امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

آموزش رایگان و ساده مفاهیم بورسی

1401/07/27
کد خبر : 27207
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 210 نفر
یکی از الزامات ورود و شروع به بازار بورس، تسلط به مفاهیم و اصطلاحات مهم است. افرادی که نسبت یه این مفاهیم و تکنیک‌های کاربردی اطلاعی ندارند، ممکن است با ضرر و زیان مواجه شوند. آموزش و یادگیری مفاهیم پایه در این بازار سرمایه‌گذاری، تاثیر زیادی در موفقیت‌مان خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به مبحث آموزش بورس رایگان و تسلط به مفاهیم مهم در این بازار بپردازیم، با ما همراه باشید.

چرا باید با بورس آشنا شویم؟

تورم یکی از عامل‌های منفی در بدنه اقتصادی جامعه است که با شدت گرفتن آن، ارزش پول افراد روز به روز کاهش پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، سرمایه گذاری یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از کاهش ارزش پول است. در حال حاضر بازارهای متنوعی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و افراد بنا به میزان شناخت و اهدافی که دارند، پول‌های خود را برای سرمایه‌گذاری در این بازارها تزریق می‌کنند. بازار بورس در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اکثر افراد جامعه به سمت این بازار، جذب شده‌اند.

بازار بورس یک بستر مناسب برای فروش سهام شرکت‌های مختلف است که در صنعت‌های گوناگون (دارویی، فلزات، مالی و ... ) فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاران بر اساس عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت در فرایند خرید و فروش سهام، در این بازار کسب سود می‌کنند. این فرایند نیازمند شناخت و تسلط به مفاهیم پایه‌ای در این بازار است. شناخت بازار بورس در این برهه زمانی برای سرمایه‌گذاری، یکی از اولویت‌های افراد است، چرا که ورود و فعالیت در این بازار نسبت به سایر بازارها ساده‌ و سریع‌تر است. البته لازم است قبل از ورود به این بازار نسبت به یادگیری مفاهیم ضروری اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از امکانات آموزش بورس رایگان کارگزاری آگاه استفاده کنید.

آشنایی با مفاهیم بورسی چه تاثیری در موفقیت ما دارد؟

یادگیری و تسلط به مفاهیم بورسی، نقش مهمی در موفقیت افراد در بازار بورس دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تازگی با بازار بورس آشنا شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در گام اول، با استفاده از امکانات آموزش بورس رایگان سطح اطلاعات خود را بالا ببرید. در حال حاضر مفاهیم و اصطلاحات زیادی در بازار بورس وجود دارد، در این بخش برای نمونه به چند مفهوم مهم و کاربردی برای شروع معاملات در این بازار، اشاره می‌کنیم:

نماد: نشان دهنده مخفف نام و صنعت یک موسسه مالی است که سهام آن در بازار بورس یا فرابورس ایران منتشر شده است. علت این کار سهولت در بیان نام این شرکت‌ها است. نام نماد در بین تمام فعالان بازار یکسان بوده و معمولا حرف اول نماد، معرف صنعت و حروف بعدی مخففی از نام شرکت است. برای نمونه به موارد زیر توجه کنید:

  • شرکت خودروسازی سایپا: خساپا
  • شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل: خاور

دامنه نوسان: هر سهم در یک روز معاملاتی، می‌تواند در یک بازه مشخص نوسان قیمت داشته باشد که به آن «دامنه نوسان سهم» گفته می‌شود. در حال حاضر دامنه نوسان دربازار بورس 5 درصد و در بازار فرابورس 10 درصد است. مقدار دامنه نوسان بنا به اوضاع بازار، می‌تواند به دستور مدیر سازمان بورس تغییر کند.

تحلیل تکنیکال: یکی از روش‌های تحلیل و ارزیابی روند سهم در روز‌های آینده است که تحلیل‌گران با استفاده از آن، می‌توانند بهترین زمان برای خرید و فروش سهام در بازار بورس را تشخیص می‌دهند.

مجامع: شرکت‌های بورسی در انتهای سال مالی خود، جلسه‌ای تشکیل می‌دهند تا سود به دست آمده در یک سال گذشته را محاسبه کنند. به این جلسات که یک مرتبه در سال برای هر شرکت برگزار می‌شود، مجمع گفته می‌شود.

دوره‌های آموزش بورس رایگان

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، ابتدا لازم است سطح مهارت خود را با یادگیری برخی اصطلاحات و عناوین پرکاربرد در این بازار بالا ببرید، در مرحله بعد باید به صورت کامل نحوه خرید و فروش سهام از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری مورد نظر را یاد بگیرید که کارگزاری آگاه دوره‌های آموزش بورس رایگان را برای یادگیری نحوه خرید و فروش سهام، به صورت آنلاین برگزار می‌کند؛ در ادامه لازم است که تکنیک‌ها و استراتژی‌های معاملاتی مختلف را در بازار بورس بشناسید. در بخش‌های بعدی به نکات مهمی در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا در دوره مبانی سرمایه‌گذاری موفق در بورس، آشنایی با سایت TSETMC  و تکنیک تابلو خوانی شرکت کنید. با یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید یک شروع قوی و به اصطلاح موفقیت آمیز در بورس داشته باشید اما توجه داشته باشید که شرکت در این دوره‌ها برای کسب سود و عملکرد عالی در بازار بورس به تنهایی کافی نیست. و باید در دوره‌های پیشرفته‌تر هم شرکت کنید. دقت داشته باشید که بعضی مهارت‌ها هم از طریق تجربه کسب می‌شود، پس از تجربیات افراد موفق هم در این بازار سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

برای آموزش بورس رایگان به کجا مراجعه کنیم؟

برای آموزش بورس رایگان می‌توانید به شرکت‌ها و موسسات مختلفی مراجعه کنید که تمام آن‌ها خدمات آموزشی در حوزه بورس را به علاقه‌ مندان ارائه می‌دهند. در این میان دو فاکتور مهم با عناوین «اساتید آموزشی» و «هزینه دوره» مطرح می‌شود که دغدغه اصلی افراد در دوره‌های آموزش بورس به شمار می‌آید. برای این فرایند بهتر است به شرکت‌ها و موسساتی مراجعه کنید که در قدم اول، جواز آموزش و ارائه خدمات آموزشی در حوزه بورس را داشته باشند.

کارگزاری آگاه با تجربه چندین ساله در بازار سرمایه و با استفاده از اساتید حرفه‌ای، کارنامه درخشانی داشته و علاقه‌مندان به بازار بورس با کم‌رین هزینه می‌توانند در این دوره‌های آموزشی به راحتی ثبت نام و شرکت کنند. دوره‌های آموزشی کارگزاری آگاه برای تمام افراد در استان‌ها مختلف کشور در دسترس بوده و هیچ محدودیتی برای شرکت در این دوره‌ها وجود ندارد.

کلام آخر

تورم یکی از عامل‌های منفی در اقتصاد جامعه است که در صورت شدت گرفتن آن، ارزش پول افراد روز به روز کاهش پیدا می‌کند. سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از کاهش ارزش پول است. در حال حاضر بازارهای متفاوتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند که بازار بورس در این میان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمام افراد جامعه است. تقریبا تمام افراد بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در بازار بورس فعالیت کنند. یکی از الزامات شروع معاملات در این بازار، شناخت و افزایش سطح اطلاعات و تسلط به مفاهیم و اصطلاحات بورسی است. در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده به اهمیت آشنایی با این مفاهیم و دوره‌های آموزشی بپردازیم و مرجعی مناسب برای آموزش بورس رایگان به شما معرفی کنیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27207
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید