازی باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشد تا نکاتی را در مورد تاریخچه کولر گازی و برند ها و نحوه انتخاب کولر را برای شما بیان کنیم . 

تاریخچه پیدایش کولر گازی ها 

هر چند در سال های اخیر نیاز بهوجود سیستم تهویه بیشتر احساس شد اما تاریخچه پیدایش ان به خیلی قبلتر باز می گردد. برای ردیابی ایده اولیه تهویه باید به مصر باستان مراجعه کنیم . مصریان در ابتدا برای ایجاد یک هوای خنکتر درخانه هایشان از نی استفاده می کردند آنها نی ها را با آب تر می کردند و بعد نی ها را در پشت پنجره ها قرار می دادند که با تبخیر آب روی نب جریانی از هوای خنک به وجود می امد و به این ویسله هوای اتاق را خنک تر می کرد . بعد از آنها رومیان نیز برای ایجاد هوای خنک در وسط خانه چاهی را حفر می کردند که باعث جریان داشتن هوای خنک میشد .

در ایران نیز وجود بادگیر ها در مناطقی مانند یزد و شیراز باعث به وجود آمدن هوای خنکتر در محیط خانه می شد و به نوعی باعث ایجاد یک تهویه در محیط می شد .

ایده اولیه کولر گازی های جدید

پیدایش کولر گازی های جدید چندان قدیمی نیست و به قرن 19 بر می گرد . ایده اولیه کولر های جدید توسط ویلیس کریر به وجود امد ، ویلیس کریر در سال 1902 در یک شرکت چاپ در امریکا مشغول به کار بود و یکی از بزرگترین مشکلات چاپخانه ها گرمای دستگاه ها و رطوبت محیط بود که باعث افت کیفیت چاپ می شد و ایده های کریر برای حل این مشکل منجر به ساخت کولر شد . او توانست دستگاهی را اختراع کند که از میزان گرمای محیط و دستگاه ها بکاهد و رطوبت مح را کم کند که همین باعث بهبود کیفیت شد .

در سال های بعد اولین دستگاه های تهویه توسط کریر به صورت وسیع تر ساخته شد و به صورت گسترده در امریکا پخش شد .

خرید کولر گازی ارزان

شیوه کارکرد کولر گازی ها 

کولر گازی ها در اصل دستگاه‌هایی هستند که شامل چرخه ای از سرمایش بر مبنای تراکم و انبساط گاز هستند .کولر گازی ها از چندین قسمت تشکیل شده اند وبه دو قسمت اصلی تقسیم می شوند :

پنل خارجی: کمپرسور، کندانسور (تقطیر کننده)، شیر انبساط (لوله مویین)، فن
پنل داخلی: فن خنک کننده، اواپراتور (تبخیرکننده)، فیلتر هوا، لوله تخلیه، دریچه

به صورت خلاصه برای ایجاد سرمایش می توان بیان نمود که کولر گازی با استفاده از گاز گرمای محیط را می گیرد و با تبرید هوای خنک تر را جایگزین آن می کند و با کاهش دما جریانی از هوای خنک در محیط به وجود می آید .

انواع سیستم های تهویه 

سیستم های تهویه شامل گستره بالای از محصولات می باشد که هرکدام دارای کارکردی متفاوت می باشد .کولر های گازی بسیار متنوع اند که هر نوعشان مخصوط یک محیط می باشد از جمله سیستم های تهویه می توان به کولر گازی دیواری ، کولر گازی ایستاده ، داکت ،پرتابلی و پنجره ای اشاره کرد . کولر گازی دیواری دو تکه یا همان اسپلیت دیواری مخصوص منازل مسکونی است و کولر گازی ایستاده معمولا برای فضا های بزرگتر است که توانایی پوشش مساحت بیشتری را دارد .کولر گازی پرتابل معمولا برای مکان های کوچکتر و یا مغازه ها استفاده می شود .

از نظر توان نیز کولر های گازی متنوع اند مثلا مدل های پرتاب توان های 6000 به بالا را شامل می شود در حالی که کولر های دیواری از توان 9000 تا 36000 را در بر می گیرد و کولر گازی های ایستاده از توان سی و شش هزار تا هشتاد هزار را شامل می شوند .

برند ها و شرکت های تولید کولر های گازی 

همانطور که گفتیم امروزه برای سیستم های تهویه درخواست زیادی وجود دارد و مشتریان بسیاری دارد که همین باعث شده است تا شرکت های زیادی وارد این عرصه بشوند و شروع به  تولید این محصولات بکنند . البته شرکت های قدیمی تر و دارای سابقه مشتریان بیشتر دارند که هرکدام از این شرکت ها محصولات شان را با برندهای خود به بازار عرضه می کنند از میان این برند ها باید به اجنرال ،گری ،بوش ، ال جی و سامسونگ اشاره کرد که سابقه ای طولانی دارند ودارای مشتریان زیادی به دلیل کیفیت و توانایی محصولاتشان هستند .در زیر مختصر در مورد برند ها کولر گازی بیان می شود .

کولر گازی اجنرال

برند اجنرال درای ایقه ای نسبتا طولانی است و از در عرصه کولر گازی ها نزدیک به هفتاد ال است که مشغول به فعالیت است به دلیل این سابق به ان عنوان ریش سفید کولرگازی ها را داده اند . محصولات اجنرال زیاد می باشد و شامل انواع کولر های دیواری ، پنجره ای و ایستاده می باشد از میان محصولات دیواری می توان به کولر گازی 12000 اینورتر اجنرال ، کولر گازی 18000 اینورتر اجنرال اشاره کرد که دو مصول فاخر این شرکت می باشد .

کولر گازی گری 

برند گری از دیگر فعالین در عرصه لوازم تهویه و سرمایشی است که دارای سابقه خوبی است و توانسته با ارائه محصولات با کیفیت جایگاه مناسبی در این صنعت برای خود کسب کند. کولر گازی های گری دارای ویژگی های عالی مانند مصرف کم انرژی ، بی سروصدا بودن و دوام بالا می باشد که از میان تولیدات این برند خوش نام با ید به کولر گازی 12000 گری و کولر گازی 24000 گری اشاره نمود هرچند محصولات گری شامل انواع کولر های دیواری ، کولر گازی ایستاده و اکت می شود .

کولر گازی بوش 

از دیگر فعالین خوش نام در عرصه تهویه برند بوش است که دارای محصولات فاخری می باشد .تولیدات این برند شامل انواع کولر گازی های یواری کولر گازی ایستاده و داکت می باشد که بیشتر این محصولات در چین مونتاز می شود از میان محصولات دیواری یا همان اسپلیت دیواری باید به کولر گازی 12000 بوش ، کولر گازی 18000 بوش و کولر گازی 24000 اینورتر بوش اشاره کرد .

قیمت و نحوه خرید کولر گازی 

برای انتخاب یک کولر گازی مناسب علاوه بر برند توجه به توانایی و قیمت آن ضروری است البته قیمت کولر گازی می تواند بر سایر معیار ها تاثیر بگذارد .کولر های گازی با توجه به برند و توان کارکردیشان دارای تفاوت های زیادی در قیمت می باشند و شما باید باتوجه به متراژ محلی که کولر در آن نصب می شود توان آن را نتخاب کنید . یکی از فروشگاه های فعال در زمینه عرضه سیستم های تهویه فروشگاه اینترنتی تک اسپلیت می باشد که به صورت تخصصی در زمینه واردات و فروش انواع کولر گازی مشغول به کار هستند . فروشگاه اینترنتی تک اسپلیت با آدرس https://taksplit.com  انواع کولر ها را با کمترین قیمت به شما عرضه می نماید و شما با ورود به سایت فروشگاه می توانید کولر مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کمترین قیمت در درب منزل خود تحویل بگیرید .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27509
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید