آفتاب

جزئیات برنامه‌ های آموزشی تلویزیون اعلام شد



ایسنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات برنامه‌های آموزشی تلویزیونی را تبیین کرد.

علیرضا کمرئی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران شبکه آموزش درباره برنامه‌های ارائه شده در زمان کرونا گفت: در دوره ابتدایی به عنوان یکی از حوزه‌های پربار، آموزش‌های موثر ارائه شد. آموزش متوسطه اول هرروز ۴ برنامه داشت و ۵۴۵ برنامه آموزشی پخش شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در متوسطه نظری ۱۸۲ عنوان درسی داریم که ۵ ماده درسی مشترک دارد که با همکاری صدا و سیما تمام دروس را تحت آموزش قرار دادیم. برای متوسطه ۱۱۲۰ برنامه تولید شد که ۹۵۳ برنامه زنده بود ۱۶۷ برنامه تولید شد. برای دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۵۲۴ برنامه را پخش کردیم و ۹۰۷ ساعت آموزش داشتیم.

کمرئی افزود: تاثیر آموزش‌های تلویزیونی در ۳ حوزه دانش‌آموزان و یادگیری آنان، خانواده‌ها و در حوزه حرفه‌ای و تخصصی دیده می‌شود برای سال آینده یکی از نگرانی‌های ما این است که زمان اتمام کرونا معلوم نیست لذا نباید یادگیری بچه‌ها با وقفه مواجه شود.

وی به مزایای آموزش‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: رفیع بودن جایگاه تعلیم و تربیت، توجه به عدالت آموزش، هزینه بر نبودن آموزش‌های تلویزیونی، استاندارد بودن آموزش‌ها، راحت بودن آموزش‌های تلویزیونی و تامین منابع یادگیری از جمله این موارد است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ درصد محتوای کتب درسی تدریس نشده بود اما در شرایط فعلی باید آموزش‌ها کامل آغاز شود لذا شروع سال تحصیلی متفاوت است.

وی افزود: شبکه آموزش با ۱۴ باکس برای فنی و حرفه‌ای و کاردانش، شبکه ۴ از ساعت ۸ تا ۱۳ با ۱۰ باکس برای علوم انسانی و شبکه معارف با ۱۲ باکس در ۴ درس تخصصی علوم و معارف اسلامی بار سنگین آموزش را بردوش می‌کشند. امسال دروس آزمایشگاهی و کارگاهی نیز وارد دروس تولیدی خواهند شد و با نقش صدا و سیما ارائه می‌شود.



وبگردی