امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

جدیدترین اخبار اعطای خودرو به مادران، برای تولد فرزند دوم

1401/07/27
کد خبر : 27310
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 274 نفر
آیا طرحی که برای اعطای خودرو به مادران بعد از تولد فرزند دوم ارائه شده است تاثیری بر رشد جمعیت دارد؟

طرح اعطا خودرو به مادران پس از تولد فرزند دوم

جلساتِ کارشناسیِ بسیاری برای تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ها در مجلس برگزار شد و آن را《جوانی جمعیت و حمایت از خانواده》نام نهادند، این طرح در روزهای ابتدایی دوره یازدهم مجلس با امضای 100 نفر از نمایندگان به تصویب رسیده است و بر اساس اصل 85 در کمیسیون ویژه، مورد بررسی نخبگان و دانشگاهیان و گروه‌های مختلف علمی، پژوهشی و صنفی قرار گرفت.

پیری جمعیت و اُفت نرخ باروری از موضوعات و مشکلات مهم کشور ماست که باعث شده هرم سنی جمعیت کشور برعکس شود و عواقب بدی در انتظار کشورمان باشد، در اینگونه مواقع دولت باید طرح هایی را برای مردم بخصوص مادران در دوران بارداری و شیردهی قرار دهد تا مردم انگیزه کافی برای بچه دار شدن و رشد جوانی جمعیت داشته باشند، از جمله طرح هایی که بهتر است دولت در این زمینه به آنها بپردازد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- موانعی که بر سر راه ازدواج جوانان است را بردارد

- تسهیلاتی را برای مادران قرار دهد

- برای تحکیم و رواج تشکیل خانواده کارهایی صورت بگیرد

- تثبیت و ترویج کردن شیوه‌ی زندگی ایرانی- اسلامی

دغدغه‌ی بسیاری از نمایندگان مجلس"مسئله‌ی خانواده" بوده است و در صحبت هایشان، نظراتی در این باره به میان آمده و تاکید زیادی بر مسئله خانواده و ازدواج جوانان و همچنین فرزند آوری داشته اند و خاطر نشان کردند که حتما باید این موضوع از طرف قانون حمایت و پیگیری شود، به همین علت بود که طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به تصویب رساندند.

با این حال مجلس و دولت باید در سه مورد زیر گامی بسیار جدی و سخت بردارند:

- فرزند آوری

- تحکیم خانواده

- آسان سازی ازدواج جوانان

مسلما این سه گزینه وابستگی زیادی به" اقتصاد و شرایط زندگی و امرار معاش مردم" دارد که دولت با برطرف کردن مسائل اقتصادی جامعه کمک شایانی به برطرف کردن مسائل زندگی مردم خواهد کرد.

اما از سویی دیگر باید از طرف دولت پشتیبانی خاصی در زمینه ی ازدواج جوانان و فرزند آوری صورت بگیرد زیرا مردم جامعه به پشتیبانی بیشتری احتیاج دارند.

همه‌ی ما آگاهیم که با تغییر کردن عملکرد یا یک سیاست، بسیاری از مسائل برطرف خواهند شد، در این جهت نیز باید بودجه ها را به درستی مدیریت کنند تا کمک چشمگیری به موضوع ازدواج و فرزند آوری بشود.

موانع فرزند آوری و تربیت فرزند و نظر کارشناسان مشاوره آنلاین گپچه

اما اگر بخواهیم اصلی ترین موانع فرزند آوری را بیان کنیم باید به :

- عوامل اقتصادی و عدم درآمد کافی خانواده ها

- نبود اطمینان از آینده شغلی و تأمین مالی

اشاره کرد، که از نظر بسیاری از روانشناسان بخصوص روانشناسان متخصص در وبسایت گپچه، مشکلات اقتصادی یکی از مهم ترین موانع فرزند آوری افراد میباشد.

جوانان ما متاسفانه هیچ گونه امیدی برای فرزند آوری یا ازدواج کردن ندارند زیرا امنیت شغلی وجود ندارد و این عدم امنیت شغلی سبب شده جوانان در سنین بسیار بالایی توانایی تشکیل خانواده را داشته باشند و ازدواج در سنین بالا نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خودش میباشد.

عدم خدمات اجتماعی صحیح نیز باعث میشود زن و شوهری که هر دو تا شب بر سر کار هستند دیگر توانایی لذت بردن از زندگی و در کنار هم بودن را نداشته باشند و نتوانند به بچه دار شدن و تربیت آن برای لحظه‌ای فکر کنند.

در این میان دلواپسی و نگرانی های زن و شوهرها بسیار زیاد میباشد و دلشوره و دغدغه نسبت به آینده فرزندشان و همچنین وابستگی شدیدی که بین پدر و مادر و فرزند شکل میگیرد و حساسیت های بیجا خانواده ها باعث به وجود آمدن اختلالات رفتاری در کودکان میشود.

اگر به یاد داشته باشید در سال های گذشته بخاطر مسائل و گرفتاری های فرهنگی به مردم کشورمان داشتن فرزند کمتر را پیشنهاد میکردند، ولی امروزه برعکس شده است و طرحی برای رشد جمعیت به تصویب رساندند؛ و اما سوال ما از دولت و مجلس این است که :

- آیا از مخارج قبل از زایمان مادران با خبر هستید؟

- آیا از مخارج بعد از زایمان مثل: قیمت شیر خشک و وسایل بهداشتی با خبر هستید؟

- دولت ما برای مادرانی که کارمند دولت هستند در مواقع قبل و بعد زایمان چه تدارکاتی لحاظ کرده است؟

دولت باید عواقب و پیامدهای منفی که عدم فرزند آوری برای آینده به دنبال دارد را در نظر بگیرد زیرا مردم به دلایل ذکر شده تمایلی به فرزند آوری ندارند.

جمعیت کشور به سمت پیر شدن حرکت میکند و در آینده ی نه چندان دور، کشور ما نیاز بسیار شدیدی برای تولید و بالندگی به نیروی جوان پیدا خواهد کرد.

روانشناسان بالینی نیز توصیه میکنند که، زوجین جوان تا حدودی از کمبود های خود فاصله بگیرند و قدمی برای فرزند آوری بردارند، برای زندگی خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در نظر بگیرند و به سمت آن حرکت کنند و منتظر نباشند تا تمامی مسائل شان را برطرف کنند و بعد بچه دار شوند.

فرد هرگز نمیتواند به انتظار روزی بنشیند تا به کمال شخصیتی دست یابد و بعد برای فرزند دار شدن قدمی بردارد بهتر است بدانید کمال شخصیتی نسبی میباشد و همین که نسبت به مسائل تربیتی و فرزند پروری آگاهی و دانش داشته باشید کافیست، این آگاهی لازمه‌ی فرزند پروری است و هر زوجی که از این آگاهی برخوردار هستند میتوانند این مسئولیت بزرگ یعنی بچه دار شدن را برعهده بگیرند.

فرزند پروری نیاز به قبول کردن نقاط ضعف و قوت خود دارد و اگر فکر میکنید نمیتوانید اینکار را انجام دهید، پس آمادگی بر عهده گرفتن مسئولیت فردی دیگر را ندارید زیرا ممکن است کودک خود را نیز درگیر مشکلات جبران ناپذیر کنید. افرادی که از آگاهی لازم برای تربیت فرزند خود برخوردار نیستند میتوانند از مشاورین کودک در ارتباط باشند و از خدمات مشاوره آنلاین گپچه کمک بگیرند.

سخن آخر

دولت و مجلس باید طرح های بلند مدت را برای حل این مسائل به تصویب برسانند زیرا با طرح های کوتاه مدت این مشکلات حل نخواهد شد.

برای پیشرفت و طرقی هر چه بیشتر کشور عزیزمان میتوانیم در این روزهای کرونایی، از خدمات آنلاین برای آگاهی بیشتر و تربیت فرزند با کمترین هزینه با مراکزی مانند مرکز مشاوره آنلاین گپچه در تماس باشید و این دغدغه و دلهره ها را کمتر کرده و آینده بهتری را برای فرزندان خود رقم بزنیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27310
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید