امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

نکات مهم در خرید دستگاه نوار مغز

1401/07/27
کد خبر : 27336
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 166 نفر

دستگاه نوار مغز یا EEG دستگاهی می باشد که پزشکان برای بررسی فعالیت های الکتریکی در مغز از آن استفاده می کنند. جالب است بدانید که سلول ها برای ارتباط گرفتن با یکدیگر از سیگنال های الکتریکی استفاده خواهند کرد. بنابراین این دستگاه به شما کمک می کند تا امواج ارسالی از سلول ‌های مغز را ضبط نمایید. این امواج با کمک الکترودهایی که به پوست سر متصل هستند دریافت خواهند شد و سپس از طریق کابل به رایانه پزشک منتقل می گردند. پس از آن که امواج به صورت دقیق دریافت شدند در رایانه ضبط گردیدند به صورت خطوطی نشان داده می شوند. معمولاً متخصصان مغز و اعصاب با توجه به الگوهایی که ضبط شده است متوجه بعضی از بیماری ها می گردند. بنابراین خرید دستگاه نوار مغز می ‌تواند یک کمک بسیار عالی برای متخصصین مغز و اعصاب جهت تشخیص بیماری ‌های متعدد باشد‌. اما برای این که این کار به درستی انجام شود باید خرید تجهیزات پزشکی را از مراکز معتبر همچون ( https://behsazt.com )انجام دهید تا تجهیزات استاندارد و باکیفیتی را خریداری نمایید.

خرید دستگاه نوار مغز از شرکت‌های سازنده معتبر:

کشورهای زیادی هستند که دستگاه نوار مغز را تولید می ‌کنند که هر یک از این دستگاه ها دارای کیفیت های متفاوتی هستند. معمولاً یکی از مشکلاتی که اکثر متخصصان با آن روبرو می گردند پیدا کردن و خرید دستگاه نوار مغز خوب می باشد. زیرا بسیاری از آن ها بیان داشته اند پس آن که یک سال از این دستگاه ها استفاده کرده ‌اند دچار خرابی شده اند. این خرابی ها به گونه ای است که باعث می گردد تست ها یا سیگنال های دریافتی درست نشان داده نشود و فاقد اعتبار باشند. همچنین اغلب این دستگاه‌ ها دارای گارانتی یک ساله هستند و آن ها مجبور می ‌شوند برای رفع مشکلات دستگاه هزینه‌ های زیادی را پرداخت کنند. در این قسمت می خواهیم چگونگی خرید دستگاه نوار مغز را به شما توضیح دهیم با ما همراه باشید.


 

خرید دستگاه نوار مغز


 

مشخصات دستگاه نوار مغز:

توجه داشته باشید که برای خرید دستگاه نوار مغز باید چند نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید تا بتوانند یک انتخاب مطمئن داشته باشید. به طور کلی مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه نوار مغز در نظر بگیرید عبارت است از:

o هدست یا کلاه دستگاه نوار مغز:

اولین نکته مهم و حیاتی که باید در هنگام خرید دستگاه نوار مغز یا همان دستگاه EEG در نظر بگیرید تعداد الکترودهایی است که در کلاه آن به کار رفته است. زیرا هر چه تعداد الکترودهایی که در این کلاه استفاده شده است بیشتر باشد شما می توانید دیتا و اطلاعات بیشتری را ضبط نمایید. پس بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که تعداد الکترودها در آن بین ۸ تا ۱۲۸ باشد. زیرا هر چه تعداد این الکترودها افزایش پیدا کند دستگاه جزئیات بیشتری را به شما انتقال می دهد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که تعداد الکترودهای بیشتر باعث می گردد قیمت دستگاه نوار مغز نیز افزایش پیدا کند.

o پنل دستگاه نوار مغز:

دومین نکته ای که در خرید دستگاه نوار مغز باید به آن توجه شود پنل دستگاه می باشد که مسئولیت دریافت اطلاعات، تقویت سیگنال های دریافتی و تبدیل این اطلاعات به داده های دیجیتالی را برعهده دارد. در واقع برای ارزیابی این پنل باید به Sampling Rate توجه نمایید. زیرا در مغز فرکانس های بین 0.5Hz تا 80Hz می باشد. بنابراین افزایش این پارامتر باعث بالاتر رفتن رزولوشن خواهد شد. همچنین در هنگام بررسی پنل باید به رزولوشن نیز توجه کنید که در واقع یک پارامتر بسیار مهم بررسی عملکرد دستگاه می باشد. یعنی هر چه پارامتر رزولوشن افزایش پیدا کند اطلاعات دریافتی نیز دقیق تر خواهد بود. همچنین بهتر است در هنگام بررسی پنل به Common-Mode Rejection Ratio نیز توجه نمایید که هر چقدر این پارامتر افزایش پیدا کند باعث می گردد میزان نویز دستگاه به شدت کاهش پیدا کند. آخرین موردی که باید در هنگام خرید دستگاه نوار مغز و پنل آن در نظر بگیرید امپدانس ورودی پنل می باشد که معمولاً باعث می گردد نویز کمتری وارد دستگاه گردد.

o خرید دستگاه نوار مغز سیمی یا وایرلس:

ممکن است این سوال برای بسیاری از پزشکان عزیز ایجاد شود که خرید دستگاه نوار مغز سیمی بهتر است یا وایرلس؟ زیرا امروزه پیشرفته تکنولوژی باعث شده تا دستگاه‌های جدید وایرلس تولید گردند. یکی از مهم ترین مزیت‌ های دستگاه های بی سیم راحتی استفاده از کلاه می باشد. زیرا فرد می‌ تواند در هنگام تهیه نوار مغز حرکت کند. همین موضوع می ‌تواند باعث کاهش نویز در اطلاعات دریافت شده گردد. البته بهتر است بدانید که در دستگاه نوار مغز سیمی سرعت انتقال داده ها بسیار بالاتر از دستگاه‌ های وایرلس می باشد.
 

دستگاه نوار مغز وایرلس


 

خرید دستگاه نوار عصب عضله:

دستگاه ها و تجهیزات پزشکی بسیار متنوع هستند و برای خرید تمامی آن ها نیاز به اطلاعات دقیق می باشد. یکی دیگر از دستگاه های بسیار مهم دستگاه نوار عصب عضله می باشد که برای تشخیص وضعیت سلامت سلول های عصبی و همین طور ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا سلول های عصبی را به عنوان نورون های حرکتی می شناسند. بنابراین سیگنال ‌های الکتریکی منتقل می‌ کنند که باعث انبساط یا انقباض ماهیچه ها می گردد. پس خرید دستگاه نوار عصب عضله به پزشک کمک می کند تا بتواند این سیگنال ها را به الگوها یا اعداد تبدیل نماید و از آن ها برای تشخیص بیماری استفاده کند.
در واقع می توان گفت آزمایش الکترودیاگنوستیک از جمله آزمایشاتی می باشد که برای بررسی عملکرد ماهیچه ها و عصب مورد استفاده قرار می ‌گیرد. توجه داشته باشید که قیمت دستگاه عصب عضله نیز با توجه به کیفیت آن مشخص می شود. یعنی هر چه کیفیت این دستگاه بالاتر رود قیمت نیز به مراتب بیشتر می ‌شود.  به همین دلیل است که خرید دستگاه نوار عصب عضله نیز به اندازه خرید دستگاه نوار مغز مهم و ضروری است. البته قیمت دستگاه نوار عصب عضله نیز به کیفیت آن بستگی دارد. در کل تمامی این دستگاه ‌ها به پزشک کمک می ‌کنند تا بتوانند وضعیت بدنی بیماران را بررسی کرده و اطلاعات دقیقی از سلامتی یا بیماری آن ها بدست آورد.


 

خرید دستگاه نوار عصب عضله


 

خرید دستگاه های پزشکی از مراکز معتبر:

همان طور که گفته شد خرید دستگاه نوار مغز و خرید دستگاه  نوار عصب عضله باید از شرکت های معتبر که وارد کننده دستگاه های باکیفیت هستند انجام گردد. شرکت بهساز شفا تجهیز یکی از معتبرترین شرکت های وارد کننده دستگاه های پزشکی می باشد که دارای مجوز رسمی است و شما میتوانید با خرید از این شرکت از خدمات واقعی پس از فروش آن ها بهره مند گردید.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27336
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید