امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

ثبت نام سریع و آسان در سامانه سجام

1401/07/27
کد خبر : 27176
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 215 نفر

در این مطب به سراغ این سامانه رفته‌ایم و با شما درباره ثبت نام سریع و آسان در سامانه سجام صحبت می‌کنیم. ثبت نام رایگان سجام از دیگر مباحثی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

 

سجام چیست؟

سجام مخفف «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» است و هدف از ایجاد آن، تجمیع اطلاعات مشتریان بورس و بازار سرمایه بوده است. ثبت نام در این سامانه برای حضور در بازار سرمایه الزامی است و همه علاقه‌مندان به حضور در بورس و بازارهای مالی باید در این سامانه عضو شوند.

کاربران جدید بورس اگر در سجام ثبت نام نکنند، برای آن‌ها کد بورسی صادر نمی‌شود و سرمایه‌گذاران قدیمی این بازار هم که پیش از این اقدام به دریافت کد بورسی کرده‌اند، در صورت عدم ثبت نام در سجام، سامانه معاملاتی‌شان مسدود می‌شود و نمی‌توانند به خرید و فروش سهام در این بازار ادامه دهند.

نحوه ثبت نام در سامانه سجام

برای ثبت نام در سجام ابتدا باید به وب سایت آن به آدرس www.sejam.ir مراجعه و گزینه «ثبت نام در سجام» را انتخاب کنید. پس از این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. نکته مهم اینکه شماره‌ای که در این مرحله در سامانه ثبت می‌کنید، حتما باید در مالکیت خود شما باشد.

با وارد کردن شماره تلفن همراه، یک کد تایید برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن این کد به همراه کد ملی و انتخاب حقیقی یا حقوقی بودن شخصیت خود، می‌توانید به مرحله بعد وارد شوید.

حال به مرحله پرداخت هزینه ثبت نام سجام راهنمایی می‌شوید که باید  مبلغ 10000 تومان را پرداخت کنید. امکان ثبت نام رایگان سجام هم برای فعالان بازار سرمایه وجود دارد که در ادامه مطلب در این‌باره نیز بیشتر با شما صحبت می‌کنیم.

در مرحله بعد باید فرم‌های مربوط به اطلاعات هویتی، شغلی، تحصیلی و .... را وارد کنید. سپس در صورت تایید صحت این اطلاعات، یک کد پیگیری ده رقمی برای شما ارسال می‌شود. با دریافت کد پیگیری سجام می‌توانید به مرحله احراز هویت سجام قدم بگذارید.

ثبت نام رایگان سجام

شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری و آنلاین برای ثبت نام در سجام اقدام کنید. کارگزاری آگاه از طریق سامانه آگاه اکسپرس امکان ثبت نام سریع و آسان در سامانه سجام را برای کاربران خود فراهم کرده است.

ثبت نام رایگان سجام از دیگر مزایای عضویت در این سامانه از طریق آگاه اکسپرس است. همانگونه که گفتیم برای ثبت نام در سجام باید مبلغ 10000 تومان هزینه عضویت در این سامانه را پرداخت کنید. با آگاه اکسپرس می‌توانید این کار را رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای انجام دهید.

مزایای ثبت نام در سجام

گفتیم ثبت نام در سامانه سجام برای ورود به بورس و آغاز خرید و فروش سهام در این بازار الزامی است. اما ثبت نام در سجام چه مزایایی دارد؟ یکی از بزرگترین مزایای عضویت در سجام این است که فعالان این بازار در مراجعات بعدی خود به سایر نهادهای مالی دیگر نیازی به احراز هویت مجدد ندارند.

همچنین با عضویت در سجام، مطالبات مالی و سود مجامع نیز از طریق اطلاعات بانکی که سرمایه‌گذاران در سجام ثبت کرده‌اند، به حساب آن‌ها واریز می‌شود و ثبت نام در این سامانه موجب تسهیل این فرآیند نیز می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ثبت نام در سجام، امکان ویرایش آسان اطلاعات در این سامانه است. اگر شما قصد داشته باشید بخشی از اطلاعات وارد شده در این سامانه را تصحیح و ویرایش کنید، تنها کافی است وارد این وب سایت شوید و با انتخاب گزینه «ویرایش اطلاعات» این کار را به راحتی انجام دهید.

نکته مهم دیگر این‌که در صورت فراموشی و پاک شدن پیامک حاوی کد پیگیری ده رقمی سجام، می‌توانید به راحتی این کد را با ورود به این سامانه و انتخاب گزینه «بازیابی کد پیگیری» دوباره به دست آورید.

سخن آخر

سجام سامانه‌ای است که اطلاعات ارتباطی، هویتی، مالی و ... کاربران بازار بورس در آن جمع‌آوری شده است. عضویت در این سامانه برای حضور در بورس و انجام معاملات در این بازار الزامی است. برای ثبت نام آسان و سریع در سامانه سجام می‌توانید به وب سایت آگاه اکسپرس مراجعه کنید. امکان ثبت نام رایگان سجام نیز در این سامانه برای فعالان بازار سرمایه فراهم شده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27176
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید