امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

انواع لباس زنانه

1401/07/27
کد خبر : 27443
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 106 نفر

لباس از مهم ترین پوشش ها برای خانم ها است. لباس ها حرف های زیادی برای گفتن دارند. گاهی اوقات پوشش ما بیانگر درون ما خواهد بود. خانوم ها در انتخاب تولیدی لباس زنانه  وسواس خاصی به خرج می دهند و همیشه دوست دارند در مهمانی ها و مراسم بهترین خودشان باشند.

فلسفه لباس

از سالهای دور تا به امروز لباس ها نشان دهنده هویت و طبع سرزمین ها بوده اند. لباس در دنیای مد هر روزه تغییرات گسترده ای را به همراه دارد.
یکی از متنوع ترین دسته لباس ها در صنعت پوشاک، لباس زنانه است.
در گذشته تصور اکثر مردم از لباس تنها به عنوان پوششی برای انسان ها بوده است اما امروزه با نگاهی کمی عمیق تر پی خواهیم برد که لباس تنها وسیله ای برای پوشش و استتار نیست و از لباس به عنوان بیان حس درونی نیز استفاده میشود.
لباس ها در سرزمین ها و مذاهب گوناگون شکل کاملا متفاوتی دارند.
نوع پوشش زنان در کشورهای مختلف کاملا متفاوت است.
در کشورهای اسلامی برای خانم ها پوشش خاص و ویژه ای در نظر گرفته شده است که براساس دین آن کشور به حجاب زنان اهمیت ویژه ای قائل شده اند.
به تدریج با گذشت زمان تکامل استفاده از پارچه و دوخت لباس شکل گرفت و کم کم مردم کشورها به تولید انواع پارچه ها پرداختند.
این تغییرات تا حدی ادامه پیدا کرد که امروزه با موجی از تنوع در هنگام خرید مواجه خواهید شد.
اما اگر بدانید لباسی که قرار است تهیه کنید برای چه فصلی و چه مکانی قرار است استفاده شود، انتخاب شما کار خیلی سختی نخواهد بود. لباس زنانه نقش گسترده ای در صنعت مد وپوشاک دارد.
 در این مقاله به دسته بندی برخی از مدل های لباس زنانه می پردازیم:
ابتدا لباس ها را به دو دسته مجلسی و اسپرت تقسیم میکنیم:

 

انواع لباس زنانه

لباس راحتی زنانه


 

لباس های زنانه مجلسی

هنگام خرید و انتخاب یک لباس مجلسی حتما با گزینه های زیادی مواجه خواهید شد. نکته قابل توجه و مهمی که باید به آن دقت کنید، انتخاب لباس مجلسی بر حسب استایل خودتان، آب و هوا و حتی مکانی که قرار است از آن استفاده کنید بستگی دارد.
لباس زنانه به اندازه ای تنوع دارند که ما در اینجا تنها به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد:

سارافون ها

سارافون ها حدود 60 دهه است که در صنعت مد همراه خانم ها هستند و تا به امروز هم جایگاه خود را حفظ کرده اند. این دسته از لباس ها معمولا برای خانم های لاغر اندام مناسب است.

بادی

لباس های بادی از لباس های جذب و اندامی محسوب میشوند که فرم بدنتان را کاملا نشان میدهند.
 جنس بادی ها کشی بوده و بسیار مناسب اندام های ساعت شنی و باریک است.

لباس های بلند

لباس های بلند و ماکسی یکی از زیباترین و محبوب ترین لباس های زنانه است که در بسیاری از مکان ها و مهمانی ها قابل استفاده است. تنوع خوبی در پارچه های به کاررفته در  این لباس ها وجود دارد. از این مدل برای مهمانی ها و کنار ساحل هم استقبال میشود.

مدل های پشمی

این دسته از لباس ها جزو لباس های غیر رسمی و اسپرت هستند که در سایزها و اندازه های متفاوتی دوخته میشوند. از این دسته از لباس ها فقط در فصل های سرد سال استفاده میشود و برای خوش استایل تر به نظر رسیدن به شما پیشنهاد میکنیم که این لباس ها را با بوت های اسپرت و شیک ست کنید.

لباس های یقه مردانه

این سبک لباس ها اغلب شما را به یک استایل نسبتا رسمی تبدیل میکنند. اکثر این لباس ها به صورت راسته و بلند دوخته میشوند و یک گزینه شیک ومناسب برای مهمانی های شبانه محسوب میشوند.

تیشرت ها

در گذشته تصور بر این بود که تیشرت ها تنها برای آقایان قابل استفاده است و کاربردی برای خانم ها ندارد. اما امروزه استقبال خانم ها از لباس های یقه گرد و ساده و راحتی بیشتر شده است.
این گروه معمولا جزو لباس زنانه اسپرت و راحت هستند که در تمام مکان ها به غیر از مکان های رسمی مورد استقبال خانم ها قرار میگیرند.

 

انواع لباس زنانه


لباس های مجلسی زنانه

لباس های جین

لباس های جین از جمله لباس های اسپرت و در عین حال شیک هستند که با پوشیدن یک کتانی سفید و شیک تبدیل به یک استایل زیبا و جذاب خواهید شد.

 

انواع لباس زنانه


تصویر لباس اسپرت

لباس های کتی

ابن سبک از لباس ها مناسب خانم های شاغل و یا قرارهای کاری است.

لباس های راحتی زنانه

پوشش یکی از نکات مهم و حس خوبی است که برای خانم ها یک نکته مهم محسوب میشود. شما با یک انتخاب درست و هوشمندانه میتوانید به راحتی و بدون هزینه خیلی زیاد یک ست زیبا حتی برای لباس های راحتی خود داشته باشید و با پوشش زیبا حس خوب و روحیه شاد خود را دو چندان کنید.
 بخش بزرگی از لباس زنانه مربوط به لباس های راحتی همانطور که از اسمشان مشخص است، برای تایم های استراحت در منزل استفاده میشوند.
مهم ترین نکته در انتخاب یک لباس زنانه راحتی، جنس آن است که باید توجه کافی را هنگام خرید به آن داشته باشید. انتخاب لباس مناسب بر حسب فصل یکی دیگر از نکات مهم خرید است.
مرحله بعد انتخاب سایز مناسب است که اگر دقت کافی در این مورد نباشد، حتی اگر از گران قیمت ترین برندها هم خرید کرده باشید، حس خوب و رضایت بخشی را نخواهید داشت.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27443
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید