امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

بهترین سایت نمونه سوالات آیین‌ نامه اصلی

1401/07/27
کد خبر : 27354
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 104 نفر

برای دریافت گواهینامه بعد از ثبت‌نام در آموزشگاه رانندگی و شرکت در کلاس‌ها باید در آزمون‌های مشخصی شرکت کنید تا بتوانید گواهینامه دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با این آزمون‌ها و چگونگی قبولی در آن‌ها با ما همراه باشید.

آزمون آیین‌نامه چیست؟ 

همن طور که گفته شد، بعد از ثبت‌نام در آموزشگاه رانندگی باید به مدت 8 جلسه در کلاس‌های تئوری آیین‌نامه شرکت کنید. این کلاس‌ها شامل 6 جلسه آیین‌نامه و 2 جلسه فنی ماشین است. لازم به ذکر است که شرکت در این کلاس‌ها برای تمام کارآموزان اجباری بوده و در صورت غیبت حتما باید جلسات خود را تکمیل کنید؛ چراکه در غیر این صورت مجاز به شرکت در امتحان آیین‌نامه نخواهید بود.

سوالات آیین نامه

بعد از اینکه کلاس‌های تئوری آیین‌نامه را به پایان رساندید، یک آزمون کتبی از شما گرفته خواهد شد. آزمون کتبی آیین‌نامه شامل 30 سوال تستی است که باید در مدت 20 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید. برای قبولی در این آزمون حداقل باید بتوانید به 26 سوال پاسخ صحیح بدهید، به عبارتی تنها می‌توانید 4 پاسخ اشتباه داشته باشید و اگر تعداد پاسخ‌های اشتباه شما بیش از 4 عدد باشد، در امتان مردود خواهید شد. اگر در آزمون آیین‌نامه رد شوید، باید در هفته‌های بعدی دوباره در آزمون شرکت کنید تا بتوانید نمره قبولی دریافت کنید. قبولی در این آزمون در واقع مجوز ورود شما به کلاس‌های عملی رانندگی خواهد بود.

آزمون آیین‌نامه در چند مرحله برگزار می‌شود؟

آزمون آیین‌نامه در گذشته به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شد، یعنی یک بار این آزمون توسط مدرس در کلاس گرفته می‌شد و کارآموزانی که در این آزمون نمره قبلی دریافت می‌کردند، در آزمون بعدی آیین‌نامه که توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته می‌شد شرکت می‌کردند. اما در چند سال اخیر این آزمون تنها در یک مرحله و توسط افسر راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب مدارک لازم برای امتحان آیین نامه از سایت آیین تست را نیز مطالعه کنید.

چگونه در آزمون آیین‌نامه قبول شویم؟

آزمون آیین‌نامه یکی از مواردی است که بسیاری از کارآموزان از شرکت در آن می‌ترسند. آمار کلاس‌های آیین‌نامه نشان می‌دهد که از حدود 40 کارآموز، در حدود 15 الی 20 نفر در آزمون قبول می‌شوند. همین موضوع نیز باعث شده تا شرکت‌کنندگان در آزمون ترش بیشتری داشته باشند.

یکی از بهترین روش‌هایی که برای قبولی در این آزمون می‌توانید از آن استفاده کنید، مراجعه کردن به نمونه سوالات آیین‌نامه است. استفاده از نمونه سوالات آیین‌نامه به شما کمک می‌کند با نوع سوالات آشنا شوید و در جلسه امتحان راحت‌تر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید.

در نظر داشته باشید که شما برای پاسخ دادن به 30 سوال تستی، تنها 20 دقیقه فرصت خواهید داشت؛ بنابراین برای اینکه در امتحان کمبود زمان نداشته باشید، بهتر است این آزمون را در خانه شبیه‌سازی کنید. به این صورت که یکی از نمونه سوالات آیین‌نامه را انتخاب کرده و آن را در مدت 20 دقیقه انجام دهید. بعد از به پایان رسیدن زمان، برگه خود را تصحیح کرده و پاسخ‌های صحیح و غلط خود را یک بار دیگر بررسی کنید. با این روش می‌توانید مدیریت زمان را یاد گرفته و همچنین با نحوه و نوع سوالات آشنا شوید.

آزمون عملی رانندگی

بعد از اینکه آزمون آیین‌نامه را با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت به کلاس‌های عملی رانندگی خواهد رسید. در این کلاس‌ها کارآموزان توسط مربی و به صورت عملی در خیابان نحوه رانندگی کردن را یاد خواهند گرفت. بعد از به پایان رسیدن کلاس‌های عملی، آزمون عملی رانندگی برگزار خواهد شد.

در این آزمون توانایی فرد برای رانندگی یک وسیله نقلیه و عکس العمل او در خیابان سنجیده می‌شود. امتحان عملی رانندگی که به امتحان شهری نیز معروف است، توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته شده و مهارت‌هایی مانند نحوه سوار شدن به ماشین، انجام کارهای اولیه قبل از شروع حرکت، استارت زدن، پارک کردن، دنده عقب، پارک دوبل و سایر مهارت‌ها سنجیده می‌شود.

به یاد داشته باشید که ممکن است افسر راهنمایی و رانندگی در حین امتحان چیزی از شما بخواهد که خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است، بنابراین باید با تمام قوانین آیین‌نامه آشنایی کامل داشته باشید؛ چراکه انجام اعمال مغایر با قوانین راهنمایی و رانندگی در روز امتحان می‌تواند منجر به مردود شدن شما در این امتحان شود.

رانندگی جزو مهارت‌هایی است که هرچقدر اطلاعات شما در این زمنه بیشتر باشد و تمرین بیشتری داشته باشید، مهرت شما افزایش یافته و به راننده حرفه‌ای‌تری تبدیل خواهید شد. سایت آیین تست یکی از سایت‌های معتبر در این زمینه است که با ارائه راهکارها و نکاتی مهم به شما کمک می‌کند تا آزمون رانندگی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و به یک راننده حرفه‌ای با مهارت بالا تبدیل شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب فرق بزرگراه و آزادراه را نیز مطالعه کنید.

بهترین سایت نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

بهترین سایت نمونه سوالات آیین‌ نامه اصلی

همان طور که گفته شد، نمونه سوالات رانندگی تاثیر بسیار زیادی در قبولی شما داشته و احتمال قبولی شما در آزمون را افزایش می‌دهد. سایت آیین تست یکی از معتبرترین و بهترین سایت‌هایی است که می‌توانید نمونه سوالات آیین نامه را در آن مشاهده کنید. این سایت با هدف کمک به متقاضیان، راه‌اندازی شده و سعی دارد تا با ارائه بهترین نمونه سوالات آیین نامه، اندکی مسیر قبولی را برای شما راحت‌تر کرده و احتمال موفقیت شما را در این آزمون افزیش دهد. آزمون آیین نامه نیز مانند سایر آزمون‌ها نیاز به تمرین و تکرار دارد. البته همان طور که گفتیم، می‌توانید به جای خواندن کل کتاب آیین نامه، تنها نمونه سوالات آیین نامه را بخوانید. فراموش نکنید که این نمونه سوالات را به خوبی خوانده و جواب آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید در آزمون نیز به درستی به آن‌ها پاسخ دهید.

منبع: سایت آیین تست به آدرس https://aeentest.ir


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27354
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید