امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

با انواع پایه های نرده ی شیشه سکوریت بیشتر آشنا شویم

1401/07/27
کد خبر : 27286
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 91 نفر

نرده شیشه ای به عنوان یک حفاظ جدید در بالکن ها، تراس ها، دور استخر و  راه پله ها طراحی و اجرا می شوند. نرده شیشه ای با توجه به نحوه ی نصب در مدل های مختلفی نام گذاری می شوند.در واقع نرده های شیشه ای با توجه به موقعیت پروژه با پایه های متفاوتی نصب می شوند. در این مقاله دو نوع پرکاربرد نرده شیشه ای را معرفی خواهیم کرد و در ادامه به بررسی هریک از این مدل های هندریل  می پردازیم و شما را با انواع پایه های نرده شیشه ای بیشتر آشنا می کنیم.

نرده شیشه ای پله:

پله به عنوان المانی است که نیاز به یک حفاظ و یا هندریل جهت راهنمایی کاربر دارد.به همین دلیل از قدیم برای راه پله از نرده و یا حفاظ استفاده می کردند.امروزه اغلب از نرده شیشه ای پله به عنوان گارد و یا حفاظ استفاده می شود.نرده های شیشه ای پله بسیار زیبا هستند و به دلیل شفاف بودن شیشه با هر نوع دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می شوند.هندریل شیشه ای پله به دو صورت شیبدار و گرد اجرا می شوند که هرکدام تخصص مورد نیاز خود را می طلبد اما نوع اجرای نرده شیشه ای قوسی به دلیل نیار به اندازه گیری دقیق برای شیشه های کرو کمی سخت تر می باشد.در این شیوه اگر کوچکترین خطایی صورت گیرد کل کار خراب می شود.اندازه گیری پله های گرد، ابزارهای دقیق تر و هم  تخصص بیشتری را می طلبد به همین دلیل قیمت این نوع نرده شیشه ای نسبت به نوع شیبدار بالاتر می باشد.جهت امنیت بیشتر برای حفاظ شیشه ای پله از شیشه های سکوریت و یا لمینت استفاده می شود ، ارتفاع استاندارد برای هندریل شیشه ای پله بین 90 تا 120 سانتی متر می باشد اما می توان برای اماکنی که  افراد مسن در آنجا زندگی می کنند ارتفاع نرده شیشه ای را مطابق با خواسته ی کارفرما افزایش داد. از بهترین مدل های حفاظ شیشه ای برای پله می توان به نوع دفنی و فیکس پوینت اشاره کرد.

نرده شیشه ای راه پله

 

نرده شیشه ای بالکن:

بالکن و تراس محلی است که در ارتفاع می باشد به همین دلیل نیازمند یک حفاظ می باشد.در گذشته ی نچندان دور از حفاظ های آهنی برای این کار استفاده می شد که بعد از گذشت زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شدند اما با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان و استفاده از شیشه سکوریت در این عرصه، استفاده از نرده های شیشه ای نیز به شدت در ساختمان سازی رواج پیدا کرد.از آنجاییکه بالکن ها در نمای خارجی ساختمان ها قرار دارند زیبایی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.به همین دلیل اغلب از نرده های شیشه ای برای بالکن و تراس استفاده می کنند.تا هم از نور طبیعی بهره مند شوند وهم زیبایی ساختمان را تامین کنند. باید توجه کنید از آنجاییکه نرده های شیشه ای بالکن در ارتفاع هستند باید از امنیت بالایی برخوردار باشند حتما از شیشه های نشکن با ضخامت کافی برای نصب این کار باید استفاده شود تا مقاومت کافی را هم در برابر ضربه های ناگهانی و هم تغییرات جوی داشته باشد.البته نصب صحیح و اصولی نیز یکی دیگر از ارکانی است که حتما باید مورد توجه واقع شود به همین دلیل توصیه ی ما به شما عزیزان بهره مند شدن از شرکت های معتبر در این زمینه می باشد. شرکت درتیس یکی از برترین شرکت ها در زمینه ی تولید محصولات شیشه ای می باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت doortis.ir مراجعه نمایید.

 

نرده شیشه ای بالکن

نرده شیشه ای فیکس پوینت:

نرده شیشه ای فیکس پوینت نیز همانند نوع اکسپوز از نوع روکار می باشد. این نوع هندریل شیشه ای از دو قسمت اصلی شیشه سکوریت و بست های نگهدارنده تشکیل شده اند.در این مدل ، شیشه ها قبل از اینکه سکوریت شوند سورخکاری می شوند چرا که بعد از عملیات سکوریت کردن دیگر شیشه ها قابل برش نمی باشند.به همین دلیل تعیین محل دقیق سوراخکاری بسیار مهم می باشد و نیازمند دقت و مهارت بالایی می باشد.سپس شیشه های نشکن توسط بست های پوینت گلس از جنس استیل و یا آلومینیوم به دیوار و یا زمین نصب می شوند.دقت کنید که کوچکترین خطای اندازه گیری در این مدل از هندریل شیشه ای باعث ناهمترازی در کل کار می شود.به همین دلیل نصب این حفاظ شیشه ای نیازمند تخصص و مهارت بالایی می باشد.نرده شیشه ای دکمه ای هم در مکان های صاف مثل بالکن و تراس و هم در سطوح شیبدار همانند راه پله قابل نصب می باشند.

 

نرده شیشه ای اسپیگات:

نرده شیشه ای اسپیگوت نیز نوعی از نرده شیشه ای روکار می باشد اما تفاوت آن با نوع اکسپوز در این می باشد که به صورت یکپارچه نیست بلکه به صورت گسسته و جدار ازهم نصب می شود.نرده شیشه ای اسپیگوت به صورت پایه هایی از جنس استیل ضدزنگ و یا فولادی می باشد.بهترین نوع نرده شیشه ای برای زمانی که نازک کاری وسنگ کف انجام شده باشد انتخاب این نوع هندریل می باشد. این مدل هندریل شیشه ای نسبت به مدل های دیگر راحت تر نصب می شود و زمان کمتری برای نصب نیاز دارد به همین دلیل بهترین گزینه برای کارفرمایانی می باشد که زمان کمی دارند.از مزایای نرده شیشه ای اسپیگات می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر یکی از پنل های شیشه ای دچار آسیب و یا شکستگی شود به راحتی می توان پنل را تعویض کرد.از هندریل شیشه ای اسپیگوت می توان در راه پله ها ، دور استخر و روف گاردن ها استفاده کرد.

نرده شیشه ای دفنی:

در واقع این مدل یکی از محبوب ترین نوع پایه های نرده شیشه ای می باشد.با نصب این مدل در واقع هیچ مانعی برای دید کاربر وجود ندارد به همین دلیل  این نوع پایه در بالکن و تراس طرفداران بیشتری دارد چرا که می توان بدون هیچ مانعی از دیدن منظره ی بیرون لذت برد. نرده شیشه ای دفنی را می توان در بالکن، تراس ، دور استخر و راه پله ها مورد استفاده قرار داد.شیوه ی نصب بدین صورت می باشد که یک پروفیل یو شکل درون زمین کار گذاشته می شود و شیشه سکوریت درون این پروفیل قرار داده می شود.شیشه سکوریت نشکن می تواند ضخامت های متفاوتی داشته باشد و برای امنیت بیشتر حتی میتوان نوع لمینت را به کار برد.نرده شیشه ای دفنی از آنجاییکه درون زمین کار گذاشته می شود به نام نرده شیشه ای توکار نیز شناخته می شود باید به این نکته توجه فرمایید که نرده شیشه ای توکار قبل از نازک کاری و اجرای سنگ کف صورت می گیرد.جهت کاور پروفیل اجرا شده درون زمین  می توان از کاورهایی با جنس آلومینیوم و یا استیل استفاده کرد.

نرده شیشه ای اکسپوز:

این مدل نیز همانند هندریل شیشه ای توکار برای دید کاربران مانعی ایجاد نمی کند.شیشه سکوریت نیز درون پروفیل های یو شکل قرار داده می شوند ولی تفاوت این مدل با نوع توکار در روکار بودن این مدل می باشد.نرده شیشه ای اکسپوز نوعی از حفاظ شیشه ای با پایه های روکار آلومینیومی می باشد.این مدل از هندریل شیشه ای نیر در بالکن ، تراس ،راه پله و دور استخر کاربرد دارند.

 

نرده شیشه ای پله

 

کلام آخر

شرکت درتیس یکی از بهترین شرکت های تولید کننده در زمینه ی انواع نرده شیشه ای می باشد.درتیس با تکیه بر علم جوانان و تخصص افراد مجرب توانسته اعتماد کارفرمایان را جلب نماید و با اجرای  بی نقص پروژه های سفارشی در سراسر کشور در لیست بهترین شرکت های تولیدی قرار داده شده است.این شرکت برای تمامی محصولات خود از قطعات اورجینال و اصلی استفاده می کند وجهت راختی خیال کارفرمایان تمامی محصولات خود را ضمانت می کند . شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت doortis.ir و مشاهده ی گالری درتیس از تمامی نمونه کارهای اجرا شده دیدن فرمایید و جهت ثبت سفارش با مشاوران ما در شرکت درتیس تماس حاصل فرمایید.راه های ارتباطی با درتیس

34 30 11 44 021

959 570 44 021

562 572 1 0912

منبع : doortis.ir


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27286
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید