امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

امیر و تجربه خرید اینترنتی یخچال و فریزر

1401/07/27
کد خبر : 27224
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 174 نفر

دیروز توی دفتر کارم بودم که امیر پسر داییم و خانمش بهم سر زدن

حدس بزنید برای چی ؟

توی شرایط کرونا خیلی وقت بود همو ندیده بودیم. بعد از کلی حال و احوال ازشون پرسیدم، قرار بود خونشون رو عوض کنن موفق شدن یا نه؟

تعریف کردن که توی سالهای اخیر هر بار برای تعویض خونه پولی کنار گذاشتن، خونه گرون شده و هنوز نتونستن خونه ای که مد نظرشون هست رو بخرن، برای همینم الان برای دلخوشی خودشون دنبال تغییر دکوراسیون و خرید لوازم خانگی جدید بودند تا یکم روحیشون بهتر بشه!

ازشون پرسیدم حالا کدوم لوازم رو میخواین تغییر بدین؟ گفتن چند تا تیکه لوازم برقی آشپزخانه ویا تلویزیون، یخچال فریزر، گاز و....

بماند که حسابی توی ترافیک و این شرایط کرونا، مجبور شده بودن چند بار به راسته جمهوری سر بزنند و از دیدن قیمت های مختلف و بالا حسابی کلافه شده بودن و حالا تصمیم داشتن از طریق دوست من یه سری اطلاعات بگیرن تا راهنماییشون کنه و بهترین کالا رو با مناسب ترین قیمت خریداری کنند. آخه بودجه زیادی نداشتند و اگر می خواستند با همون بودجه از جمهوری خرید کنن نهایتا یکی دو کالا رو می تونستن تعویض کنند برای همین دنبال یه چیز ارزون و با کیفیت بودند.

امیر ازم خواست تا شماره دوستم رو بهشون بدم تا قیمت وسیله دلخواهشون رو ازش بپرسین و موقع خرید، ضرر نکنند.

خلاصه من که دوست داشتم سوپرایزشون کنم از امیر گوشی همراهش رو خواستم و از طریق گوگل تایپ کردم www.berimkharid.com و وارد سایت بریم خرید شدیم.

امیر چند دقیقه با تعجب نگاه میکرد چون اولش فکر کرده بود میخوام شماره دوستم رو بهش بدم اما اینطوری نبود!

کلمه یخچال رو تو قسمت جستجوی بالای سایت وارد کردم البته که میشد از منوی خانه و آشپزخانه تو دسته بندی لوازم خانگی برقی هم به دسته یخچال فریزر  رسید، ازشون سوال کردم کیفیت براتون مهمتره یا قیمت؟

در همین فاصله عکس کلی یخچال و فریز در رنگها و مدل های مختلف بازشد، خانم امیر که کلی هیجان زده شده بود گفت امیر جان ما که میخوایم یخچال بخریم میخوام اینبار یخچال ساید بای ساید بخریم وای چقدر عالی میشه اگه رنگشم سیلور باشه که به کابینت هامون بیاد.

اما راستش وقتی تنوع جنسها رو دید، یخچال و فریزهای دوقلو، یخچال فریزهای فرانسوی، یخچال فریزرهای DOOR IN DOOR ، بالا پایین، هتلی و بقیه مدل ها رو دید یکم به شک افتاد، انصافا تنوع محصولات خیلی بالا بود و حق داشت به شک بیافته.

من به خانم امیر پیشنهاد دادم که بیاد با هم قسمت راهنمای خرید یخچال فریزر رو بخونیم شاید یک مطالبی رو باید قبل از خرید یخچال و فریزر مد نظر داشته باشیم که الان به ذهنمون نمیرسه.

خانم امیر هم قبول کرد و خوشحال اومد پیش من نشست! با هم شروع به خواندن این راهنمای خرید یخچال فریزر کردیم دیدیم وای درسته! باید قبل از خرید یخچال و فریزر به یک سری موارد توجه کنیم. مثلا اندازه یخچال، اینکه در چه محلی می خواهیم یخچال و فریزر را قرار دهیم. با توجه به اینکه خونه امیر آپارتمان بود و آشپزخانه نسبتا کوچکی داشت، پس خرید یخچال و فریزر دوقلو نمیتونه انتخاب خوبی باشه و برای فضاهای بزرگ تر یا خانواده های پر جمعیت مناسب تره چون وقتی عرض یخچال های دوقلو رو دیدیم فهمیدیم که یخچال فریزرهای دوقلو اندازه بزرگی دارن و برای آشپزخانه های کوچک زیاد مناسب نیستن در ضمن وقتی به ظرفیتش نگاه کردیم دیدیم واقعا بزرگن! و برای یه خانواده دو نفره مناسب نیست. برای همین یکی از گزینه های خانم امیر حذف شد و به فکرخرید یخچال و فریزر ساید بای ساید و یخچال فریزرهای درب فرانسوی  DOOR IN DOOR یا پنج درب افتاد.

خیلی با مدل فرانسوی و پنج درب یا DOOR IN DOOR آشنایی نداشت و فکر می کرد که جفتش یکیه اما در واقع فرمشون فرق داره. یخچال فریزرهای درب فرانسوی ظاهر جدیدتری دارن قسمت بالای این مدل برای یخچال طراحی شده و قسمت پایین برای فریزر هست اما این مدل، فریزر کشویی داره و دو یا سه کشوی بزرگ برای فریزر اختصاص داده شده. یخچال فریزرهای مدل ساید بای ساید هم که می دونید دو درب هستند و یه محفظه برای یخچال و یک محفظه در سمت چپ برای فریزر دارن که ظرفیت خیلی بالایی نداره و بنظرم برای یه خانواده دو نفره مناسبه.

ازشون خواستم در مورد برندش هم تصمیم بگیرن که برند ایرانی باشه یا خارجی؟

بعد امیر یه نگاهی به من و خانمش انداخت گفت: راستش من قیمت هم برام مهمه !

بهش گفتم عجله نکن امیر جان به اونجا هم میرسیم. تو سایت بریم خرید قیمت تمام یخچال ها چه برندهای ایرانی و چه برندهای خارجی مشخص شده و خیلی راحت می توان همه موارد رو باهم مقایسه کرد حتی طبق فیلترهایی که در سایت هست و مقایسه قیمتی که انجام شده از ارزان ترین فروشنده خرید کنید.

با نشون دادن کامل عکسها، خانم امیر انتخابش رو قطعی کرد و یه یخچال فریزر 4 درب انتخاب کرد! این یخچالی که انتخاب کرد رده انرژی A  داشت که یک مزیت بزرگی هست چون علاوه بر هزینه ای که برای خرید یخچال فریزر می کنیم باید به مصرف انرژی و هزینه های قبضی که قراره بعدا پرداخت کنیم هم توجه کنیم. البته اینم بگم که ما اصلا حواسمون به مصرف انرژی و هزینه قبض و... نبود و وقتی راهنمای خرید یخچال سایت بریم خرید رو توی قسمت دسته بندی یخچال فریزرها خوندیم ناخودآگاه به این مسئله هم توجه کردیم.

خانم امیر یخچال فریزر چهار درب کندی مدل FCA 14 رو انتخاب کرد که ظرفیت مناسبی داشت، تعداد طبقه ها مناسب بود و یخ ساز نیمه اتوماتیک هم داشت و در نهایت دیدیم که رنگ سفید و سیلور هم موجود دارند و همانطوری که می خواست رنگ سیلور رو انتخاب کرد که به رنگ کابینت ها بیاد! میزان صدای یخچال هم چک کردیم، زیاد نبود و فهمیدیم شب ها مزاحم استراحت نمیشه

برای این مدلی انتخاب کرده بودن چند تا فروشگاه  آنلاین لوازم برقی بهشون معرفی شده بود

 در نهایت بعد از اینکه انتخاب کرد رفتیم پیش امیر تا باهم تصمیم بگیرن. عکسشم براتون گذاشتم:

خرید اینترنتی یخچال و فریزر - بریم خرید

امیر و خانمش چند دقیقه ای با خیال راحت داخل دفتر من انتخابشون رو کردن، بعد یهو امیر پرسید حالا چقدر این فروشگاه ها معتبر هستند؟ میشه بهشون اعتماد کرد ؟ حقیقتش من خرید اینترنتی داشتم ولی نه دیگه یخچال! از کجا متوجه بشم که این فروشگاه مطمیئن هست و جنس سالم تحویل میدن، اصلا چه تضمینی هست که تحویل بدن!

همینطور که در حال چرخیدن توی سایت بریم خرید بودیم پایین صفحه چشمم به ای نماد (نماد الکترونیکی) وب سایت افتاد!

بهشون گفتم من همیشه از سایتهایی خرید میکنم که نماد الکترونیکی دارن.

اینجا بود که به امیر گفتم : دوستم که لوازم خانگی داره، به خاطر کرونا کسب و کارش دچار رکود شده و میزان فروشش کم شده بود ولی در سایت بریم خرید عضو شده و محصولاتش رو در این سایت قرار داده که خدا رو شکر الان اوضاعش خیلی بهتر شده.

برای اینکه امیر خریدش رو با خیال راحت انجام بده گفتم ای نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان تاییدیه به فروشگاه های اینترنتی داده میشه و نشون میده که فروشگاه آنلاینی که این نماد را دارد معتبر است، داخل ای نماد هم آدرس و مشخصات فروشگاه اینترنتی رو میزنه، حتی شماره تماس. هنگامی که روی نماد الکترونیکی وب سایت که معمولا پایین سایت قرار دارد کلیک کنید می توانید شناسنامه آن کسب و کار، مثل سوابق کاری، قدمت و طول عمر کسب و کار و تخلفات و شکایاتی اگر داشته رو ببینیم. اینجا دیگه خیالشون راحت شد و خریدشون رو انجام دادن.

دیدم خانم امیر دنبال یه کاغذ می گرده که اسم سایت بریم خرید رو بنویسه تا بعدا بتونه مراجعه کنه و محصولاتش رو ببینه. برای همین بهش پیشنهاد دادم اپلیکیشن بریم خرید رو نصب کنه و بتونه تمام محصولات سایت رو داخل اپلیکیشن بریم خرید ببینه و امیر رو ورشکست کنه!

بعد از یه پذیرایی مختصر با چایی و بیسکوییت احساس کردم خانم امیر حسابی از خریدش خوشحاله و اینکه تازه راه آسون خرید اینترنتی لوازم خانگی رو یاد گرفته و می تونه بقیه لوازم مورد نظرش رو با خیال راحت و بدونه خروج از خونه، بتونه رنگ، مدل، سایز و برند مورد نظرش رو انتخاب کنه و حتی یک مقایسه کاملی از قیمت هم داشته باشه. اینجوری میتونه بهترین انتخاب رو داشته باشه .

حالا اگر شما هم تمایل دارید که در هر ساعت از شبانه روز، با خیال آسوده، محصولات فروشگاه های مختلف اینترنتی را دیده و قیمت آنها را با هم مقایسه کرده و در نهایت از یک فروشگاه معتبر خرید کنید، پیشنهاد می کنیم وارد وب سایت بریم خرید شده و سه نقطه بالای صفحه، سمت راست رو زده و روی گزینه install app  کلیک کنید. با این کار به راحتی یک میان بر (Shortcut) برای وارد شدن به اپلیکیشن وب سایت بریم خرید روی صفحه اصلی تلفن همراه ایجاد میشه که با لمس کردن آن خیلی سریع وارد وب سایت میشوید.

اپلیکیشن بریم خرید

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27224
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید