امروز دوشنبه 09 مهر 1403

Monday 30 September 2024

برج های دبی بالاتر از ابرها


1403/07/09
کد خبر : 2409163
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 9 نفر

دبی مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر جهان است. از همان لحظه ورودتان به این شهر زیبا می‌توانید این ویژگی را به‌خوبی حس کنید. از فرودگاه دبی گرفته تا برج های دبی و سایر جاهای دیدنی این شهر، همه و همه باعث می‌شوند که حس کنید که به آینده سفر کرده‌اید. تعداد برج های دبی آنقدر زیاد است که دیدن همه آنها تقریباً غیرممکن خواهد بود و دقیقاً به همین دلیل، ما سعی کردیم در یک مقاله به بررسی برج های دبی بپردازیم و درباره آنها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

1. برج خلیفه (Burj Khalifa)؛ معروف ترین در میان برج های دبی

برج خلیفه، به‌عنوان بلندترین سازه جهان، یکی از معروف ترین برج های دبی و نماد اصلی این شهر محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع 828 متر توسط شرکت معماری (Skidmore, Owings & Merrill) طراحی و در سال 2010 افتتاح شد.
برج خلیفه 160 طبقه دارد و معماری آن الهام گرفته از هنر اسلامی و طبیعت بیابانی منطقه است. این برج در مرکز منطقه (Downtown) قرار دارد و در نزدیکی آن می‌توانید از دبی مال، آب نمای دبی و باغ‌های برج خلیفه دیدن کنید.

2. برج العرب (Burj Al Arab)؛ از برج های مهم دبی

برج العرب، یکی دیگر از برج های مشهور دبی، یک هتل لوکس با ارتفاع 321 متر است که در سال 1999 افتتاح شد. این برج معروف دبی بر روی یک جزیره مصنوعی در فاصله ۲۸۰ متری از ساحل جمیرا ساخته شده و 202 سوئیت لوکس را در ۵۶ طبقه جای داده است.

3. برج مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Center)

مرکز تجارت جهانی دبی، یکی از اولین آسمان‌ خراش‌ های دبی است که در سال 1979 با حضور ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. این برج 38 طبقه با ارتفاع 184 متر را معماری به نام (John Harris) طراحی کرد.
مرکز تجارت جهانی دبی در خیابان شیخ زاید واقع شده و میزبان نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی است. از این رو نقش مهمی در توسعه اقتصادی دبی ایفا می‌کند. این برج تجاری تاکنون میزبان ۵۰۰۰ رویداد اقتصادی بوده و بیش از ۳۰ میلیون فعال و گردشگر اقتصادی را به خود جذب کرده است.

4. برج العالم دبی (Burj Al Alam)؛ یک آسمان خراش بلندپروازانه

برج العالم، پروژه ساخت یک آسمان‌خراش بلندپروازانه بود که قرار بود در منطقه Business Bay دبی ساخته شود؛ اما هرگز تکمیل نشد. برخی از ویژگی‌های کلیدی این پروژه عبارتند از:

  • ارتفاع پیشنهادی: 510 متر با 108 طبقه
  • طراحی: به شکل یک گل کریستالی با ساختار هایپربولوئید
  • کاربری: ترکیبی از دفاتر اداری، هتل، رستوران، سکوی مشاهده و فضای فروشگاهی
  • معمار: شرکت ژاپنی  Nikken Sekkei
  • توسعه‌دهنده: Dubai Properties و Fortune Group
  • تاریخ شروع ساخت: 12 نوامبر 2006
  • وضعیت: پروژه در سال 2013 متوقف شد

این پروژه به دلیل بحران مالی جهانی با تأخیر در پرداخت‌ها از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شد و در نهایت در سال ۲۰۱۳ رسماً لغو شد. با این حال، ایده و طراحی آن همچنان به عنوان یکی از پروژه‌های جالب و بلندپروازانه در تاریخ معماری دبی باقی مانده است.

5. برج پرنسس (Princess Tower) در شهر دبی

برج پرنسس، یکی از برج های مسکونی دبی است که زمانی به عنوان بلندترین برج مسکونی جهان شناخته می‌شد. این برج 414 متری با 101 طبقه توسط (Adnan Saffarini) طراحی و در سال 2012 افتتاح شد. برج پرنسس در منطقه دبی مارینا قرار دارد و دارای آپارتمان‌های لوکس و مجلل است.

6. برج جی‌ دبلیو ماریوت مارکوییس دبی (JW Marriott Marquis)

برج جی ‌دبلیو ماریوت مارکوییس، درواقع هتلی ۵ ستاره است که ساختمان آن شامل دو برج دوقلو با ارتفاع 355 متر می‌شود. این هتل توسط (Archgroup Consultants) طراحی و در سال 2012 افتتاح شد.

7. برج های دوقلوی جمیرا یا برج‌های اداری امارات (Emirates Towers)

برج‌های دوقلوی امارات، شامل برج اداری و برج هتل، از برج ‌های قدیمی‌ شهر دبی به حساب می‌آیند. این برج‌ها با ارتفاع 355 متر (برج اداری) و 309 متر (برج هتل) توسط (Hazel Wong) طراحی و در سال 2000 افتتاح شدند.


 

8. برج تجاری اوپوس (The Opus) در دبی امارات

برج تجاری اوپوس، با طراحی خاص و منحصربه‌فردش که توسط (Zaha Hadid)، معمار مشهور عراقی- بریتانیایی اجرا شده است، یکی از زیباترین برج های دبی به شمار می‌رود. این برج 93 متری در سال 2020 افتتاح شد و در منطقه (Business Bay) قرار دارد.

9. هتل جوورا یا برج گیورا (Gevora Hotel) در شهر دبی امارات

هتل ۴ ستاره جوورا یا برج گیورا، با ارتفاع 356 متر به عنوان مرتفع‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود. این هتل 75 طبقه در سال 2018 افتتاح شد و در خیابان شیخ زاید در منطقه مرکز تجاری دبی قرار دارد. معماری این برج را
(Gulf Engineering & Consultants) برعهده داشته و ترکیبی از معماری مدرن و عناصر سنتی عربی را در این برج به کار برده است.

10. برج های دوقلوی وان زعبیل در دبی (One Za'abeel)

برج‌های دوقلوی وان زعبیل، از جمله جدیدترین برج های دبی به شمار می‌روند و درواقع دو برج با ارتفاع‌ 300 متر و 235 متر هستند که با یک پل افقی شیشه‌ای و سرپوشیده به هم متصل شده‌اند.
معماری این برج را (Nikken Sekkei) برعهده داشت و فرایند ساخت و ساز آن در سال ۲۰۲۴ به اتمام رسید. برج ۳۰۰ متری با ۶۸ طبقه، کاربری ترکیبی دارد و ۲۶ هزار متر مربع فضای اداری، هتل SIRO، هتل (One&Only UrbanResort) و واحدهای مسکونی و پنت‌هاوس‌های (One&Only) را در خود جای داده است.

11. برج الماس (Almas Tower) در شهر دبی امارات

برج الماس، با ارتفاع 360 متر، یکی از بلندترین برج‌های اداری دبی است. این برج 68 طبقه در سال 2009 افتتاح شد و در منطقه (Jumeirah Lakes Towers) قرار دارد. برج الماس توسط Atkins طراحی شده و مالک آن(Dubai Multi Commodities Centre) است.

12. برج دبی مال (Dubai Mall)؛ بزرگترین مرکز خرید جهان

برج دبی مال، اگرچه به اندازه برخی از آسمان‌خراش‌های دیگر دبی بلند نیست، اما یکی از مهم‌ترین سازه‌های شهر و از جمله برج های اعمار دبی است. این مجتمع تجاری عظیم که در سال 2008 افتتاح شد، با ۵۰۲ هزار متر مربع مساحت، به‌عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان از نظر مساحت کل شناخته می‌شود.

18. برج دوسیت تانی (Dusit Thani) در دبی امارات

برج دوسیت تانی، یک هتل و برج مسکونی 153 متری است که در سال 2001 افتتاح شد. این برج 40 طبقه در جاده شیخ زاید قرار دارد و توسط Khatib & Alami طراحی شده است. دوسیت تانی دارای 321 اتاق هتل و 147 واحد آپارتمان است.

سفری به‌یادماندنی به مدرن‌ترین شهر جهان با الفبای سفر

اگر می‌خواهید به شهر آسمان‌خراش‌ها بیایید، حتماً به اسامی برج های دبی که در این مطلب به آنها اشاره شده توجه داشته باشید و در صورت امکان، از برج‌هایی که کاربرد ترکیبی (مسکونی – تجاری) یا صرفاً تجاری دارند بازدید کنید. تور دبی از تهران همان گزینه‌ای است که شما را به بلندترین برج های خاورمیانه می‌رساند. برای خرید این تور پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ الفبای سفر بروید. این آژانس مسافرتی با سال‌ها تجربه در زمینه اجرای تورهای خارجی، به شما اطمینان می‌دهد که بهترین تجربه سفری را برایتان بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورها به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2409163
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید