امروز پنج‌شنبه 11 مرداد 1403

Thursday 01 August 2024

بهترین دوربین‌های دید در شب رنگی؛ چرا هایک ویژن پیشتاز است؟

1403/05/11
کد خبر : 2408858
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 43 نفر

دوربین‌های دید در شب رنگی یکی از جدیدترین دوربین‌ها هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته قادرند در تاریکی نیز تصاویر رنگی ثبت کنند. این ویژگی کمک می‌کند دید بهتری در شب داشته باشیم و شاهد جزئیات در تصاویری که در تاریکی ضبط می‌شوند باشیم. دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن، یکی از بهترین دوربین‌های دید در شب است؛ این دوربین با استفاده از حسگرهای پیشرفته کمک می‌کند تصویری با‌کیفیت و رنگی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز داشته باشیم.

 

دوربین دید در شب رنگی چگونه کار می‌کند؟

همان‌طورکه می‌دانید، دوربین برای ضبط تصاویر به نور نیاز دارد؛ اما این نور الزاما نور مرئی که به ما کمک می‌کند ببینیم، نیست. دوربین‌های دید در شب رنگی به‌جای LED‌های مادون‌قرمز از نور مکمل برای ثبت تصویر در تاریکی استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها حسگرهای تصویری قوی حساس به نوری (مانند CCD و CMOS) دارند که با کمک آن‌ها می‌توانند تصاویری تمام‌رنگ در ۲۴ ساعت شبانه‌روز ارائه کنند.

لنز استفاده‌شده در این دوربین‌ها نیز دیافراگم بازتری دارد و به آن‌ها کمک می‌کند نور بیشتری را دریافت کنند. تکنولوژی colorvu یکی از بهترین تکنولوژی‌های ارائه‌شده برای دوربین‌هاست که توسط شرکت هایک ویژن ارائه شده‌است. این تکنولوژی به دوربین قابلیت ضبط تصویری کاملا رنگی با جزئیات بالا را می‌دهد. جالب است بدانید که دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن یکی از بهترین دوربین‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین‌های دید در شب رنگی هایک ویژن

معرفی بهترین دوربین‌های دید در شب رنگی

نوع عملکرد دوربین، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن و نظراتی که کاربران درباره آن داده‌اند، از‌جمله فاکتورهایی هستند که می‌توانیم برای تعیین بهترین دوربین‌ها در نظر بگیریم. در ادامه، به بررسی ۳ نوع از بهترین دوربین‌های دید در شب رنگی و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

تکنولوژی colorvu

  1. دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن (Hikvision)

دوربین colorvu هایک ویژن با حسگر‌های بزرگ و پیشرفته، توانایی دیدن جزئیات محیط با برد بالا را دارد و تصاویری با کیفیت عالی و رنگ‌های واقعی ارائه می‌دهد. دوربین‌های هایک ویژن مجهز به LED‌هایی با نور سفید هستند تا بتوانند تصاویر بهتری مخصوصا در تاریکی ثبت کنند؛ این LED‌ها هوشمند هستند و باتوجه‌به شرایط محیط، خود را تطبیق می‌دهند. همچنین، از فناوری کاهش دیجیتالی نویز (DNR) در این دوربین‌ها استفاده شده، که به بهبود کیفیت تصویر در نور کم کمک می‌کند. حسگرهای بسیار پیشرفته‌ای که در ساخت این محصول به‌کاررفته‌اند، در وضوح بالای تصاویر در شب نقش زیادی دارند.

هایک ویژن امکانات هوشمند و تحلیل تصویر را در دوربین‌های خود ادغام کرده است که می‌توانند به تشخیص حرکت، شناسایی چهره و تحلیل‌های پیچیده‌تر بپردازند. این ویژگی‌ها به بهبود امنیت و کاهش هشدارهای اشتباه کمک می‌کند.

کیفیت تصویر عالی و حساسیت بالای دوربین‌‌های ColorVu باعث شده تا برای برنامه‌های نظارتی محیط‌هایی با نور بسیار کم که به تصاویر رنگی با‌ کیفیت بالا نیاز دارند، بهترین گزینه باشند.

  1. دوربین دید در شب رنگی داهوا (Dahua)

دوربین‌های دید در شب رنگی داهوا تحت‌عنوان full-color یا تمام رنگ به بازار عرضه شده‌اند. استفاده از ال ای دی وارم لایت در دوربین مداربسته فول کالر داهوا به‌جای ال‌ای‌دی IR، باعث شده تا کیفیت دید در شب تا حد زیادی بالا برود و در طول شبانه‌روز ویدیو رنگی ضبط کند.

دوربین‌های داهوا در بازار ایران محبوب هستند و قابلیت‌های هوشمند و امکانات منحصر‌به‌فرد زیادی دارند. قیمت این دوربین‌ها نسبت به سری کالرویو هایک ویژن پایین‌تر است، اما از‌لحاظ کیفیت تصویر قطعا دوربین‌های هایک ویژن پیشتاز هستند.

  1. دوربین دید در شب رنگی یونی ویو (Uniview)

دوربین‌های دید در شب رنگی یونی ویو با نام ColorHunter تولید می‌شوند. این دوربین‌ها با داشتن ال‌ای‌دی‌های Warm Light، تصاویر را با جزئیات رنگارنگ در 24 ساعت شبانه‌روز ثبت می‌کنند. سنسورهای بزرگ (تا 1.8 اینچ) این دوربین‌ها می‌توانند نور بیشتری جذب کنند. این ویژگی منجر به عملکرد بهتر در نور کم، با نویز کمتر و ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر می‌شود.

چرا باید هایک ویژن را انتخاب کنیم؟

دلایل زیادی برای تمایز دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن نسبت به دیگر دوربین‌های موجود در بازار وجود دارند. رنگ‌های زنده و واقعی، ثبت جزئیات غنی‌تر و رنگارنگ‌تر و وسعت دید هایک ویژن که با اختلافی باورنکردنی در برخی از مدل‌ها به بیش از ۶۰ متر می‌رسد، می‌تواند از مهم‌ترین دلایل باشد. همچنین، دوربین‌های هایک ویژن با استفاده از لنزهای پیشرفته سوپر دیافراگم F1.0، قدرت بالایی برای ضبط کوچک‌ترین جزئیات در تاریکی پیدا کرده‌اند.

دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن

یکی دیگر از وجوه تمایز این دوربین، حسگرهای پیشرفته‌ای‌ست که در آن به‌کار می‌رود. این حسگرهای بزرگ ۱ تا ۱.۲ اینچی، پس از دریافت نور با ظرافت بیشتری آن را تبدیل به سیگنال‌های الکترونیکی می‌کنند؛ این ویژگی منجر به ارائه تصویری با جزئیات کامل و دقت بیشتر در رنگ‌ها می‌شود. 

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی بهترین دوربین‌های دید در شب رنگی پرداختیم و درباره کارکرد و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کردیم. باتوجه‌به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن به‌کار رفته‌است، این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های امنیتی محسوب می‌شود. این دوربین‌ها با دید ۲۴ساعته رنگی و واضحی که ارائه می‌کنند، می‌توانند امنیت محیط پیرامون‌شان را کاملا تضمین کنند.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2408858
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید