امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

به چه دلیل از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه استفاده می‌کنند؟

1401/07/27
کد خبر : 27274
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

لوله های گالوانیزه دارای انواع مختلفی می باشد، که در زمینه های گوناگونی از جمله ساخت گلخانه استفاده می شود. شاید برای افرادی سوال پیش بیاید به چه دلیل از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه استفاده می‌کنند ؟
علت استفاده از لوله گالوانیزه در گلخانه، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌ زدگی می باشد بنابراین استفاده از این نوع لوله در ساخت اسکلت گلخانه ‌ها بسیار مهم است. به طور کلی می توان گفت اگر می خواهید یک اسکلت گلخانه ارزان ولی سبک و محکم و طول عمر بالا بسازید استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه‌ای بهترین انتخاب می باشد.

لوله گالوانیزه چیست؟

در این بخش به توضیح اینکه لوله گالوانیزه چیست و روش ساخت آن به چه شکل می باشد میپردازیم. برای معرفی این نوع لوله می توان گفت لوله گالوانیزه یک نوع لوله‌ ی‌ فولادی است که دارای نوعی پوشش خاص (فلز روی) بر روی سطح خود می باشد. همین عامل باعث افزایش استحکام لوله گالوانیزه در برابر خوردگی و رسوبات معدنی می شود. از کاربرد های این نوع لوله میتوان به استفاده در ساخت گلخانه، خطوط آبرسانی و ... اشاره نمود، که در ادامه به توضیح کاربرد های این لوله می پردزایم.
به  طورکلی روش ساخت لوله گالوانیزه به دو دسته‌ی سرد و گرم تقسیم می‌شود. در روش تولید لوله گالوانیزه سرد، ابتدا نمک‌ روی داخل یک محلول آبی، الکترولیز می گردد تا در نهایت محصول تولید ‌شود. سپس این لوله‌ ها را در دمای پایین آبکاری می کنند تا گالوانیزه شود، تا یک روکش روی بر روی سطح آن قرار بگیرد. همچنین ظاهر لوله‌ گالوانیزه‌ سرد، براق و یکنواخت می باشد.
ولی در روش تولید لوله گالوانیزه گرم، لوله در دمای بالا قرار می‌گیرد تا مولکول ‌های آهن و فلز روی با یک دیگر درگیر شوند، تا در نهایت فلز روی به درون آهن نفوذ نماید، که این عامل باعث افزایش میزان عمر لوله گالوانیزه می شود. بیشترین کاربرد لوله گالوانیزه در انتقال اب و گاز می باشد، که در زمینه های دیگر همچون سیستم های آبیاری و ساخت تصفیه‌خانه‌ها و سیستم‌های تهویه کاربرد دارد.


 لوله گالوانیزه

معرفی لوله گالوانیزه گلخانه ای

لوله گالوانیزه گلخانه ای در ساخت گلخانه و سیستم های آبرسانی در کشاورزی استفاده می شوند. به طور کلی توجه داشته باشید، که لوله گالوانیزه به دلیل اینکه دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به سایر لوله های دیگر در محیط های رطوبتی است، دارای قیمت بالاتری نیز میباشد. قیمت انواع لوله با یک دیگر متفاوت می باشد و همچنین عواملی که بر روی قیمت لوله تاثیر گذار است، قیمت لوله گالوانیزه گلخانه را تحت تاثیر قرار می دهد.
همانطور که می دانید گلخانه ‌ها از لحاظ ظاهر در شکل های مختلفی مانند نیم‌کره‌ای، طولی و ... ساخته می‌شوند و یکی از مهم ترین تجهیزات ساخت آنها لوله گالوانیزه گلخانه ایی می باشد، که دارای مزایای گوناگونی است. از مزایای لوله گالوانیزه گلخانه می توان به قابلیت شکل‌ پذیری و انعطاف‌ پذیری، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد، مقاوم در برابر شرایط جوی، حمل‌ونقل راحت و آسان، قیمت مقرون‌ به ‌صرفه، اتصالات در دسترس و موارد دیگر اشاره نمود.
از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت لوله گالوانیزه می توان به کارخانه تولید کننده، ابعاد، طول، ضخامت، وزن، قیمت آهن‌ آلات، نرخ تورم و فرآیند تولید (روش سرد و گرم) و ... اشاره نمود، که در بخش های بعدی به توضیح تعدادی از این عوامل می پردازیم. یکی از معتبرترین شرکت های فروش لوله های گلخانه ای بازرگانی آراد آهن می باشد. برای مشاهده و بررسی قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه می توانید به سایت یا کانال تلگرامی آراد آهن مراجعه نمایید.

قیمت لوله گلخانه

کارخانه های متعددی از جمله سپنتا، نورد و لوله اهواز، لوله و پروفیل سپاهان و .... به تولید لوله گالوانیزه می پردازند. این نوع لوله دارای انواع مختلفی می باشد که شامل لوله گالوانیزه سبک، لوله گالوانیزه صنعتی، لوله گالوانیزه سنگین، لوله گالوانیزه گلخانه کشاورزی است و همانطور که گفته شد قیمت لوله گلخانه به عوامل مختلفی وابسته می باشد.
از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این نوع لوله میتوان به نرخ تورم، روش تولید، کارخانه تولید کننده، کیفیت، طول، نرخ مواد اولیه، نرخ ارز و موارد دیگر اشاره نمود.
•    نرخ تورم: تغییرات قیمت ارز و دلار باعث کاهش یا افزایش قیمت مقاطع فولادی متعددی می شود. همچنین توجه داشته باشید که حدود 60 درصد از فولاد جهان توسط کشورهای در حال توسعه تولید می گردد، که تورم موجود در کشورهای در حال توسعه باعث افزایش قیمت لوله گلخانه و دیگر مقاطع فولادی می‌شود.
•    نرخ مواد اولیه: قیمت مواد اولیه اصلی مانند سنگ آهن و قیمت مواد اولیه پایه مانند نیکل و کروم از مهمترین عواملی می باشد ، که باعث ایجاد تغییر در قیمت آهن الات می شود.
•    نوسانات نرخ ارز: به طور کلی با تغییر قیمت ارز و دلار تغییراتی در قیمت محصولات فولادی از جمله لوله گالوانیزه گلخانه ایی و .... ایجاد می شود.
استاندارد های لوله گالوانیزه شامل DIN آلمان، استاندارد جهانی ISO، استاندارد صنعتی ژاپن (JIS) و ... می باشد، که در ابعاد گوناگونی مانند 1 ، 1.5 ، 3.4 ، 2 ، 2.5 اینچ و ضخامت های 2 ، 2.5 ، 3 میلیمتر تولید می گردد.


 لوله گالوانیزه

آراد آهن مرکز فروش لوله گالوانیزه

همانطور که گفته شد هدف از تولید لوله های گالوانیزه، افزایش استحکام لوله در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد، بنابراین در بخش های مختلفی از جمله ساخت گلخانه، خودرو، لوله های انتقال آب و موارد دیگر به کاربرده می شود و همانطور که گفته شد آراد آهن مرکز فروش لوله گالوانیزه در ضخامت و سایزهای گوناگونی می باشد.
بازرگانی آراد آهن در زمان تحویل محصول همراه با آن فاکتور رسمی، ضمانت بار توسط شرکت و بارگیری سریع و تحویل به موقع را ارائه می دهد. در زمانی که قصد خرید لوله گالوانیزه گلخانه ایی و دیگر مقاطع فولادی را داشتید می توانید به سایت اراد آهن مراجعه نمایید، تا خریدی آسان و به صرفه را تجربه کنید.
آراد آهن مرکز فروش کلیه ی تجهیزات ساخت گلخانه از جمله لوله گالوانیزه گلخانه ای ، قوطی گالوانیزه، بست و سرستون گلخانه ای و ... در سایزها و ضخامت های مختلفی می باشد که برای راحتی مشتریان خود امکان ثبت سفارش آنلاین را فراهم نموده است. به این معنی که برای خرید تجهیزات ساخت گلخانه می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و سفارش خرید خود را ثبت کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27274
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید