امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

داروخانه آنلاین

1401/07/27
کد خبر : 27056
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 197 نفر

یکی از مهم ترین لوازم ضروری در منزل، دارو می باشد؛ چرا که چیزی جز دارو مرهم درد انسان زنده نمی تواند باشد. امروزه نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا به طور پیشرفته در کشور، این اصل مهم تر شده و دارو های بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند و در همین راستا داروخانه ها به شدت شلوغ بوده و مکانی برای تجمع افراد سالم و بیمار کنار یکدیگر شده است. اینجاست که داروخانه آنلاین به کمک بشر خواهد آمد. اما داروخانه آنلاین چیست؟
 

داروخانه آنلاین

داروخانه آنلاین همان طور که می شود از اسمش برداشت کرد خرید دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی است به صورت آنلاین و به دور از حضور در داروخانه هایی که آلودگی ها و بیماری ها را در خود جا داده اند. بدین منظور افرادی که خواهان دارو و لوازم بهداشتی هستند و ب هر دلیلی توانایی خروج از خانه را ندارند، به این سایت ها رجوع کرده و محصولات خود را می خرند. نکته قابل توجه این است که در ایران داروخانه های آنلاین ،بیشتر در فروش داروهای غیر نسخه ای نقش دارند و مجوز فروش داروهای نسخه ای را ندارند. برای مثال از نمونه محصولات موجود در یک داروخانه اینترنتی، می توان به
•    انواع ویتامین ها (مانند مولتی ویتامین ها، کلسیم و...)
•    انواع مکمل های بدن سازی و لاغری (مانند ال کارنیتین یا مکمل های کافئین دار و...)
•    لوازم آرایشی و بهداشتی (مانند مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها و...)
•    لوازم کودک (مانند شیر خشک و لوازم کودک و...)
•    تجهیزات پزشکی (مانند دستگاه های فشار سنج و یا لوازم بهداشتی چشم و لنز و...)
•    محصولات مکمل مخصوص بانوان
•    محصولات مکمل مخصوص آقایان
و... اشاره کرد.

داروخانه آنلاین


حال نکته ای که وجود دارد این است که از کجا متوجه شویم محصولی که این داروخانه آنلاین دارد، اصل است یا غیر اصل؟ از کجا می شود داروخانه ی خوب و مطمئن پیدا کرد؟
 

ویژگی های یک داروخانه آنلاین خوب!

داروخانه آنلاین باید یک سری ویژگی های کلی داشته باشد و همچنین یک سری ویژگی های خاص و جزئی که باعث شود این داروخانه اینترنتی نسبت به باقی داروخانه ها متمایز بوده و برتر باشد. برای مثال:

1. همه فن حریف باشد!

در واقع منظور از داروخانه آنلاین همه فن حریف این است که دارای دایره گسترده ای از محصولات باشد و صرفا به داشتن محصولاتی در یک راستا قانع نباشد. یعنی همزمان اگر مکمل های ورزشی دارد، مکمل های غذایی را نیز داشته باشد یا مثلا لوازم آرایشی و بهداشتی نیز داشته باشد.

2. یکی برای همه!

یک داروخانه آنلاین خوب، داروخانه ای است که تمامی افرادی که می خواهند از آن خرید کنند را در نظر داشته و محصولات خود را مطابق نظر آنها داشته باشد. برای مثال داشتن تجهیزات پزشکی و همزمان داشتن وسایل مادر و فرزند و یا داشتن لوازم بهداشتی و آرایشی مرغوب و خوب برای تمامی مخاطبین و... به طوری که یک داروخانه آنلاین جوابگو تمامی نیاز های یک خانواده را باشد و در خرید آنلاین بتواند تمامی خواسته های آنان را پاسخگو باشد.( همان اصل یکی(یک داروخانه) برای همه!)

3. ارائه محصولات با توضیحات کامل

از آنجایی که خرید به صورت آنلاین قرار است انجام شود، داروخانه آنلاین وظیفه دارد کاری کند که مشتری کاملا به محصول اعتماد داشته و در آخر از خرید خود پشیمان نشود. بنابراین نیاز است که در کنار محصولات، علاوه بر قیمت توضیحات کامل و جامعی نیز نوشته شده باشد و عکس از محصول نیز موجود باشد به اضافه ی تاریخ انقضای محصول که بسیار حائز اهمیت است.


 

داروخانه آنلاین

4. ارسال سریع محصول

ارسال سریع محصول یکی از مهم ترین نکاتی است که یک داروخانه آنلاین یا همان داروخانه اینترنتی باید آن را رعایت کند؛ چرا که بسیاری از محصولات داروخانه مانند قرص های مکمل و یا داروهای پوستی و... به جهت اینکه سالم بمانند و فاسد نشوند، نیاز به یک درجه دمایی و تاریخ مصرف معین دارند. در همین راستا داروخانه آنلاین باید در تلاش باشد که کمترین زمان و بهترین شرایط را برای رساندن محصولات به دست مشتریان، صرف کند.

5. بروز بودن و داشتن محصولات جدید

یکی دیگر از ویژگی های یک داروخانه آنلاین خوب، ارائه دادن محصولات بروز و محبوب است. تنوع داشتن در ارائه محصولات برند های مختلف( مخصوصا در زمینه آرایشی بهداشتی) نیز نقش مهمی در پایداری یک داروخانه خواهند داشت.

6. قیمت محصولات

قیمت محصولات نیز باید مناسب بوده و گران تر از داروخانه های حضوری نباشد. هزینه ارسال محصولات نیز باید معقول باشد و با توجه به تعرفه های اداره پست تعیین شود نه بیشتر.

7. مشاوره در حین خرید

یکی دیگر از موارد مهم در داروخانه آنلاین، ارائه مشاوره ی مناسب به مشتری است چرا که ممکن است خریدار بین دو محصول بین دوراهی باشد و انتخاب یکی از آن ها سخت باشد؛ اینجاست که مشاور خود را باید به کمک او برساند و با توضیحات جامع و ارائه ی ویژگی های دقیق هر دو محصول کمک به تسریع بخشی به فرآیند خرید کند. همچنین مشاور باید با حوصله ی کافی درباره ی این محصولات توضیح دهد به طوری که مشتری از پرسیدن سوالات بیشتر خجالت نکشد و راحت و با اطمینان انتخاب خود را انجام دهد که اتفاقا همین امر سبب می شود که مشتری از خرید خود راضی باشد و باعث تبلیغ داروخانه آنلاین در بین دوستان خریدار خواهد شد.

 

داروخانه آنلاین


البته اینها تنها بخشی از ویژگی هایی است که یک داروخانه باید داشته باشد اما همین موارد کوچک را نیز یکسری از داروخانه آنلاین ندارند! یکی از راه های پیدا کردن داروخانه ای مناسب، مقایسه کردن آنها با یکدیگر و تطابق دادن ویژگی هایشان با این لیستی است که در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته چند مورد از این داروخانه های اینترنتی بهتر بودند که یکی از آنها داروخانه ویتاماه است که تمامی ویژگی ها گفته شده را داراست.
داروخانه ویتاماه، علاوه بر داشتن ویژگی های بالا، با داشتن قیمت های مناسب و تخفیف های پی در پی و همچنین ارائه محصولات اصل و با تضمین، باعث ایجاد حس اطمینان در دل مشتریان شده است و خود را به یکی از بهترین داروخانه آنلاین تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اصلی داروخانه ویتاماه با آدرس vitamah.com مراجعه بفرمایید.

داروخانه آنلاین


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27056
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید