امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

ابراز خوشحالی فاطمه معتمدآریا از ساخت مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند

1401/07/27
کد خبر : 5624
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 64 نفر

آیین برگزاری این  مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا، روز گذشته یکشنبه ۱۰ اسفند واقع در موزه سینما برگزار شد و اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» شروع شد.
این بازیگر حرفه ای، بعد از مراسم امضای پوستر این فیلم، در سخنانی گفت: کارگردان «سبالو» امشب در بین ما نیستن اما  همکاران و دوستانش حضور دارند و من هم به نمایندگی از این فیلم در این مراسم  هستم. به علت بحران کرونا، ایشان نتوانستن از جنوب کشور حضور یابند و همراه شما فیلم را به تماشا بنشینند و از این بابت عذرخواهی کردن.
فاطمه معتمد آریا تهیه کننده سبالو توضیح داد: از این‌که این فیلم مستند را محسن نساوند  کارگردانی و ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود اقلیت و اهلیت بوشهر هستن و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.
در سخنان پایانی چنین گفت : این  فیلم مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار مفتخر و خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل‌ها در این بحران اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار  مشعف و خوشحال هستم.
مستند«سبالو»، روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا، نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/5624
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید