آفتاب

بازار جهانی فارکس نیازمند آگاه سازی مردم از طریق رسانه و دولت است



بازار جهانی فارکس موضوع جدیدی در ایران است و یک کارشناس بازارهای سرمایه داخلی و بین المللی تاکید دارد که مردم با آگاهی وارد این بازار جهانی شوند.

سالار حسام الدینی، مدیر عامل مجموعه s&b group می گوید: امروزه بازارهای مالی به خصوص بورس توانسته درصد زیادی از مردم را به این بازار سوق بدهد اما بازار فارکس که به گفته کارشناسان، بزرگترین بازار مالی جهان است به واقع چقدر توانسته در بین اذعان عموم شناخته شده باشد؟ چرا هنوز بازار فارکس برای بسیاری از مردم گمنام است؟ و ورود به این بازار نیازمند چه شرایط و حمایت‌هایی است؟ این‌ها مجموعه سوالاتی است که سالار حسام الدینی، کارشناس بازارهای مالی بین المللی به آن پاسخ داده است.

وی اظهار داشت: مجموعه s&b group دارای افرادی متخصص و با تجربه است و او سعی کرده این افراد را در یک مجموعه جمع کند که الان حدود یک سال است این مجموعه فعالیت حرفه ای خودش را آغاز کرده و در بزرگترین بازار مالی جهان ( فارکس) مشغول به فعالیت است.

حسام الدینی، افزود: فارکس یک موضوع جدیدی در ایران به شمار می رود که ما سعی کرده ایم به کمک دوستان رسانه این بازار جهانی و بین المللی را به مردم عزیزمان اطلاع رسانی کنیم تا با آگاهی درست وارد این بازار جهانی شوند در حقیقت رسانه بهترین منبع برای انتقال مفاهیم در زمینه جذب سرمایه و ورود افراد به بازار فارکس است.

کارشناس بازارهای سرمایه داخلی و بین المللی اظهار داشت: حمایت از بازار فارکس نیازمند آگاه سازی مردم از طریق رسانه و دولت است. ما در این مجموعه به عنوان متخصصین وظیفه داریم فرصت‌ها و تهدیدها را شفاف سازی کنیم تا افراد با بستر مناسب به این بازار ورود پیدا کند اما در واقع کمک رسانه و دولت در مطرح شدن این بازار بسیار تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که روزانه شش تریلیون پول در آن رد و بدل می‌شود و هنوز بسیاری از مردم راجع به آن آگاهی ندارند و ما به دنبال این سوال هستیم که چراهنوز ما بزرگترین بازار مالی جهان را نمی‌شناسیم. تمامی بانک‌های جهانی در بازار فارکس به صورت 24 ساعته معامله می‌کنند و همه کمپانی‌ها و شرکت‌های بین المللی اتاق معاملاتی دارند که قسمت بزرگی از سرمایه‌های این شرکت ها از آن اتاق معاملاتی تامین می‌شود.

حسام الدینی، افزود: وجه تمایز مجموعه ما با دیگر مجموعه‌ها در این است که ما صاحب یک استراتژی معاملاتی هستیم که مطابق با الگوریتم‌های ریاضی است و سعی کرده ایم از بهترین متخصصین این حوزه استفاده کنیم تا به یک سود منطقی دست پیدا کنیم. همچنین حفظ اصل سرمایه و کسب سود در بدترین شرایط بازار با الگوریتم‌های ریاضی، فارغ از تحلیل‌های تکنیکال باعث شده تا مجموعه ما از این مزیت برخوردار باشد وی تاکید کرد: در این بازار هر کسی بگوید من از همه بهترم ادعای نادرستی است چرا که در این بازار تمام سعی ما این است هوشمندانه و با تخصص و تجربه پیش برویم. ما در این مجموعه متخصصینی داریم که به صورت درست و اصولی مشاوره می‌دهند. تمام سعی ما این است که این آگاهی را به افراد بدهیم که خودشان به شخصه تا آنجا که می‌توانند وارد این بازار نشوند چرا که ورود به این بازار نیازمند تخصص و آگاهی است و تمام اقدامات ما این است که فرد لذت سود دهی را در این بازار احساس کند.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی‌ها معتقدند ورود به این بازار باعث خروج ارز از کشور می‌شود، گفت: گاهی اوقات افراد می‌پرسند ورود به بازار جهانی ممکن است باعث خروج ارز از کشور شود من در پاسخ به این سوال می‌گویم کاربرد یک چاقو می‌تواند در جهت مثبت یا منفی باشد. مثبت مثل پوست کندن میوه و منفی در جهت خدای ناکرده استفاده در جهت کارهای خلاف. حال صحبت اینجا است که آیا ما باید منفی نگری کنیم یا از فرصت‌های این بازار استفاده کرده و بتوانیم از بستر فارکس برای ارز آوری استفاده کنیم.




وبگردی