امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

داستان ابزارفروشی که کسب و کار اینترنتی راه انداخت!

1401/07/27
کد خبر : 27430
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 126 نفر

با توجه به افزایش تعداد کاربران اینترنت، کسب و کار اینترنتی آینده روشنی خواهد داشت. ضمن این که به همان سرعتی که کسب و کار اینترنتی رشد می‌کند، کسب و کارهای فیزیکی و سنتی به حاشیه رانده می‌شوند. مثال بارز این مسئله دقیقا اتفاقی است که برای کسب و کار بنده پیش آمد. یک ابزار فروشی سنتی که کسب و کار اینترنتی راه انداخت! تجربه‌ای که بنده در راه اندازی کسب و کار آنلاین داشته‌ام شاید بتواند چراغ راهی برای موفقیت شما باشد.‌

 

کسب و کار اینترنتی

من یک ابزار فروش هستم که پیش‌تر به صورت سنتی با فروش ابزارآلات به کسب درآمد می‌پرداختم. بارها صحبت از کسب و کار اینترنتی می‌شد و من هر بار ادعا داشتم که مشتریان ثابت خود را دارم و از کسب درآمد خود راضی هستم. به هر حال مدت‌ها است در این عرصه فعالیت کرده و با فوت و فن کار آشنایی داشتم، در صورتی که هیچ شناختی نسبت به سایت و یا چگونگی راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین نداشتم. علاوه بر آن ترجیح می‌دادم که همان شغل سنتی خود را حفظ کنم. در این زمان همکار بنده که مغازه ابزار فروشی داشت، یک سایت راه‌اندازی کرد و شغل و حرفه خود را در بستر اینترنت هم بپا کرد. در واقع در کنار کسب و کار فیزیکی خود، به کسب و کار آنلاین نیز می‌پرداخت.

داستان از جایی جالب شد که بعد از مدتی فروش همکار من روز به روز بیشتر می‌شد، در حالی که من تفاوتی در تعداد مشتریان او نمی‌دیدم. در واقع در تعداد مشتریان فروش فیزیکی وی تغییر محسوسی ایجاد نشده بود. راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت از زمانی در ذهن من قوت گرفت که متوجه شدم همکار بنده حتی در زمانی که در مغازه حضور ندارد و در خانه یا هر جای دیگر مشغول به استراحت است، به فروش می‌پردازد و با تعداد بی‌شماری از مشتری از تمام نقاط کشور ارتباط و تعامل دارد و با آرامش به سفارش تک تک مشتریان خود رسیدگی می‌کند. ضمن این که از قبل برای شروع چنین فعالیت و کار اینترنتی هیچ تخصص خاصی نداشت. آن جا بود که با اهمیت کسب و کار آنلاین آشنا شده و متوجه شدم این روزها نه تنها مشتریان بنده بلکه تمام کاربران، خرید اینترنتی را به خرید فیزیکی ترجیح می‌دهند.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از طراحی سایت شروع می‌کردم. به هر حال برای ورود به بستر اینترنت به پایگاهی برای عرضه ابزارآلات فروشگاه خود و معرفی آن‌ها احتیاج داشتم اما از آنجا که دانشی در خصوص طراحی و راه اندازی وب سایت فروشگاهی در اختیار نداشتم، ترجیح دادم با یک سرچ ساده به اطلاعات نسبی در این حوزه برسم. به این ترتیب در نوار جست و جوی گوگل کلمه « کسب درآمد از اینترنت» را  تایپ و سرچ کردم و با سایت مدیروب آشنا شدم. بنده که تصور می‌کردم طراحی سایت کار بسیار دشواری است و منی که هیچ دانشی راجع به آن ندارم و غیرممکن است موفق شوم، توانستم با کمک مدیروب، سایت فروش خود را طراحی کرده و به رشد غیرقابل باوری برسم. در نهایت به این باور رسیدم که کار آنلاین لازمه رشد و موفقیت هر کسب و کار در عصر اینترنت و تکنولوژی است.

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد - کسب و کار آنلاین - کار آنلاین

مدیروب را بهتر بشناسید!

حتما برایتان سوال شد که سایت مدیروب چه کمکی به من کرد! مدیروب یک سایت خدماتی در همین حوزه است که با ارائه آموزش‌های آنلاین و دوره‌های آموزشی رایگان به کسب و کارهای سنتی مختلف کمک می‌کند که سایتی متناسب با نوع حرفه خود داشته باشند و با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به درآمد واقعی برسند. مدیروب با هدف پیشرفت  کسب و کارهای آنلاین ایران و رشد و توسعه مشاغل مختلف در بستر اینترنت در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده است. مهران منصوری فر نیز مدرس تمام دوره‌های آموزشی مدیروب می‌باشد. من نیز با تماشای ویدئوهای آنلاین و دوره‌های آموزشی ساده و شفاف این سایت توانستم سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کرده و با فروش ابزارآلات به صورت آنلاین از تمام نقاط کشور مشتری جذب کنم و به نتیجه‌ای برسم که حتی در تصورات خود نیز نمی‌دیدم!

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

به عنوان فردی که در این زمینه تجربه مختصری دارم خدمت شما عرض می‌کنم، شاید شما به خوبی بدانید که طراحی سایت تنها یک قدم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی است. برای این که بتوانید در این حوزه موفق شوید به بازاریابی اینترنتی احتیاج دارید. مشاغلی که در این حوزه فعالیت دارند، مدام با یکدیگر در حال رقابتند و سایت‌های فروشگاهی که به شهرت رسیده‌اند، رقابت‌‌های سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند. مدیروب به شما می‌آموزد که وقتی شغل خود را به بستر اینترنت می‌کشانید، دیگر به یک محله، یک منطقه یا حتی به یک شهر محدود نمی‌شوید و می‌توانید از هر نقطه مشتری داشته باشید، تنها باید بتوانید با پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی و بهینه‌سازی، مشتریان هدف خود را پیدا کرده و جذب سایت کنید.

برای راه اندازی سایت به یک دامنه یا آدرس اینترنتی، هاست، سرور و سیستم مدیریت محتوا احتیاج دارید. این چند مورد از نیازهای طراحی سایت کاری را برایتان انجام می‌دهند که دقیقا یک مغازه در یک نقطه از شهر با نشانی اختصاصی و ویترین مغازه برایتان انجام می‌دهند. طبیعتا مغازه‌ای که در بهترین نقطه شهر واقع باشد و ویترین زیبای آن به خوبی محصولات شما را نمایش دهد، شانس بیشتری در فروش خواهد داشت. سایت نیز دقیقا همین است و باید دارای رتبه بالا در گوگل و طراحی بصری حرفه‌ای باشد تا مشتریان بیشتری جذب سایت شده و با کلیک بر روی آن به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی با اصطلاحی به نام سئو آشنا خواهید شد که از ابتدای طراحی وب سایت تا رسیدن به هدف همراه شماست و به رشدتان کمک می‌کند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

به این نکته نیز دقت کنید‌، کسب و کار اینترنتی شما به هیچ وجه کسب و کار فیزیکی شما را مختل یا محدود نمی‌کند، بلکه کار آنلاین مکمل شغل سنتی شما است. بگذارید این‌گونه بگویم که مغازه ابزار فروشی من با آدرس مشخصی که دارد یکی از دلایل جذب مشتری می‌باشد چون کاربران به واسطه آن یعنی آدرس فروش حضوری بهتر به سایت من اعتماد می‌کنند. از طرفی بسیاری از همشهریان و هم محله‌ای‌ها که پیش‌تر از وجود ابزار فروشی من بی‌اطلاع بودند، از طریق سایت با ابزار فروشی من آشنا شده و به مشتریان دائمی تبدیل شده‌اند. هر چند برای داشتن یک کار اینترنتی باید با استراتژی‌ها و خدمات پیچیده و گسترده آشنا شوید اما در مدیروب آموزش‌ها و یادگیری‌ها هیچ حد و مرزی ندارند و شما می‌توانید، صفر تا صد راه اندازی یک شغل اینترنتی را یاد بگیرید و سایت فروش، خدمات، سرگرمی، گیم و هر سایت دیگری متناسب با مضمون حرفه خود داشته باشید.

چگونه آموزش‌های لازم را از مدیروب دریافت کنیم؟

کافی است کلمه مدیروب را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت مدیر وب شده و  تمام آموزش‌های ویدئویی رایگان را مشاهده کنید. تیم متخصص و مجرب مدیروب به خوبی شما را در مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی یاری می‌کند. اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز و در کمتر از ۳۰ دقیقه راه‌اندازی کنید، کافی است در دوره رایگان راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ۲۹ دقیقه شرکت کنید، برای شرکت در این دوره به لینک زیر مراجعه کنید:

https://modireweb.com/open


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27430
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید