امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

آیا کاشت موی طبیعی با درد همراه است؟

1401/07/27
کد خبر : 27451
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 124 نفر

پس چه خوب است که همیشه، قبل از انجام هر عملی، آگاهی ما نسبت به همه پیشامد های ناشی از آن، کامل شود. تا هیچ ترس و سوالی در وجود و ذهن ما باقی نماند.

عمل جراحی کاشت مو نیز، از آن دسته عمل هایی است که ، علاوه بر داشتن طرفداران زیاد، به جهت زیبایی ظاهری و به وجود آمدن یا بالاتر رفتن اعتماد به نفس، سوالات زیادی نیز در پس خود دارد. پس با رسیدن به پاسخ آن ها، می توان به راحتی و با اطمینان کامل، این جراحی یعنی کاشت مو را انجام داد.

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر ؟

در حقیقت جواب این سوال، بسیار سخت و دشوار است، به جهت این که، هر فرد با فرد دیگر فرق داشته و دارای آستانه ای از تحمل درد است. هم چنین هر کس زمان بهبودی متفاوتی، نسبت به فرد دیگر دارد. پس این احتمال هست ، که برخی از بیماران، سطح گوناگون و متفاوتی از ناراحتی و درد کاشت مو را تجربه کنند.

هم چنین بسیاری از روش های گوناگون در کاشت مو، موجود است که در درمان ها و روش های متفاوت، میزان درد و ناراحتی، بسیار مختلف است.

نکته دیگری که وجود دارد، این است که اگر فرد متقاضی درمان کاشت مو، به همه توصیه هایی که پزشک معالج، قبل از عمل جراحی کرده است، توجه و به همه آن ها به خوبی عمل کند. در حینی که تحت درمان است و عمل جراحی صورت می گیرد، هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. اما بعد از این که جراحی تمام شود، تا چند روز پس از گذشت کاشت مو، بیمار احساس درد می کند.

البته ممکن است که، فرد بیمار، در زمانی که به آن دارو های بی حس کننده تزریق می شود احساس درد و ناراحتی کند؛ که میزان و شدت این درد، در هر فرد متفاوت است و بستگی به آستانه تحمل بیمار دارد.

درد کاشت مو به روش FUT

در کاشت مو به روش FUT زمان بسیار زیادی لازم است تا شما به طور کامل به بهبودی برسید؛ و در نواحی از سر که جراحی صورت گرفته است، زخم های کوچکی به وجود می آید؛ که البته با استفاده از مراقبت های لازم و ضروری و با گذشت زمان این زخم ها درمان و ناپدید می شوند. در این پیوند، به جهت برداشت نواری گرافت های مو از منطقه بانک مو، و در نهایت بخیه زدن آن قسمت، احتمال این وجود دارد که شما درد بیشتری را حس کنید.

درد کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT زخم هایی که در سر ایجاد می شود، در مقایسه با روش های دیگر، بسیار سطحی تر است و در نتیجه، آسیب های وارد شده بر سر بیمار کم تر است و برای این که این زخم ها به طور کامل از بین بروند، مدت زمان بین 3 تا 7 روز نیاز است.

البته این مدت زمان بستگی به شرایطی هم چون بدن فرد بیمار و سیستم دفاعی آن دارد. در روش FIT، بدون این که نواری در پشت سر برداشته شود جراحی صورت می گیرد و این که برداشت گرافت ها به طور تکی است.

درد کاشت مو به روش SFUE

در کاشت مو به روش SUPER FUE از دستگاه بی حس کننده بدون سوزن استفاده می شود که موجب کاهش درد حین ترزیق تا 90% می شود و همچین میزان ماده ی بی حسی ترزیق خیلی کمتر می شود اکثرا زیبا جویان در این تکنیک درد خیلی کمتری حین ترزیق بی حسی احساس می کنند که موجب می شود رضایت آنها از این روش کاشت مو به حداکثر برسد.

 

راهکارهای کاهش درد پیوند مو

کاشت مو در واقع یک عمل جراحی به شمار می رود و به همین جهت همانند دیگر عمل ها، نیاز به بی حسی موضعی دارد؛ تا این بی حس کننده بتواند، درد ناشی از این جراحی را به حداقل برساند.

همین نکته نشان گر این است درد و ناراحتی همراه با این جراحی هست. به هر حال، در زمان درمان و عمل کاشت مو طبیعی، برای این که از ایجاد هرگونه دردی در فرد جلوگیری شود، بی حسی موضعی استفاده می شود.

البته علت این ناخوشایندی بیماران در هنگام جراحی کاشت، بیش تر به این مربوط است که، بیمار هوشیار است و عمل جراحی صورت می گیرد.

بنابر این فرد کاملا آگاه است که چه اتفاقاتی در سر آن می افتد و تکان خوردن و کشیده شدن منطقه مد نظر را در زمانی که عمل جراحی صورت می گیرد، به طور کامل حس می کند. اما با این حال به جهت این که بی حس کننده موضعی استفاده می شود، بیمار درد را احساس نمی کند.

بعضی از متقاضیان، نمی توانند این درد را تحمل کنند؛ به همین جهت، توصیه پزشک معالج به آن ها این است که ، از مصرف دارو های آرامش بخش و خواب آور چشم پوشی نکنند، و حتما قبل از این که عمل جراحی صورت گیرد.

از این دارو ها استفاده کنند؛ چون که مصرف این دارو ها، موجب می شود که، در زمانی که جراحی انجام می شود، فرد بیمار احساس درد و ناراحتی کم تری کند.

البته برخی از افراد نیز، بعد از این که این عمل جراحی را انجام دادند، همانند حین عمل، درد و ناراحتی دارند، که این افراد پس از جراحی، می توانند درد خود را با استفاده کردن از دارو های مسکن کاهش دهند.

نکته دیگری که وجود دارد، و گفتن آن مهم است این است که، تعدادی از بیماران این روش درمانی، یعنی متقاضیان کاشت مو، پس از این که این عمل جراحی را انجام دادند.

به دلیل رعایت نکردن و توجه نکردن به دستورات و توصیه های پزشک معالج، دچار مشکلاتی از قبیل :ورم پیشانی و ورم چشم می شوند؛ که این مشکلات همراه با درد نیز است، حال کاری که باید انجام دهید این است که، با استفاده از کمپرس یخ و قرار دادن آن، بر روی آن ناحیه ای که ورم کرده است، دردی که به وجود آمده را کاهش و تسکین دهید؛ البته به همراه کمپرس یخ، از دارو های مسکن نیز بهره ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27451
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید