امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

آیا باید برای خرید فرش به کاشان سفر کنیم؟

1401/07/27
کد خبر : 27511
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 127 نفر
خرید فرش ماشینی، زینت‌بخش خانه‌های ایرانی

فرش از اجزاء ضروری دکوراسیون خانه‌های ایرانی محسوب می‌شود و فرش ایرانی از دیرباز بین ایرانی‌ها و حتی افراد خارجی محبوبیت خاصی داشته است. مجموعه دیجی فرش، فعال در زمینه ارائه فرش ماشینی، تهیه بدون واسطه انواع فرش مدرن ماشینی و فرش وینتیج و ... خریدی آسان و مطمئن و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه را برای مشتریان فراهم کرده است.

خرید فرش ماشینی

چرا فرش ماشینی؟

فرش ماشینی که برای اولین‌بار در کارخانه‌ای در کاشان تولید شد، 40 سال است که مهمان‌خانه‌های ایرانی بوده است. نحوه تولید فرش ماشینی و همچنین الیاف موجود در آن با فرش دستباف متفاوت بوده و سرعت تولید آن نیز بیشتر می‌باشد. تولید فرش ماشینی امکان ایجاد انواع طرح و نقش را فراهم ساخته و کاهش هزینه‌ها، در کنار زیبایی و جذابیت آن، مشتری را بیش‌ازپیش ترغیب می‌کند.

چگونگی تولید فرش ماشینی

با استفاده از ابزارها و ماشین‌های مکانیکی و طبق یک الگوی تکراری، فرش‌هایی با جنس اکریلیک، ابریشم مصنوعی، پنبه و ... به دست می‌آید. ساختار نخ در فرش ماشینی به سه صورت تار، پود و نخ پرز می‌باشد.

خرید آنلاین فرش ماشینی

در هنگام خرید فرش ماشینی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تنوع تولید و طرح و جنس فرش ماشینی، می‌تواند منجر به سردرگمی مشتری و سخت شدن انتخاب شود؛ بنابراین با دانستن عوامل تأثیرگذار بر کیفیت فرش ماشینی می‌توان انتخاب راحت‌تری داشت.

1.       ویژگی‌های فیزیکی فرش ماشینی را بهتر بشناسیم

·        جنس فرش

باتوجه‌به جنس متفاوت فرش ماشینی، قیمت‌های متفاوتی را نیز می‌توان انتظار داشت. کیفیت فرش ماشینی مدرن 100 درصد اکریلیک، بسیار بالا بوده و این امر منجر به افزایش قیمت آن می‌شود. از سوی دیگر شستشوی راحت و دوام و ثبات پرز و رنگ در فرش‌های با ابریشم مصنوعی، آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است.

خرید فرش ماشینی از جنس اکریلیک

به‌کاربردن نخ خاب اکریلیک در این نوع فرش ماشینی مدرن، باعث دوام و ثبات آن در هنگام شستشو و در مجاورت با نور شده است. یکی دیگر از جذابیت‌های فرش‌های با این جنس، استفاده از نخ اکریلیک در دوخت کناره فرش می‌باشد.

 خرید فرش ماشینی از جنس پلی‌استر

استفاده از ابریشم در تولید فرش باعث افزایش قیمت آن می‌شود؛ بنابراین تولید ابریشم مصنوعی این مشکل را برای مشتریان حل کرده است. با استفاده از پلی‌استر در تولید فرش ماشینی، فرش‌هایی به زیبایی و درخشندگی فرش دستباف تولید شده است. پرزدهی کم در این جنس فرش نسبت به فرش‌های پشمی و اکریلیک، منجر به محبوبیت بیشتر آن شده است.

خرید فرش ماشینی از جنس پلی‌پروپیلن

این نوع از الیاف مصنوعی در رنگ‌های بسیار متنوعی موجود می‌باشد و قیمتی مناسب دارند. اگرچه خریداران هنگام خرید فرش ماشینی مدرن باید توجه کنند که دوام این فرش‌ها از سایر فرش‌های ماشینی کمتر می‌باشد، بنابراین طول عمر کمتری نیز دارند.

·        شانه و تراکم

فرش‌های ماشینی در انواع مختلف از 350 تا 1200 شانه و 1500 شانه تولید می‌شوند. تراکم فرش به نوع ماشین و دستگاه تولیدی وابسته بوده می‌تواند میزان متغیری از 700 تا 4500 را شامل شود. آنچه برای خریدار حائز اهمیت است، رابطه عکس ضخامت فرش با تراکم آن می‌باشد. بدین ترتیب اگر به دنبال فرشی با ضخامت کمتر و سبک‌تر هستید حتماً به تراکم فرش انتخابی خود توجه کنید. کمترین ضخامت در بین فرش‌های ماشینی، فرش 1500 شانه می‌باشد. به‌طورکلی تراکم و شانه بیشتر در فرش ماشینی، ظرافت و کیفیت فرش را افزایش می‌دهد. پس با انتخاب هوشمندانه می‌توانید فرش محکم‌تر و بادوام‌تری داشته باشید.

2.     تنوع طرح و نقش فرش ماشینی، مناسب انواع سلیقه

فرش‌های ماشینی در انواع طرح از جمله طرح‌های مدرن و سنتی تولید می‌شوند که انتخاب را برای خریداران راحت‌تر کرده است. تصاویر ایجاد شده در فرش ماشینی بسیار باکیفیت و رنگ‌ها بسیار جلادار و شفاف می‌باشند. طرح‌های سنتی از جمله اسلیمی، گل ختایی و ... که تداعی‌کننده فرش‌های دستباف محلی هستند طرف‌داران بسیاری دارند، اما از طرف دیگر فرش‌های مدرن ماشینی به دلیل محبوبیت دکوراسیون‌های لاکچری و مدرن نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند. علاوه بر تنوع طرح ذکر شده، فرش‌های ماشینی می‌توانند دارای طرح برجسته نیز باشند.

·        خرید فرش مدرن ماشینی

اگرچه پیش‌تر خریداران از فرش‌های مدرن در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب و آشپزخانه بیشتر استفاده می‌کردند اما اکنون تنوع فرش‌های مدرن موجود در بازار و مناسب بودن قیمت فرش ماشینی، این نوع فرش را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای ایجاد یک محیط زیبا و فانتزی، در تمامی قسمت‌های منزل کرده است. فرش شگی، فرش سه‌بعدی، فرش شنل و فریز از جمله نمونه‌های فرش مدرن ماشینی هستند. برخی قابلیت‌های فرش مدرن ماشینی:

  • فرش مدرن را در انواع سایز و ابعاد و اشکال مختلفی مثل دایره، بیضی، مستطیل و ... می‌توانید تهیه کنید.
  • طرح‌های موجود در فرش مدرن، ساده و معمولاً درشت می‌باشند.
  • انواع رنگ‌ها را از جمله رنگ‌های خنثی تا رنگ‌های شاد در این فرش‌ها می‌بینید.
  • تنوع بالای فرش مدرن با طراحی خاص برای هر فضایی از منزل وجود دارد.

ویژگی‌های فرش شگی، پرطرف‌دارترین فرش مدرن ماشینی

این فرش‌ها دارای پرزهای بلندی می‌باشند که نرمی و لطافت و زیبایی ویژه‌ای را به آن می‌بخشند. به طور عمده موارد استفاده از فرش شگی در اتاق‌خواب‌ها و راهروها می‌باشد. در کنار زیبایی چشمگیر و لذت استفاده از این فرش، برخی نکات را باید در هنگام انتخاب مدنظر داشته باشید:

  • پرزهای بلند این فرش باعث اهمیت نگهداری آن می‌شود و تمیزکردن آن را امری مشکل می‌کند.
  • فرش شگی برای اتاق کودکان شاید بهترین انتخاب نباشد؛ چراکه شستشوی مداوم ممکن است ظاهر فرش را تحت‌تأثیر قرار دهد.
  • کنده شدن و کوبیده شدن پرزها در اثر رفت‌وآمد بیش از حد امری طبیعی است؛ بنابراین در قسمت‌هایی از خانه که رفت‌وآمد کمتری است، آن را استفاده کنید.

فرش پرز کوتاه شنل

بر خلاف فرش شگی، وجود پرزهای کوتاه این فرش، از نظر شستشو شرایط راحت‌تر و بهتری را برای خریدار ایجاد می‌کند. اما پرزهای کوتاه مانع از نرمی این نوع فرش نشده است و همچنین طرح‌های برجسته‌ای را در این نوع فرش مشاهده می‌کنید که به زیبایی آن افزوده است.

 فرش اتاق‌خواب کودک

فرش‌های ماشینی مدرن، طیف گسترده‌ای از فرش‌های مناسب برای اتاق‌خواب کودک را ارائه می‌دهند. فرش اتاق‌خواب کودک نه‌تنها باید مطابق سلیقه کودک و هماهنگ با اثاثیه اتاق‌خواب باشد بلکه باید به نرمی و لطافت و قابلیت شستشو و دوام آن پس از شستشوی زیاد توجه شود. پرز زیاد فرش می‌تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در کودکان شود؛ بنابراین انتخاب فرش مناسب برای کودکان حائز اهمیت است.

 

فرش وینتیج، مدرن اما کهنه‌نما

برای تداعی حس فرش‌های دستباف پا خورده، فرش وینتیج مدرن در بازار عرضه می‌شود. این فرش‌ها که با نام پتینه نیز شناخته می‌شوند، هر دو ویژگی فرش‌های سنتی و مدرن را هم‌زمان دارا بوده که قابلیت استفاده در هر نوع دکوراسیونی را فراهم کرده است. فرش طرح کهنه‌نما برای طرف‌داران سبک‌های سنتی که به دنبال طرح‌های امروزی‌تر برای هماهنگی با دکوراسیون مدرن خود در کنار قیمت مناسب‌تر نسبت به فرش دستباف هستند، گزینه‌ای مناسب می‌باشد. اگرچه در فرایند تولید این فرش‌ها، برای کهنه‌نما کردن آن از یک ترکیب شیمیایی خاص استفاده می‌شود؛ اما این اقدامات آسیبی به فرش ماشینی وارد نکرده و از نظر دوام و طول عمر فرش نگرانی وجود ندارد.

خرید اینترنتی فرش ماشینی

فرش سه‌بعدی، مدرن‌ترین طرح بازار

با استفاده از عنصر خطای دید و ایجاد سایه و روشن با استفاده درست از رنگ‌ها و به‌کارگیری نوع خاصی از نخ، طرح‌های سه‌بعدی جذابی ایجاد می‌شوند و این سبک مدرن را برای سلیقه‌های هنری و خاص ارائه می‌دهند. معمولاً فرش‌های سه‌بعدی به‌صورت 500 شانه تولید می‌شوند. سبک بودن این فرش‌های مدرن در کنار لطافت و پرزهای نرم، استحکام بالا و ثبات رنگ همگی بر جذابیت این فرش‌ها بیش‌ازپیش افزوده است. مصارف فرش سه‌بعدی گسترده بوده و از پادری تا اتاق‌خواب و تابلوفرش کاربرد دارد. برخی ویژگی‌های محبوب این نوع فرش:

  • به‌صرفه بودن قیمت فرش ماشینی مدرن سه‌بعدی نسبت به دیگر انواع فرش‌ها
  • سبکی و قابلیت حمل آسان
  • قابل شستشو
  • دارای انواع طرح و رنگ
  • عدم پرزدهی و ضد آلرژی
  • استحکام بالا
  • مقاوم در مقابل گرما و حرارت
  • ثبات رنگ بالا

چگونه از آسیب‌دیدن فرش ماشینی جلوگیری کنیم؟

اگرچه فرش‌های ماشینی مدرن، در جنس‌های متنوع و بادوام عرضه می‌کردند؛ اما برای حفظ زیبایی این فرش‌های باارزش باید در نگهداری آن دقت داشته و به موارد زیر توجه کنیم:

  • وجود جوت یا پنبه در تاروپود انواع فرش ماشینی، این فرش‌ها را نسبت به رطوبت حساس کرده است بنابراین از تماس مداوم فرش با رطوبت خودداری کنید.
  • مایعات رنگی ممکن است باعث ایجاد لکه روی فرش شوند؛ بنابراین در صورت بروز چنین حادثه‌ای باید بلافاصله قسمتی که مایع ریخته را تمیز کنید و لکه را پاک کنید.
  • قراردادن فرش در نزدیکی حرارت بسیار بالا مانند بخاری توصیه نمی‌شود.
  • اگر قصد جابه‌جایی دارید، حتماً فرش‌ها را لوله‌کنید و تا حد ممکن از تا زدن فرش اجتناب کنید.
  • اثاثیه سنگینی مانند میز و ... اگر در مدت طولانی بر روی فرش قرار گیرند، ممکن است منجر به ایجاد کوبیدگی و آسیب گردند؛ بنابراین در صورت قرارگرفتن پایه‌ها روی فرش حتماً از زیر پایه مناسب استفاده کرده و حتی‌الامکان، در فواصل مشخص وسیله را جابه‌جا کنید.
  • جارو کردن فرش، گردوغبار و خرده‌ها را ازروی آن برداشته و از فرسودگی آن جلوگیری می‌کند. پس انجام هفتگی آن توصیه می‌شود.
  • برای جلوگیری از سایش فرش بهتر است سالی دو بار آن را جابه‌جا کرده و سروته قرار دهید.
  • تابش نور خورشید به‌صورت مداوم بر روی فرش ماشینی توصیه نمی‌شود.
  • شستشوی فرش‌ها امری مهم است که باید در مراکز معتبر و قابل‌اطمینان انجام گیرد تا از مواد مناسب و سازگار با نوع و جنس فرش استفاده شود.

برای شستشوی فرش ماشینی در منزل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اگرچه مراکز قابل‌اطمینانی برای شستشوی فرش وجود دارند که خدمات شستشوی انواع و جنس‌های مختلف فرش را ارائه می‌دهند، اما برخی همچنان ترجیح می‌دهند که این امر را به روش سنتی در منزل انجام دهند، اما شستشوی فرش مدرن ماشینی امری مهم می‌باشد و برای اجتناب از آسیب‌زدن به فرش باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • استفاده از هر نوع محلول شوینده بر روی فرش توصیه نمی‌شود. بهترین ماده استفاده برای شستشوی فرش، شامپو فرش می‌باشد.
  • در نظر داشته باشید که قبل از شروع فرایند شستشو، فرش را جارو کرده و گرد و غبارها و ذرات باقی‌مانده را به‌خوبی ازروی فرش بردارید. ترکیب این غبارها با محلول شوینده موجب ایجاد کثیفی می‌شود.
  • در انتخاب نوع برس خود دقت کنید. برس‌های زبر به الیاف به‌کاررفته در خاب فرش آسیب وارد می‌کنند و آن را از بین می‌برند؛ بنابراین یک مسواک یا برس نرم بهترین وسیله برای انجام این کار می‌باشد.
  • دمای آب نیز هنگام شستشو اهمیت زیادی دارد، آب بیش از حد داغ به فرش آسیب می‌زند و آب خیلی سرد نیز به‌خوبی فرش را تمیز نمی‌کند.
  • اگرچه شامپو فرش مختص شستشوی فرش وجود دارد؛ اما انواع متفاوتی دارند که باید به میزان مواد تشکیل‌دهنده آن از جمله جوهر نمک و خاصیت اسیدی شامپو فرش توجه شود. اگرچه اسیدی‌تر بودن شامپو قدرت پاک‌کنندگی آن را افزایش می‌دهد؛ اما آسیب بیشتر به فرش را به دنبال خواهد داشت.

وب‌سایت دیجی فرش با ارائه گزینه‌های متنوعی از فرش ماشینی برای انواع سلیقه‌ها، خرید اینترنتی فرش را برای مشتریان امری آسان کرده است. فرش‌های ماشینی در دسته‌بندی‌های متفاوتی چون نوع جنس، تولیدکننده، طرح، شانه و ... در این وب‌سایت قابل خریداری هستند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27511
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید