امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

با استفاده از باشگاه مشتریان، هر روز بهتر از دیروز عمل کنید!

1401/07/27
کد خبر : 27272
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 168 نفر
طبیعتاً هر اندازه کسب و کارتان رقابتی تر باشد جلب رضایت مشتری نیز برایتان دشوارتر خواهد بود. با این وجود راه های متعددی وجود دارد که سختی این مسیر را برایتان آسان تر می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که جلب رضایت مشتری تنها یکی از پارامترهایی است که باید آن را مورد توجه و بررسی قرار دهید. عامل دیگر که عده ‌ای آن را  مهم تر از عامل مذکور می‌دانند حفظ مشتری با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان و یا روش های دیگر می باشد.

 

باشگاه مشتریان چیست

 ممکن است شما با در نظر گرفتن امکانات متعدد برای خریداران موفق به تبدیل کردن آن ها به مشتریان خود شوید. اکنون اگر برنامه مناسبی برای جلب رضایت بیشتر آن ها نداشته باشید، تنها در مدت زمان کوتاهی مشتریان خود را از دست خواهید داد. بنابراین حفظ مشتریان سابق و کنونی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که می تواند فروش شما را تا چندین برابر افزایش دهد. با این وجود چه روشی را باید پیش گرفت تا موارد بالا ساده تر از قبل انجام پذیرند؟

راهکار چیست؟

از جمله مواردی که منجر به افزایش مشتری، جلب رضایت آن ها در طولانی مدت و در نهایت پیشرفت کسب و کار شما می شود، استفاده از یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب می باشد. اما به راستی باشگاه مشتریان چیست؟ آیا یک نرم افزار با الگوریتم های پیچیده است که یادگیری کار کردن با آن نیازمند مدت زمان زیادی است؟ آیا قیمت بالایی داشته و برای پرداخت آن باید هزینه زیادی را متحمل شد؟ پیش از پاسخ به این سوال و بررسی میزان بازدهی و دلایل استفاده از باشگاه مشتریان، اجازه دهید تا به زبان ساده به تعریف این نرم افزار محبوب در بین کسب و کارهای مختلف، بپردازیم. تنها پس از آن است که می توانیم پاسخ تمامی سوال های شما را داده و ابهاماتتان را در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از باشگاه مشتریان رفع نماییم.

باشگاه مشتریان چیست؟

مطمئناً تاکنون با کسب و کارهایی مواجه شده اید که در هنگام خرید از شما شماره تماس و ایمیل تان را دریافت می کنند؛ این کسب و کار ها عموماً مجهز به باشگاه مشتریان بوده و راه ارتباطی شما را نیز به همین منظور دریافت می نمایند. این کار به آن ها کمک کرده تا شما را در گروه مشتریان خود قرار دهند و با ارائه پیشنهاد های مناسب و البته تخفیف‌ های کاربردی شما و سایر مشتریان را مجدداً ترغیب به خرید محصولات شان نمایند. بنابراین به زبان ساده می توان گفت باشگاه مشتریان نرم افزاری است که مصرف کننده و خریدار را ترغیب می نماید تا از فروشگاه هایی که قبلا از آن خرید کرده اند، مجدداً نیز خرید نمایند. این کار با دریافت اطلاعات مشتریان به ویژه شماره تماس و یا سایر راه های ارتباطی امکان پذیر است. نرم افزارهای باشگاه مشتریان زیادی در سراسر جهان وجود دارد؛ به همین دلیل انتخاب یک نمونه که مناسب کار شما باشد اقدام چندان ساده ای نیست. با این وجود در ادامه به ذکر برخی از مهمترین دلایل و مزایایی که استفاده از این نرم افزار برای شما به ارمغان می آورد می پردازیم.

افزایش میزان فروش

اولین مزیت استفاده از یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب افزایش فروش می‌باشد. با استفاده از برنامه ریزی هایی که نرم افزار مذکور انجام می دهد می توانید با صرف کمترین هزینه میزان خرید مشتریان خود را افزایش دهید. بنابراین دیگر نیازی نیست تا ساعت ها به دنبال راه و روش های متعددی جهت جلب رضایت مشتریان و در نهایت افزایش فروش باشید؛ چرا که تمامی این کارها در کمترین زمان توسط نرم افزار باشگاه مشتریان انجام می پذیرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید تهیه این نرم افزار و وارد کردن اطلاعات مشتریان در آن است. پس از آن با لیستی از پیشنهادهای جذاب برای ترغیب مشتری جهت خرید روبرو خواهید شد.

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان دومین مزیتی است که استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان برای شما به همراه می‌آورد. همانطور که در مورد قبل به اختصار اشاره شد، تمامی فعالیت های نرم افزار باشگاه مشتریان در زمانی بسیار کوتاه انجام می پذیرد به همین دلیل نه تنها زمانی از شما تلف نمی شود؛ بلکه می توانید آن زمانی را که برای جلب رضایت مشتری اختصاص می دادید را به نرم افزار سپرده و خودتان روی افزایش بهره وری بخش دیگری کار کنید.

کاهش نیاز به نیروی انسانی

باشگاه مشتریان خوب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، عدم استفاده از مزایای آن می تواند شما را از سایر رقبایتان عقب بیاندازد. یکی از دلایلی که استفاده از تکنولوژی و نرم افزارهای مناسب اهمیت بالایی دارد این است که آن ها منجر به کاهش نیاز به نیروی انسانی می شوند. به عنوان مثال نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند آنالیز مشتریان را به خوبی انجام داده، مشتریان وفادار را شناسایی کند، میزان تولید و همچنین سود و ضرر را محاسبه کرده و به طور کلی امور تحلیلی و بازاریابی را به عهده بگیرد.

این در صورتی است که اگر قرار بود برای هر بخش، کارمندی را استخدام کنید نیروی انسانی زیادی را نیاز داشتید که طبیعتا این کار نیازمند بودجه زیادی نیز بود. همچنین در امور محاسباتی و آنالیزی مطمئنا ماشین ها بهتر از انسان ها عمل می کنند. بنابراین با تهیه یک نرم افزار باشگاه مشتریان این لطف را به کسب و کارتان می کنید که در مدت زمانی کوتاه تر پیشرفت زیادی نماید.

کاهش هزینه تبلیغات

تقریباً هر کسب و کاری نیاز به تبلیغات دارد. تبلیغات عامل اساسی و تاثیرگذاری در پیشرفت کسب و کارها بوده و این امکان را فراهم می کند که مشتریان جدیدی به باشگاه مشتریان اضافه شوند. نرم افزار های مختلف روش های گوناگونی را برای جلب رضایت مشتریان جدید و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار دارند.

بنابراین قصد نداریم تا این روش ها را با جزئیات زیادی به شما بگوییم؛ تنها این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از نرم افزار های باشگاه مشتریان توانایی جذب مشتریان جدید را نیز داشته و می توانند از این طریق سود زیادی را وارد کسب و کار شما نمایند. تفاوتی ندارد صاحب یک فروشگاه کوچک باشید یا رستوران زنجیره ای که شعب بسیار زیادی در سراسر کشور دارد. در هر صورت با استفاده از یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب، کسب و کارتان رونق بسیار بیشتری نسبت به قبل خواهد گرفت.

راهکارهای گوناگون جهت جذب مشتریان

هنگامی که یک نرم افزار باشگاه مشتریان را تهیه می کنید پس از وارد کردن اطلاعات مشتریان توسط شما و در مواردی توسط مشتری، راهکارهای متعددی جهت جلب رضایت مشتری و همچنین ترغیب آن ها به خرید بیشتر در اختیارتان قرار می گیرد.

این راهکارها متناسب با بودجه و امکانات شرکت و کسب و کار شما می باشد؛ طبیعتاً هر اندازه نرم افزار باشگاه مشتریان هوشمندتر باشد امکان ارائه راهکار های بیشتری را دارد. به عنوان مثال از جمله نرم افزارهای هوشمندی که توانایی ارائه راهکار های بسیاری را دارد، می ‌توان به باشگاه مشتریان شاتوت اشاره کرد. این نرم افزار که توسط برنامه نویسان مجرب و قدرتمندی نوشته شده است، این توانایی را دارد تا با بررسی پارامتر های موثر در کسب و کار شما بهترین راهکار را ارائه دهد.

باشگاه مشتریان چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

بهترین باشگاه مشتریان

ممکن است با توضیحات بالا هنوز هم این سوال برای شما وجود داشته باشد که اصلاً این نرم افزار چگونه کار می کند که منجر به افزایش فروش می شود؟ به زبان ساده نرم افزار باشگاه مشتریان یک کانال ارتباطی مستقیم بین شما و مشتریانتان ایجاد می کند. از طریق این کانال تمامی پیشنهادات تخفیف های جذاب صورت پذیرفته و همچنین امکان دریافت بازخورد مشتریان نیز در برخی از آنها وجود دارد؛ بنابراین در صورت نیاز به خرید نرم افزارهای باشگاه مشتریان حتماً به وجود این ویژگی در آن توجه ویژه ای نمایید. البته اگر از  مجموعه ای مانند شاتوت این خرید را انجام دهید، علاوه بر مزایای بالا ویژگی های دیگری نیز در نرم افزار مذکور وجود دارد.

به نرم افزار، زمان بدهید

پیش از پایان این بخش اجازه دهید یک نکته بسیار مهم را به شما یادآوری کنیم. متاسفانه یکی از عوامل نارضایتی افراد در هنگام خرید نرم افزارهای باشگاه مشتریان، این است که آن ها در کوتاه مدت نتیجه مطلوبی نمی گیرند و تصور می کنند نرم افزاری که تهیه کرده اند، نرم افزار قدتمندی نیست. توجه داشته باشید که هیچ نرم افزاری نمی تواند از همان زمانی که اطلاعات در آن ثبت شد، منجر به سوددهی شما شود؛ چراکه آنالیز رفتار مشتریان، میزان خرید آن ها در بازه های زمانی مختلف و عوامل اینچنینی نیازمند گذشت زمان است. بنابراین حتی پس از خرید بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان نیز باید زمانی( هرچند کوتاه) را به نرم افزار بدهید تا با رفتار مشتریان و مواردی که در بالا ذکر کردیم، آشنا شود. پس از آن می توانید از راهکارهایی که به شما ارائه می شود استفاده کرده و روز به روز سرعت پیشرفت خود را افزایش دهید.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که بسیاری از کسب و کارها به نرم افزار باشگاه مشتریان نیاز دارند. همانطور که می دانید عدم پیشرفت در کسب و کار، منجر به عقب ماندن شما از رقبایتان می شود. به همین دلیل بهتر است هرچه سریع تر اقدام به تهیه یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب نمایید. مجموعه شاتوت یکی از قدرتمندترین تولید کنندگان نرم افزارهای باشگاه مشتریان و CRM می باشد که می تواند نیاز بسیاری از کسب و کارها را برطرف کرده و افزایش مشتریان آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. بنابراین مشاهده محصولات این مجموعه، اگر سودی برایتان به همراه نداشته باشد، ضرری نیز نخواهد داشت. پس به وب سایت آن به آدرس shatootservices.com مراجعه کرده و از میان محصولات  متنوع، نرم افزار مورد نیاز خود را پیدا کنید. ممنون که تا پایان این بخش همراه ما بودید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27272
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید