امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

آشنایی با ساندویچ پانل

1401/07/27
کد خبر : 27062
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 47 نفر

ساندویچ پانل چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت افزایش سرعت در ساخت و ساز، امروزه استفاده از مصالح پیش ساخته که سبب افزایش سرعت ساخت سازه می گردد فزونی یافته است. یکی از این مصالح کاربردی ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل در واقع نوعی از مصالح پیش ساخته بوده که در کارخانه ساخته و آماده شده سپس با توجه به مزایایی نظیر سبک بودن در کمترین زمان ممکن بارگیری و حمل می شود و آماده نصب و اجرا قرار می گیرد.


 ساندویچ پانل


این تکنولوژی ساخت مصالح ساختمانی به سبب افزایش سرعت در روند اجرای پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. متریال ساخت این محصول به دو بخش تقسیم میگردد که شامل یک لایه فوم داخلی که از دو طرف توسط دو لایه ورق فلزی پوشش داده شده است تشکیل می گردد.
جنس فوم میانی از پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و یا پشم سنگ تشکیل شده است. همچنین ورق های فلزی نیز از جنس گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم می باشد.

انواع روش های تولید ساندویچ پانل

دونوع روش برای ساخت و تولید ساندویچ پانل وجود دارد که کانتینیوز و دیس کانتینیوز می باشد. در روش کانتینیوز تمامی مراحل تولید پیوسته انجام می شود که پانل مرغوبتری می باشد. پانل دیس کانتینیوز مراحل تولید پیوسته ی ندارد و هر مرحله از تولید جداگانه  می باشد که این جدا بودن موجب گسستگی و ناپایداری پانل می گردد. شرکت کارن پانل که تولید کننده ساندویچ پانل در ایران می باشد، با بهره گیری از روش های روز دنیا اقدام به تولید انواع ساندویچ پانل می کند. در ادامه به انواع پانل های ساندویچی که در کارن پانل تولید و به بازار عرضه می شود را بررسی میکنیم.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها از نظر کاربرد به دو گونه ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند.

ساندویچ پانل دیواری کارن

 ساندویچ پانل


ساندویچ پانل ها به دو گونه ی ساندویچ پانل سقفی و دیواری دسته بندی می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های مختص به خود می باشند. ساندویچ پانل دیواری به عنوان جدا کننده به صورت عمودی بر روی زیر سازی سازه به عنوان پوشش دیوار به کار برده می شود. لبه های کار به صورت نر و مادگی طراحی شده است تا چفت شدن و درزبندی بهینه صورت پذیرد.
اجزای مورد استفاده در اغلب ساندویچ پانل های دیواری از جنس فوم پلی یورتان و ورق های فلزی از جنس گالوانیزه تشکیل شده است که این محصول از مقاوم ترین و مستحکم ترین نوع سازه می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که نوع اجزا و متریال کاربردی در ساخت ساندویچ پانل دیواری به نوع کاربری سازه بستگی دارد.
ساندویچ پانل دیواری عمدتاً برای نصب در پوشش دیواره های منازل، دیوار سوله، کارگاه و سردخانه ها کاربرد فراوان دارد. نوع دیواری ساندویچ پانل نسبت به نوع سقفی آن دارای فراز و نشیب کمتری می باشد.

ساندویچ پانل سقفی کارن

 ساندویچ پانل


استفاده از این محصول برای سقف سوله رواج دارد. ساندویچ پانل سقفی در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی دارد که این مورد از ویژگی های مثبت این محصول است.عمده تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در نوع طراحی آنها است. از طرفی ساندویچ پانل سقفی از گام های بلندتری نسبت به ساندویچ پانل دیواری برخوردار است. داشتن همپوشانی ساندویچ پانل سقفی مانع از نفوذ آب به داخل سوله می گردد. این مورد موجب استفاده ی مطلوب ساندویچ پانل سقفی در مناطق پر باران است، چرا که با این ویژگی موجب مقابله و نفوذ ناپذیری در برابر برندگی می شود.

انواع  فوم  ساندویچ پانل

ساندویچ پانل


ساندویچ پانل پلی یورتان

این فوم از رایج ترین و پر استفاده ترین فوم های ساندویچ پانل میباشد. از طرفی عایق بسیار مناسب در برابر حرارت و صوت بودن از ویژگی های این متریال می باشد که در انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری کاربرد دارد. ساندویچ پانل پلی یورتان ضد آب و ضد رطوبت بوده و قارچ و باکتری نیز روی آن رشد نمی کند از این رو بسیار با محیط زیست بسیار سازگار است.

ساندویچ پانل پلی استایرن

نوعی دیگر از فوم ها پلی استایرن می باشد که قیمت پایین تری نسبت به سایر فوم ها دارد. از طرفی عایق بندی کمتری داشته و هنگامی که عایق بندی دارای اهمیت است توصیه نمی شود. از دیگر ویژگی های این محصول وزن بسیار سبک و سهولت در اجرا می باشد.
ساندویچ پانل پشم سنگ یکی دیگر از ساندویچ پانل ها می باشد که در برابر آتش سوزی و شعله بسیار مقاوم است و ضد حرارت می باشد.

انواع ورق های ساندویچ پانل

ورقه های پوشش دهنده دو طرف ساندویچ پانل نیز دارای انواع گوناگونی بوده و از متریال های مختلفی ساخته شده که هر یک دارای کاربرد خاصی می باشد.

ساندویچ پانل با ورق آلوزینک

ورق آلوزینک از ترکیب آلومینیوم و روی و سیلیکون و همچنین گالوانیزه نورد شده ساخته می شود. این ورق ها قابل انعطاف بوده و همچنین جوش زدن و رنگ کردن آن ها نیز بسیار آسان می باشد. عایق بندی مناسب و دوام بالا سبب استفاده های زیاد از ورق آلوزینک می باشد و در انواع پانل های سقفی و دیواری کاربرد فراوان دارد. این ورق ها در دو نوع طرح دار و ساده در دسترس هستند.
ورق های آلوزینک معمولا در سردخانه ها، صنایع، تولیدی ها، کارگاه ها و سوله ها و یا مراکز مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه از آلیاژ فولاد پوشش داده شده با روی تولید می شود. فولاد استفاده شده در ساختار آن موجب مقاومت خوردگی بالا می شود که همین امر سبب کاربرد آن در صنایع مختلف می گردد.
ساندویچ پانل گالوانیزه به دو صورت ساندویچ پانل که سقفی و دیواری می باشد تولید می گردند. همچنین از این محصول برای فضاهای گوناگونی نظیر سقف شیروانی ساختمان ها، کانال کولر، ساخت قطعات و دیواره ها برای کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای کاهش هزینه ساخت ساندویچ پانل معمولاً از یک رو ورق گالوانیزه و در طرف دیگر از فویل استفاده می شود.

ساندویچ پانل آلومینیومی

این ورق ها بسیار سبک و ارزان قیمت می باشد. انعطاف پذیری بالا و همچنین مقاومت مطلوب آن در شرایط آب و هوایی محتلف موجب محبوبیت این ورق ها شده است. مقاومت در برابر خوردگی، ضد آب و ضد زنگ بودن ورق های آلومینیومی از دیگر ویژگی های این محصول است.

ساندویچ پانل دکوراتیو

این گونه مصالح پیش ساخته به سبب داشتن تنوع در طرح و رنگ های مختلف برای ساخت و ساز خانه، نمای سقف، دیوار و نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در جهت زیبا سازی فضا و محیط داخلی و خارجی ساختمان ساندویچ پانل دکوراتیو  با روند رو به رشدی برخوردار است. علاوه بر جنبه ی زیبا سازی فضای داخلی و خارجی ساختمان، کیفیت محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو که در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است،که این امر سبب افزایش استفاده از این محصول می باشد که در سرما و گرما و صوت مقاوم است.
کاربرد انواع ساندویچ پانل
•    ساخت انواع کانکس و خانه‌های پیش ساخته
•    ساخت انواع سردخانه های ثابت، متحرک و صنایع برودتی
•    ساخت سالن‌های ورزشی و سازه‌‌های صنعتی
•    ساخت اتاق‌های ایزوله، بیمارستان‌های سیار و اتاق عمل
•    سرویس بهداشتی و درمانگاه‌ها، لابراتوار
•    پوشش آشیانه فرودگاهی
•    پوشش سقف و دیوار سوله
•    ویلا و اتاق نگهبانی
•    کیوسک مطبوعات
•    جایگاه سوخت
•    ساخت کلین روم


ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل

•    سبک بودن و نصب و راه اندازی آسان حتی در ارتفاعات
•    پیش ساخته هستند که سبب بالا رفتن سرعت پروژه می شود
•    حمل و نقل آسان
•    قیمت پایین تر نسبت به مصالح سنتی
•    ضدحریق هستند و مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند و آتش را گسترش نمی‌دهند
•    مقاومت فشاری بالایی دارند
•    ضدآب و قابل شست و شو اند
•    قارچ ها ، باکتری ها و گیاهان روی آن ها رشد نمی‌کنند
•    عایق حرارتی و صوتی بسیار خوی اند
•    ضریب هدایت الکتریکی پایینی دارند

قیمت ساندویچ پانل در کارن پانل

عوامل متعددی بر قیمت ساندویچ پانل اثر گذار است که ابعاد و اندازه های سفارش شده، نوع و کیفیت متریال استفاده شده و صد البته طرح مورد نظر و امکانات لحاظ شده و همچنین نواسانات بازار در آن متفاوت بوده است. با در نظر گرفتن این عوامل و برآورد کردن هزینه ها توسط کارشناسان فروش، قیمت نهایی برای خریدار اعلام می گردد.

فروش ساندویچ پانل، کارن پانل

امروزه تولید کنندگان ساندویچ پانل، ساندویچ پانل ها را در ابعاد و طرح های گوناگون تولید می کنند.  دلیل استقبال مردم از این محصول مزایای بی نظیر ساندویچ پانل می باشد. خریداران ساندویچ پانل های مجموعه ی کارن پانل برای خرید این محصول می توانند از نمایندگی های شرکت تهیه فرمایند و یا مستقیم به درب کارخانه مراجعه کرده و محصول را خریداری نمایید.

خرید ساندویچ پانل

برای خرید مطمئن می توانید با شماره های مندرج در سایت کارن پانل تماس حاصل فرمایید تا ضمن بهره مندی از مشاوره ی متخصصین شرکت، ساندویچ پانل مورد نیاز خود را سفارش دهید. می توانید ساندویچ پانل ها را در متراژ های مورد نیاز و با تنوع رنگ دلپذیر که در ابعاد گوناگون موجود می باشد را پس از اطمینان از صحت محصول سفارش دهید.

دلایل استفاده روز افزون از ساندویچ پانل

سرعت بالای اجرا از مهم ترین دلایل می باشد. استفاده از این محصول موجب آن می شود که سازه با سرعت بسیار بالا به بهره برداری برسد. این ویژگی ساندویچ پانل سبب سوددهی بسیار سریع می گردد. همانطور که می دانید صرفه جویی در مصرف انرژی اهمیت بسیار بالایی دارد که فوم پلی یورتان از عایق هایی می باشد که خود موجب حفظ دما است. استفاده از این عایق نه تنها موجب کاهش مصرف انرژی است، بلکه با محیط زیست بسیار سازگار می باشد.

ساخت ساختمان با ساندویچ پانل

روش های اجرای هریک از ساندویچ پانل های سقفی و دیواری با یکدیگر کاملاً متفاوت است. ساندویچ پانل ها نیاز مبرمی دارند تا متخصصان نسبت به اجرای آن بپردازند. دلیل اجرای  ساندویچ پانل توسط متخصصان آن است که موجب ماندگاری بیشتر ساندویچ پانل می شود. هر کدام از انواع ساندویچ پانل برای اتصال به یکدیگر طرح های مختص به خود را دارا می باشند.

برچسب ها :
# ساندویچ پانل

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27062
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید