آفتاب

مکان های دیدنی ناشناخته در شهرهای بزرگ که باید دید!



شهرهای بزرگ از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و... همیشه دیدنی های متنوع را به شما ارائه می کنند از طبیعت گردی تا پاساژگردی، دیدنی های باستانی و...

در این مطلب به مکان هایی اشاره می کنیم که شاید کمتر نام آن ها را شنیده باشید و آشنایی با آن ها خالی از لطف نیست.

پارک ملی کویر از مکان های دیدنی تهران




از دیگر مکان های ناشناخته تهران که جذابیت های زیادی را برای گردشگران در بر دارد، می توان به پارک ملی کویر اشاره کرد. با شنیدن نام کویر، معمولا یاد سفرها و تورهای چندین و چند روزه می افتیم که باید حتما از شهر خودمان راه بیفتیم! بیایید این باور غلط را به چالش بکشیم و و بدانیم که طبیعت زرد را در سفر به اطراف تهران هم می توان دید. معمولا از پارک ملی کویر با عنوان جزیره ای در دل دریاچه نمک، کویر مرکزی ریگ، کویر مرکزی گرمسار و … یاد می شود. این جاذبه متعلق به زمان امروز نیست و جاده ای سنگفرشی که از امکان عبور کاروان ها داده می شده است این موضوع را اثبات می کند! پیشنهاد می کنیم این کویر و دیدنی هایش را از دست ندهید.

کوه صفه از مکان های دیدنی اصفهان

اگر فکر می کنید مکان های ناشناخته اصفهان، تنها در جاذبه های باستانی خلاصه شده است، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! تفرجگاهی کوهستانی که جان می دهد برای مسافران شهر اصفهان! کوه صفه در نزدیکی شهر واقع شده است و امکانات رفاهی فوق العاده ای را در اختیار مردم می گذارد. از جمله این امکانات می توان به جاذبه های تفریحی و ورزشی، زیپ لاین، شهربازی کودکان و بزرگسالان، پل معلق، صخره نوردی، پیاده روی و … اشاره کرد. معمولا از کوه صفه با عنوان بام اصفهان یاد می شود؛ چرا که بر بلندای آن، منظره زیبای شهر اصفهان زیر پاهایتان قرار دارد. در آنجا پارک وحشی هم وجود دارد که می توانید بخشی از روزتان را به بازدید از حیوانات اختصاص دهید.

خانه پرهامی از مکان های دیدنی شیراز


 



یکی از دوست داشتنی ترین جاهای دیدنی شیراز که به آن اشاره می کنیم، خانه پرهامی است که حدود ۲۰۰ سال از زمان ساخت آن می گذرد! خانه ای که در آن ۶ اتاق وجود دارد و در مجموع دو طبقه دارد. شما می توانید این خانه قدیمی که تبدیل به رستوران شده است را از نزدیک بازدید کنید و در آن از غذاهای محلی شیراز که خرید می کنید، نوش جان کنید!

روستای کنگ از مکان های دیدنی مشهد

آیا از روستای کنگ را می‌شناسید؟ به شما چرا این روستا از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود؟ روستای کنگ در بخش غربی مشهد با فاصله ۲۸ کیلومتری از این شهر قرار دارد، که هنوز می‌توان از نظر عده ای گفت که این روستا از مکان‌های ناشناخته مشهد به‌شمار می‌رود. نام این روستا برگرفته از نام پرنده ای قوی‌پنجه است زیستگاه او کوهستان بوده و کنگ یعنی دژی مستحکم. آنچه که روستای کنگ را زیبا نشان می‌دهد قرار گرفتن آن در کنار کوه‌های بینالود و مجاورت رودخانه کنگ است. نحوه ساخت خانه‌ها در روستای کنگ این گونه است که بتوانند از انرژی‌های باد تابش نور آفتاب استفاده کنند. آبشار کنگ از جاذبه‌های اصلی روستا و در فاصله ۵ کیلومتری روستا و در دل دره ای سبز قرار دارد. با رفتن به طرف آبشار اصلی از مسیری عبور خواهید کرد که تعدادی آبشار کوچک را که زیبایی خاصی را به طبیعت کنگ داده‌اند می‌بینید.

منطقه حفاظت شده آینالو از مکان های دیدنی تبریز


 



اگر می‌خواهید گشت و گذاری در جاذبه‌های تفریحی و طبیعی تبریز داشته باشید. مناطق کوهستانی و جنگل‌های سرسبز آینالو را از دست ندهید. از مکان‌های ناشناخته تبریز که در نزدیکی شهر کلبیر قرار دارد. به دلیل پوشش‌های گیاهی مختلف و مراتع سرسبز زیستگاه مناسبی برای گوزن خزری یا همان نسل مارال است.

روستای اولسبلنگاه ماسال از مکان های دیدنی گیلان

با رفتن به روستای اولسبلنگاه در ابرها سفر خواهید کرد. بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی فصل گرم سال است. نام روستا از گویش تالشی گرفته شده و به معنای جایگاه رویش درخت ممرز می‌باشد. کافی است ۲۵ کیلومتر از ماسال فاصله بگیرید و به روستای اولسبلنگاه بروید تا در کلبه‌های چوبی این روستا که در مناطق مرتفع مه آلود وجود دارند از محصولات محلی و نان‌های سنتی آن جا استفاده کنید و سفری سنتی داشته باشید.




وبگردی