آفتاب

دختران بالای 35 سال، وام ودیعه مسکن می‌گیرند!



محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه‌ی خانم‌های بالای 35 سال، که خود سرپرست خانوار هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فولاد 24 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه‌ی خانم‌های بالای 35 سال، که خود سرپرست خانوار هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

محمودزاده در گفت و گویی گفت: سال گذشته الویت پرداخت وام اجاره را برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار قرار دادیم که تعریف آن با زنان مجرد فرق می‌کند، این مصوبه امسال هم به وقت خود باقی است.
ایشان با اشاره به این موضوع که به مردان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه، مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد، فرمود: در واقع استثنایی برای زنان مجرد بالای 35 سال در ثبت نام مسکن ملی و وام ودیعه وجود دارد، بر این اساس برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با 35 سال سن بتوانند از تسهیلات ودیعه اجاره و همچنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند.
معاون مسکن راه و شهرسازی ادامه داد: نظام بانکی باید با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ باشد و طبق مصوبه ستاد به همه زنان مجرد بالای 35 سال وام اجاره را پرداخت کند.
ثبت نام وام ودیعه مسکن از ساعت 12 روز چهارشنبه 26 خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه  tem.mrud.ir   ثبت نام کردند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.
سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است.
همچنین متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
اگر متقاضیان تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

بازپرداخت تسهیلات مسکن چگونه انجام می‌شود؟

طبق گزارش فوق: تسهیلات 70 میلیون تومانی در تهران با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود 13 درصد به واجدان شرایط داده می‌شود که رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و 592 هزار و 700 تومان خواهد بود.
تسهیلات 40 میلیون تومانی متقاضیان هشت کلان شهر کرج، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمانشاه و اهواز نیز، با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود که 842 هزار و 348 هزارتومان برآورد می‌شود.
باید توجه داشت که این دومین باری  است که با هدف تنظیم‌گری بازار اجاره ثبت نام دریافت وام از مستاجران انجام می‌شود.
نظام بانکی تا دی ماه سال گذشته وام اجاره را به متقاضیان واجد شرایط ااعطا می‌کرد.
سال گذشته بعد از ثبت نام 920 هزار سرپرست خانوار، در نهایت این  تسهیلات به حدود 200 هزار خانواده داده شد که مجموع ارقام پرداختی نزدیک به چهار هزار تومان رسید.

آخرین مهلت مردان سرپرست خانوار، برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی

محمودزاده با اشاره به اینکه تا به حال بیش از 200هزار نفر در مرحله پنجم فراخوان اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند گفت: مهلت ثبت نام تا ساعت 24 چهارشنبه 26 خردادماه به پایان رسیده است.
ایشان در ادامه افزود: تا پایان تیرماه حدود 35 هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد. هم اکنون منتظر اعلام زمان دقیق افتتاح هستیم.
با توجه به ترافیک کاری و این قضیه که فقط پنجشنبخ‌ها به بحث افتتاحات اختصاص دارد، در خصوص زمان بهره برداری دچار محدودیت‌هایی شدیم. البته تعداد واحدهایی که تکمیل می‌شود به طور دائم در حال افزایش است و تا پایان تیرماه از 35 هزار واحد فراتر خواهد رفت.
مسئله‌ی مهمی که در این مورد باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، نظر و سلیقه‌ی مردم در انتخاب مکانی برای یک عمر زندگی است!


 

همه‌ی انسان‌ها تمایل دارند که در ساختمانی شیک با نمای مدرن زندگی کنند، و از آن‌جایی که نمای یک ساختمان مانند پوششی برای آن ساختمان است، پس این طبیعی است که افراد در مورد پوشش ساختمانشان حساس باشند و بخواهند در ساختمانی مدرن و شیک زندگی کنند.
پس دولت باید برای طراحی و اجرای طرح مسکن ملی، سلیقه‌ی مردم را نیز در نظر بگیرد.
این روزها عقل مردم به چشمشان است و مردم خیلی تمایل ندارند که در ساختمانی با نمای ارزان و بی کیفیت زندگی کنند پس بحث کیفیت ساخت و اجرا هم باید در الویت کار راه و شهرسازی قرار بگیرد.


 

نمای مناسب برای ساختمان‌های طرح مسکن ملی

همانطور که حتما خودتان هم می‌دانید، نمای هر ساختمان باید متناسب با کاربری آن ساختمان باشد، مثلا متریالی که برای نمای ساختمان تجاری از آن استفاده می‌شود، قطعا با نمای ساختمان مسکونی متفاوت است. و برای نمای مغازه و نمای پاساژ، باید از متریال‌ها و نماهای متفاوتی استفاده کرد.
در ادامه بهترین متریال‌ها را برای ساختمان مسکونی با هم بررسی می‌کنیم.

نمای سرامیک

نمای سرامیکی از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته و این به دلیل محاسن زیادی است که این مصالح پرکاربرد دارد.
محاسنی مانند تنوع زیاد در طرح و رنگ، ظاهری زیبا، ضد حریق بودن، مقاومت فیزیکی بالا و … .
می‌توان گفت سرامیک مناسب‌ترین متریال برای نمای ساختمان مسکونی است که به دو روش خشک و ملاتی قابل اجرا می‌باشد.

نمای سنگ

نمای سنگی نیز از گذشته تا به امروز در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است و طرفداران خاص خودش را دارد.
از جمله مزایایسنگ نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    امکان اجرا در محیط های صنعتی
•    مقاوم در برابر اتش سوزی
•    زیبایی
•    دوام و استحکام بالا
•    تنوع رنگ

نمای آجری

نماهای آجری در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گرفتند و تقریبا اکثر بناها با استفاده از آجرها ساخته و نماسازی می‌شدند.
آجر هم‌ چنان محبوبیت خود را در ساخت نماها حفظ کرده و بسیاری از مهندسان آن را نشان گر معماری سنتی می ‌دانند و سعی می‌کنند که آن را حفظ کنند.
آجر؛ بلوک ‌های سفالی عموما مستطیل شکلی است که از خاک رس و ترکیب آن با مواد افزودنی ساخته می ‌شود.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، آجرها در انواع گوناگون، با رنگ و اندازه‌ های متفاوتی ساخته می‌شود و در نماهای داخلی ساختمان هم از آن استفاده می‌شود.
یکی از آجرهایی که با پیشرفت تکنولوژی ساخته شده و امروزه جای آجرهای سنتی را پر کرده است؛ آجرهای نسوز نما هستند.
مواردی که نام بردیم، مناسب‌ترین مصالح برای نمای ساختمان‌های مسکونی هستند که بسیار پرکاربرد و پرطرفدار می‌باشند.



وبگردی