امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

بوتاکس چند روز بعد از تزریق اثر می کند؟

1403/04/14
کد خبر : 2408691
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 292 نفر

آیا به دنبال راهی برای رهایی از چین و چروک های صورتتان هستید؟ تزریق بوتاکس می تواند راه حل ایده آل برای شما باشد. این سمِ ضعیف شده، با فلج موقت عضلات صورت، به طور چشمگیری خطوط و چین و چروک ها را از بین می برد و به شما ظاهری جوانتر و شادابتر هدیه می دهد. اما شاید برایتان سوال باشد که تاثیر بوتاکس چند روز بعد از تزریق قابل مشاهده است؟ در این مطلب، به بررسی این موضوع می پردازیم و به شما میگوییم که چه انتظاری می توانید بعد از تزریق بوتاکس داشته باشید.

 

اثر بوتاکس بعد از چند روز شروع می شود؟

معمولاً، 2 تا 7 روز طول می کشد تا اولین نشانه های اثر بوتاکس آشکار شوند. در این مدت، سم به تدریج در محل تزریق پخش می شود و عضلات را فلج می کند. البته، این زمان ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند:

  • ناحیه تزریق: به طور کلی، اثر بوتاکس در نواحی ظریف تر زودتر ظاهر می شود.
  • میزان تزریق: دوزهای بالاتر بوتاکس، معمولاً اثر سریع تری دارند.
  • متابولیسم بدن: افراد با متابولیسم سریع تر، ممکن است اثر بوتاکس را دیرتر مشاهده کنند.

اما به طور کلی می توان گفت؛10 تا 14 روز پس از تزریق بوتاکس، می توانید منتظر اوجِ اثر بوتاکس باشید. در این زمان، عضلات به طور کامل فلج شده اند و خطوط و چین و چروک ها به طور چشمگیری محو شده اند. حالا می توانید از پوستی صاف، جوان و شاداب لذت ببرید و با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع ظاهر شوید.

ماندگاری اثر بوتاکس چقدر است؟

تزریق بوتاکس می تواند راهی موثر برای جوانسازی پوست و افزایش اعتماد به نفس شما باشد. با این حال، مهم است که قبل از تزریق، با یک پزشک یا متخصص پوست مجرب مشورت کنید تا از مناسب بودن این روش برای شما و همچنین از ماندگاری مورد انتظار آن با توجه به شرایطتان اطمینان حاصل کنید. اما شایان ذکر است، پس از 3 تا 6 ماه، اثر بوتاکس به تدریج از بین می رود و خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند. برای حفظ نتایج، می توانید تزریق بوتاکس را به طور منظم (معمولاً هر 3 تا 4 ماه) تکرار کنید. با تزریق های منظم، می توانید از پوستی صاف، جوان و شاداب به طور مداوم لذت ببرید.

چه عواملی بر ماندگاری بوتاکس اثر می گذارند؟

توکسین بوتولینوم با مسدود کردن سیگنال عصبی به عضله برای جلوگیری از انقباض عضله عمل می کند. این امر منجر به صاف شدن یا کاهش چین و چروک می شود. اثرات آن می تواند قابل توجه باشد، اما مهم است به خاطر داشته باشید که نتایج برای همیشه ماندگار نیستند. آنها از بین می روند و ناحیه تحت درمان به حالت اولیه خود باز می گردد. اما تعدادی از عوامل وجود دارند که می توانند بر ماندگاری نتایج درمان تأثیر بگذارند.

سن

در اغلب موارد، بیماران مسن تر نسبت به افراد جوان تر متوجه مدت زمان کوتاه تری از نتایج خواهند شد. همچنین کیفیت پوست نقش بسزایی در این امر دارد. کلاژن و خاصیت ارتجاعی کمتر، همراه با خطوط برجسته یا عمیق تر (که در بیماران مسن تر شایع است) به معنای ظهور سریع تر خطوط و چین و چروک است.

دوز مصرف

انتظار می رود نتایج طولانی تری با دوزهای بالای تزریق بوتاکس نسبت به مقدار کمتر حاصل شود. به همین دلیل است که بیماران با تزریق های متعدد بوتاکس متوجه اثرات طولانی تری می شوند. با این حال، بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی برای افراد مبتدی مقدار کمتری تزریق می کنند.

ناحیه تحت درمان

اثرات بوتاکس و سایر نورومدولاتور ها تمایل دارند در مناطقی یا عضلاتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند به سرعت از بین بروند. تزریق اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی به دلیل حرکت مداوم یا پلک زدن چشم در طول روز سریعتر محو می شوند.

متابولیسم

متابولیسم شما و همچنین سطح فعالیت بدنی شما تاثیر زیادی بر نتیجه تزریق بوتاکس دارد. افرادی که متابولیسم بالایی دارند مانند ورزشکاران یا بیماران ممکن است متوجه مدت زمان کوتاه تری از اثرات شوند. این به این دلیل است که بدن آنها بوتولینوم توکسین را نسبت به بیمارانی با سبک زندگی غیرفعال سریعتر متابولیزه یا تجزیه می کند.

دفعات درمان

شایع است که بیماران پس از چندین بار تزریق، نتایج بهتر یا طولانی تری از تزریق بوتاکس را تجربه کنند. جلسه دوم یا سوم همچنین ممکن است منجر به پاسخ بهتر به درمان و مدت زمان طولانی تر نتایج شود.

چگونه ماندگاری اثر بوتاکس را افزایش دهیم؟

اگرچه ماندگاری اثر بوتاکس به طور کلی 3 تا 6 ماه است، اما خبر خوب این است که با رعایت برخی نکات ساده، می توانید این مدت را افزایش دهید و مدت زمان طولانی تری از جوانی لذت ببرید.

اقدامات قبل از تزریق

  • انتخاب پزشک مجرب: اولین و مهم ترین قدم، انتخاب یک پزشک یا متخصص پوست مجرب و دارای صلاحیت است.
  • مشاوره کامل: قبل از تزریق، حتماً با پزشک خود در مورد سابقه پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و انتظاراتتان از بوتاکس صحبت کنید.
  • مراقبت های پوستی: در 2 تا 3 هفته قبل از تزریق، از کرم ضد آفتاب با SPF بالا به طور مرتب استفاده کنید و از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.

اقدامات بعد از تزریق

  • مراقبت از محل تزریق: از دست زدن یا ماساژ محل تزریق خودداری کنید.
  • آرایش ملایم: تا 24 ساعت بعد از تزریق، از آرایش سنگین خودداری کنید.
  • فعالیت های ورزشی: از انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا 24 ساعت بعد از تزریق خودداری کنید.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

چه زمانی برای تزریق بوتاکس اقدام کنیم؟

مهم ترین نکته قبل از تزریق بوتاکس، مشاوره با یک پزشک یا متخصص پوست مجرب و دارای صلاحیت است. پزشک با بررسی شرایط شما، بهترین زمان و روش تزریق بوتاکس را به شما پیشنهاد می دهد و به تمام سوالات شما در مورد این روش پاسخ می دهد.

  • جلوگیری از پیری: برخی افراد در سنین 20 و 30 سالگی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها اقدام به تزریق بوتاکس می کنند. این روش به عنوان بوتاکس پیشگیرانه شناخته می شود.
  • کاهش چین و چروک: افراد دیگر در سنین 30 تا 50 سالگی برای کاهش چین و چروک های موجود و جوانسازی پوست خود از بوتاکس استفاده می کنند.
  • رفع مشکلات خاص: در برخی موارد، از بوتاکس برای درمان میگرن، تعریق زیاد و اسپاسم عضلات صورت نیز استفاده می شود.
گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2408691
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید