آفتاب

حال «هیرمان»، شیر نر ایرانی رو به بهبود است



مدیر باغ وحش ارم تهران طی صحبت هایی نسبت به آخرین وضعیت هیرمان شیر نر ایرانی گفت. وی افزود: احتمال انتقال شامپانزه های باغ وحش ارم تهران به مرکز نگهداری شامپانزه ها در کشور کنیا نیز وجود دارد.

پرویز قندالی اشاره کرد شرایط هیرمان شیر نر ایرانی نسبت به سال گذشته که از باغ وحش بریستول انگلیس به باغ وحش ارم منتقل شد بسیار بهتر است. او اظهار داشت : ترشحات عفونی این حیوان قطع شده و این شیر نر ایرانی رو بهبود است ولی همچنان تحت درمان قرار دارد. بر اساس نظر متخصصان هیرمان مبتلا به ویروس هرپس بود که دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می دهد. وی افزود: ترشحات دهان و بینی این شیر نر ایرانی نیز به دلیل وجود همین ویروس بود. هیرمان به دلیل سرمای هوا هنوز در قرنطینه است و پس از بهبودی کامل به جایگاه خود بر می گردد.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود اعلام کرد که سازمان حفاظت از محیط زیست با انتقال باران شامپانزه سه ساله ایرانی به خارج از کشور موافقت کرده و تصریح کرد: با یک مرکز نگهداری استاندارد از شامپانزه ها در کشور کنیا مکاتبه صورت گرفته است و منتظر جواب آن مرکز برای انتقال باران به کشور کنیا هستیم.
قندالی در پایان گفت: در فاز اول فقط باران به این کشور منتقل خواهد شد اما این انتقال می تواند مقدمه ای باشد برای انتقال سایر شامپانزه ها به این مرکز در کشور کنیا.
 




وبگردی