امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

آراد آهن عرضه کننده انواع محصولات مفتولی ، سیم مفتول سیاه 1.5 و2.5، انواع توری و ....

1401/07/27
کد خبر : 27498
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

رابیتس چیست؟


رابیتس را می‌توان نوعی مقطع فولادی به شمار آورد که مانند بسیاری از مقاطع فولادی استفاده‌های زیادی در صنعت ساختمان سازی صنعتی و... دارد. این محصول، ورقی فلزی و مشبک است که گاهی به اشتباه رابیز نیز خوانده می‌شود. از نظر ظاهری می‌توان این مقاطع فولادی را از خانواده‌ی توری‌های فلزی دانست.
این مطلب به منظور اطللاع رسانی و افزایش اطلاعات علمی کاربران توسط بازرگانی آرادآهن مرکز فروش مفتول سیاه در اصفهان آماده شده است.
این محصول فولادی یک ورق توری و مشبک است که در انواع مختلفی تولید می‌شود. برای تولید این محصول فولادی از ورق گالوانیزه به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده می‌شود و با انجام عملیات پرسکاری بر روی این ورق و تحت کشش قرار دادن آن، رابیتس‌ها به دست می‌آیند. جالب است بدانید که یکی از راه‌های تشخیص کیفیت رابیتس در هنگام خرید، وارد آوردن ضربه به آن است. اگر بعد از چند بار ضربه زدن یا به زمین زدن این محصول، قسمت‌های از پوشش گالوانیزه‌ی آن خرد شده و به زمین ریخت، نشان از بی کیفیت بودن آن دارد.

رابیتس و انواع آن

از رابیتس در ساخت نما، سقف‌های کاذب، دکوراسیون سازی داخلی به عنوان تکیه گاهی برای نصب و اجرای نورپردازی، گچ کاری، پنهان نمودن تیرآهن و میلگرد، و..  استفاده می‌شود. همچنین این مقطع فولادی به منظور پوشش دهی ترک‌ها و فاصله‌های دیوارها و سقف‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رابیتس در ابعاد 240*60 سانتی‌متر در بازار موجود است. این ابعاد می‌تواند تنها 1.44 از مساحت کل را دربرگیرد. لذا برای برآورد میزان موردنیاز این محصول، باید مساحت کل پروژه را بر این عدد تقسیم کرد.
این محصول براساس وزن، نوع چشمه و ستون در انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود.


 

انواع رابیتس برمبنای چشمه:

منظور از چشمه، روزنه‌های موجود بر سطح این ورق فلزی است. در ایران از نظر تعداد این چشمه‌ها ، انواع دو یا سه چشمه‌ی داریم. البته شایان ذکر است که شکل چشمه‌ها هم می‌تواند به اشکال هندسی مختلفی چون متوازی الضلاع، لوزی، مربع باشد.
تعداد و نوع چشمه‌ها از آن جایی اهمیت دارد که با میزان جذب انرژی توسط این محصول رابطه‌ دارد. به این معنی که هر چه تعداد چشمه‌ها بیشتر، مسلماً مساحت هر چشمه کمتر و در نتیجه میزان جذب انرژی توسط آن بیشتر خواهد بود و برعکس با افزایش مساحت هر چشمه، احتمال اتلاف انرژی نیز افزایش می‌یابد.

انواع رابیتس برمبنای تعداد ستون:

یکی از مشخصه‌های این محصول فولادی تعداد ستون یا همان پل ستون است. در کشور ما رابیتس‌ها 9، 11 و 13 ستونه تولید و در بازار عرضه می‌شود و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. در این میان می‌توان گفت که نوع 13 ستونه بیشترین کاربرد و مصرف را در کشور ما دارد. این نوع با اینکه از نظر قیمتی، نرخی بیش از دیگر انواع 9 و یا 11 ستونه دارد، اما به دلیل کیفیت بیشتر گزینه‌ی مناسبتری برای استفاده در گچ‌کاری، گچ بری، نما سازی و... است.
البته شایان ذکر است که در تعیین قیمت این محصول وزن آن در اولویت قرار دارد. برای مثال به دلیل اینکه وزن نوع 9 ستون فوق سنگین بیشتر از وزن نوع 13 ستون سبک بیشتر است، در نتیجه با وجود تعداد ستون کمتر، قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد.


 

انواع رابیتس برمبنای وزن:

وزن این محصول رابطه‌ی مستقیمی با ضخامت ورق گالوانیزه دارد که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار گرفته است. بر این اساس رابیتس‌ها می‌توانند در انواع سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین وجود داشته باشند که هر کدام مناسب برای به کارگیری در قسمت خاصی از پروژه خواهند شد. در ادامه وزن حدودی هر کدام از انواع این محصول آورده شده است:
-    9 ستونه: سبک به وزن 650 گرم، نیمه سنگین به وزن 780 گرم، سنگین به وزن 870 گرم،  فوق سنگین به وزن 900 گرم
-    11 ستونه: سبک به وزن 830 گرم، نیمه سنگین به وزن 860 گرم
-    13 ستونه: سبک به وزن 860 گرم، نیمه سنگین به وزن 930 گرم، سنگین به وزن 1000 گرم،  فوق سنگین به وزن 1080 گرم

توری

توری‌های فلزی در انواع مختلفی چون مرغی، پرسی، حصاری، گابیون، مش و ... در بازار وجود دارند و مشخص است که هر کدام کاربرد ویژه‌ی دارند. این محصولات ورق‌های فلزی مشبکی هستند که از نظر شکل چشمه، تعداد چشمه، ضخامت، استحکام و ... با یکدیگر تفاوت دارند. به علاوه، ممکن است از کشش ورق‌های فولادی و یا چیدمان سیم‌های مفتولی تولید ‌شوند.
قیمت این محصول با توجه به قیمت مواد اولیه آن تعیین و در بازار اعلام می‌شود و از آنجایی که قیمت ورق فولادی و سیم مفتول سیاه 1.5 و 2.5  به دلیل وابسته بودن به نرخ ارز، هزینه‌های تولید، تورم و ... در طول هفته دچار نوسان خواهد شد در نتیجه در بازار شاهد آن هستیم که قیمت توری نیز به صورت مرتب در حال افزایش و یا کاهش است. بنابراین توصیه می‌کنیم جهت استعلام قیمت این محصولات فولادی تنها به مراجع معتبر چون سایت بازرگانی آرادآهن نمایندگی فروش محصولات مفتولی در اصفهان مراجعه نمایید تا در نابسامانی‌های بازار خسارتی نبینید.

خرید توری

در صورتیکه قصد خرید توری در انواع مختلف آن را دارید باید وزن این محصولات را به عنوان مهم‌ترین فاکتور در نظر داشته باشید. چرا که برای اجرا، مشخص کردن میزان کیفیت و محاسبه‌ی قیمت این فاکتور به طور یقین تعیین کننده است.
علاوه بر این باید شرایط پروژه خود را از لحاظ آب و هوایی و نوع نیاز در نظر بگیرید و متناسب با آن نوع و مقدار مورد نیاز توری فلزی را مشخص کنید.
در صورتی که برای انتخاب نوع، میزان و یا خرید توری و یا اطلاع از قیمت محصولات مفتولی هرگونه سوال و یا ابهامی دارید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره‌ی رایگان با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.

رابیتس‌کاری یا راویزکاری چگونه انجام می‌شود ؟

برای اجرای این محصول در سقف کاذب سازه‌ها باید چند مرحله را پشت سر گذاشت:
1-    کلاف بندی: در این مرحله با توجه به طرح و بعد از انجام محاسبات مهندسی براساس استانداردها کلاف بندی سقف با استفاده از میلگرد صورت می‌گیرد.
2-    رابیتس کاری: بعد از اینکه به صورت کامل و اصولی نصب میلگردها انجام پذیرفت، نوبت به نصب رابیتس با توجه به طرح نهایی و اتصال آن به کلاف است.
3-    نازک کاری: در آخر نوبت به گچ کاری و پوشاندن سقف می‌رسد.

مزایا و معایب رابیتس

مانند هر محصول دیگری، استفاده از رابیتس‌ها می‌تواند با مزایا و یا معایبی همراه باشد. از جمله مزایای استفاده از این محصول می‌توان به سهولت و سرعت نصب آن اشاره داشت. به علاوه در صورتی که این محصولات به صورت اصولی اجرا و نصب شوند، موجب استحکام بخشی مناسبی خواهند شد. از دیگر مزایای این محصول این است که مقاومت بیشتری نسبت به یک ورق ساده در برابر فشار و ضربه از خود نشان می‌دهد. از طرفی، استفاده از این محصول، خلق طرح‌های متنوعی را در دکوراسیون داخلی امکان پذیر می‌سازد.
از معایب استفاده از این محصول در درجه‌ی اول باید به سنگینی وزن آن اشاره کرد. به علاوه در صورتی که از گچ برای اجرای این محصول استفاده شود، مشکلات متعددی چون: ترک خوردن گچ بعد از مدتی به دلیل تغییرات دمایی، نیاز به استفاده از گچ زیاد و... را به همراه دارد که به طور کلی باعث بالا رفتن هزینه‌های اجرا خواهد شد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27498
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید