امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

آشنایی با بهترین روش های فرم‌ دهی لب

1401/07/27
کد خبر : 27248
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 112 نفر
به این منظور تزریق ژل لب یا فیلر برای پر کردن، اصلاح طبیعی فرم لب‌ها و حجم‌دهی به لب استفاده می‌شود که توسط متخصص پوست و مو و در کلینیک انجام می‌شود. این تزریق با توجه به خواسته‌ی افراد، حالت چهره، حجم، شکل لب و تناسب آن با دیگر اجزای صورت و همچنین با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود که از محبوب‌ترین مدل‌های آن، تزریق ژل لب نچرال یا طبیعی است. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی و مزایای تزریق ژل لب بپردازیم.

ژل لب چیست؟

ژل یا فیلر لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک ساخته شده است که با برند‌های متفاوت و کاربرد‌های گوناگون تزریق می‌شود. فیلر‌های هیالورونیک اسید معمولا از بافت نرم و ساختار ژل مانندی برخوردار هستند که انقلابی در زمینه‌ی زیبایی بدون جراحی برای افراد ایجاد کرده‌اند. توجه داشته باشید که نتایج حاصل از تزریق ژل و ماندگاری آن می‌تواند با توجه به برند و ناحیه مورد استفاده متفاوت باشد اما به طور معمول، مدت ماندگاری آن ۶ الی ۱۲ ماه و یا در برخی موارد ۱۸ ماه است. این فیلر‌ها دقیقا از مواد تشکیل‌دهنده‌ی ساختار پوست تشکیل شده‌اند در نتیجه حساسیت‌زا نیستند.

 لازم به ذکر است که ژل در بدن با فرآیند طبیعی جذب می‌شود. همچنین اکثر پرکننده‌های هیالورونیک اسید همراه با درصدی از لیدوکائین تزریق می‌شوند که درد را حین تزریق و پس از آن به حداقل می‌رسانند.

توصیه‌های مهم قبل از تزریق ژل لب

  • برای پیشگیری از خون‌مردگی و کبودی‌ احتمالی بعد از تزریق ژل لب، قبل از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • حتما از تناسب فرم لب بعد از تزریق با بقیه اجزای صورت خود مطمئن شوید.
  • پیش از جلسه تزریقاتی خود، از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند امگا۳، ویتامین E و مسکن‌هایی مانند آسپرین، ژلوفن و ناپروکسن جلوگیری کنید.
  • در نظر داشته باشید طبق اصول زیبایی‌شناسی، لب فوقانی باید ۲۰ درصد کوچک‌تر از لب تحتانی باشد.
  • انتخاب پزشک متخصص و ماهر و تزریق بهترین مارک ژل در تزریق از اهمیت زیادی برخوردار است.

ماندگاری ژل لب

عوامل زیادی از جمله محل تزریق ژل، نوع محصول مورد استفاده و شرایط سنی و بدنی بیمار در ماندگاری ژل لب موثر هستند، اما به طور معمول فیلر‌های لب ۶ الی ۱۸ ماه ماندگاری خواهند داشت. همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته، تزریق ژل لب می‌تواند با تحریک تولید کلاژن در طولانی مدت، منجر به شادابی بیشتر و شفافیت در پوست شود.

به طور کلی، در تزریق ژل هر چه محصول متراکم‌تر باشد ( مواد تشکیل‌دهنده‌ی ژل غلیظ‌تر باشند و در عمق بیشتری تزریق شوند) دوام بیشتری خواهند داشت. همچنین به منظور حفظ نتایج می‌توان تزریق و درمان را تکرار کرد. علاوه بر این نیز مقدار و به‌کارگیری تکنیک‌های اصولی و تخصصی جهت تزریق ژل لب، از دیگر عوامل مهم دستیابی به نتایج مورد نظر شما محسوب می‌شوند.

ژل لب اسید هیالورونیک کاملا بی‌خطر و موقتی بوده و به طور معمول برای بیمارانی که بار اول تزریق می‌کنند، توصیه می‌شود. علاوه بر این، برخی از فیلر‌های هیالورونیک اسید، فرموله شده هستند و با دوام بیشتر برای مناطقی مانند گونه تزریق می‌شوند.

چه افرادی نباید ژل لب تزریق کنند؟

اگرچه ژل لب هیالورونیک اسید بدون عوارض جانبی و بسیار ایمن است اما استفاده از آن برای افراد محدودی توصیه نمی‌شود. این افراد شامل موارد زیر هستند:

  • زنان باردار
  • زنانی که در دوران شیردهی هستند
  • افرادی که دارای عفونت در ناحیه صورت خود هستند
  • افراد دارای عفونت سینوسی فعال در بدن

همچنین توصیه می‌شود اگر در طول دوره درمانی دندانپزشکی هستید، از تزریق ژل لب پرهیز کنید تا  هر گونه فشار و کشش در ناحیه تزریق اعمال نشود.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

  • استفاده از کمپرس سرد برای بهبود تورم توصیه می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که اگر درد، ناراحتی و یا واکنش‌های دیگر، بیش از دو یا سه روز ادامه داشته باشد، باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • از رایج‌ترین عوارض جانبی این تزریق می‌توان به قرمزی موقتی و تورم در محل تزریق اشاره کرد که تمامی این عوارض پس از دو یا سه روز برطرف می‌شوند.
  • پیش از بهبود کامل ناحیه تزریق، از قرارگیری در معرض گرمای شدید مانند سونای خشک، بخار، جکوزی، آفتاب مستقیم و حمام آفتاب بپرهیزید.
  • درصورتی که تا به حال سابقه‌ی تبخال داشته‌اید، در مورد داروهایی که استفاده کرده‌اید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • پس از درمان، به مدت یک هفته از مصرف آسپرین، داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی و دوز‌های زیاد از مکمل‌های ویتامین E بپرهیزید. مصرف داروهایی از این گروه احتمال کبودی و یا خونریزی در محل تزریق را افزایش می‌دهند.
  • پس از درمان، به مدت یک هفته از ورزش‌های شدید، مصرف الکل و یا دخانیات خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید که بیشتر پرکننده‌های اسید هیالورونیک به طور طبیعی پس از ۶ ماه توسط بدن تجزیه می‌شوند. در نتیجه می‌توانید برای حفظ نتایج و ظاهر اولیه، سالی یک الی دو بار تزریق خود را تکرار کنید.
  • پس از تزریق، از اعمال فشار در محل تزریق و برهم‌زدن تقارن ایجاد شده خودداری کنید.
  • طی 6 ساعت پس از درمان، از تماس به منطقه تزریق خودداری کنید و پس از آن می‌توانید صورت را به آرامی و با صابون ملایم و آب شست‌و‌شو دهید.

در پایان

امروزه ژل‌ها با کیفیت‌های مختلف و برندهای متفاوتی روانه‌ی بازار می‌شوند. کیفیت و مرغوبیت نوع ژل یکی از مهم‌ترین عوامل در تاثیرگذاری، ماندگاری و کارایی ژل لب محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب پزشک متخصص و ماهر در این زمینه و با مراجعه به یک کلینیک معتبر و مدرن، از بهترین امکانات و نتایج مورد نظر بهره‌مند شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27248
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید