امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

بازار ارومیه

1401/07/27
کد خبر : 24227
دسته بندی : اماکن تاریخی
تعداد بازدید : 70 نفر

اگر به دنبال مکانی برای خرید و در عین حال، گشت و گذار تاریخی در شهر ارومیه هستید، بازار ارومیه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این بازار از دوران صفویه در شهر ارومیه به یادگار مانده و با چهره‌ای ساده و تاریخی، میزبان گردشگران و خریداران است؛ البته باید اشاره کنیم که در معماری این بازار، نمونه‌هایی از سبک‌های معماری دوران افشاریه، زندیه و قاجار هم به چشم می‌خورد.

بازار ارومیه مابین خیابان‌های امام و بعثت واقع شده است و با طاق‌ها و گنبدهای ساده و زیبا خودنمایی می‌کند. علاوه بر این‌ها، این بازار تعدادی تیمچه، حمام، سرا و مساجد مربوط به دوران زندیه و قاجار را نیز در خود جای داده است.

از بخش‌های مختلف بازار ارومیه می‌توان به راسته مسگرها، زرگران، چاقو‌سازان، فرش‌فروشان، بذر‌فروشان، بلورفروشان، کفاشان، عطاران، بزازان و ... اشاره کرد. علاوه بر این راسته‌ها، در این بازار محصولات و کالاهایی نظیر لبنیات محلی، طلا و جواهر، فرش دستباف، پارچه و پوشاک، ظروف مختلف، کیف و کفش چرم و ... نیز به فروش می‌رسد. 

بد نیست اشاره کنیم که بازار ارومیه در سال ۱۳۶۲، به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

در آخر بد نیست ذکر کنیم در حین بازدید و خرید کردن در این بنای تاریخی ارزشمند، فرصت آن را دارید تا از مسجد جامع ارومیه و مسجد اعظم که در فاصله کمی از این مکان واقع شده‌اند نیز بازدید کنید. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/24227
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید