آفتاب

فروش پمپ و بوستر پمپ



پمپ آب وسیله ایی برای افزایش فشار آب است و در انواع مختلفی تولید می شود. پمپ آب قادر است آب مورد نیاز را به تاسیسات آبرسانی،حریق، صنعتی و کشاورزی برساند. پمپ آب موجب افزایش فشار آب شهری شده و در مناطقی که فشار آب خیلی پایین است، فشار آب را زیاد می کند.

بوستر پمپ

بوستر پمپ دستگاهی است که برای افزایش فشار آب به کار برده می شود و این قابلیت را دارد که چند پمپ را به طور موازی به یکدیگر کوپل کند. در حقیقت از بوستر پمپ برای تنظیم فشار آب لوله استفاده می شود. علاوه بر این به خاطر نوسان میزان آب مصرفی در ساختمان ها و همچنین برای تنظیم و کنترل فشار آب می توان از بوستر پمپ استفاده کرد. عوامل زیادی مانند پوسیده شدن لوله ها، مشکلات لوله کشی و نشتی آب، باعث می شوند آب به اندازه کافی به لوله ها وارد نشود. بوستر پمپ این مشکل را حل می کند و با استفاده از آن آب به اندازه کافی به لوله ها وارد می شود. بوستر پمپ از چند الکتروپمپ تشکیل شده است و این الکتروپمپ ها به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته اند. بوستر پمپ ها می توانند مجموع آب مصرفی و همچنین مجموع فشار وارده بر سیستم را تامین نمایند. در حقیقت بوستر پمپ ها یکی از تجهیزاتی هستند که می توانند انرژی مکانیکی را از منابع بیرونی بگیرند و سپس آن را به مایعات انتقال دهند، در نتیجه سرعت آب افزایش پیدا می کند. بوستر پمپ ها در ارتفاعات بلند کاربرد بسیار زیادی دارند زیرا فشار آب در این نقاط خیلی کم است. بوستر پمپ ها در موارد مختلفی از جمله مصارف ساختمانی، شبکه های آب شهری، آبیاری پارک ها و فضاهای سبز، آتش نشانی ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.  بوستر پمپ مانند دستگاه کمپرسور گاز کار می کند و از طریق فشرده سازی، فشار آب را زیاد می کند. به طور کلی می توان گفت از دستگاه بوستر پمپ برای افزایش فشار مایعات و همچنین برای انتقال دادن آنها با فشار زیاد استفاده می شود. بوستر پمپ دارای پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی دیگری است و این توانایی را دارد که آب را با فشار ثابت وارد  لوله ها کند. زمانی که شیر آب باز می شود، بوستر پمپ ها به طور اتومات شروع به کار کردن می کنند. در صورتی که در زمان مصرف آب، چندین شیر آب به طور همزمان باز شود، مصرف آب افزایش پیدا می کند، در نتیجه بقیه بوستر پمپ ها به صورت خودکار فعال می شوند و بنابراین فشار آب در شبکه ثابت می ماند و ثابت بودن  فشار آب مانع از اتلاف بیش از حد انرژی و استهلاک پمپ ها می شود.
بوستر پمپ ها بر اساس کارکرد و موتوری که دارند به دو مدل دور ثابت و و دور متغیر طبقه بندی می شوند. بوستر پمپ های دور متغیر، بیشتردر مصارف ساختمانی و سیستم های آبرسانی و همچنین آبیاری مجتمع های مسکونی قابل استفاده هستند.  ولی نوع دور ثابت بوستر پمپ ها برای خاموش کردن آتش و سیستم های آتشفشانی استفاده می شود. در بوستر پمپ های دور ثابت، الکتروپمپ ها به صورت نوبتی روشن و خاموش می شوند و برای کنترل فشار از دو پرشر سوئیچر استفاده می شود. یکی از دو پرشر برای حداکثر فشار و پرشر دیگر نیز برای حداقل فشار به کار برده می شود.
استفاده از بوستر پمپ مزیت های زیادی دارد و در مکان هایی که فشار آب با مشکل نوسان مواجه است، کاربرد زیادی دارد. برای استفاده از بوستر پمپ بهتر است از چند پمپ کوچک که به یکدیگر وصل شده اند، استفاده کرد زیرا بوستر پمپ هایی که دارای یک پمپ بزرگ هستند، توان بیشتری مصرف می کنند. با توجه به این که پمپ های بزرگ انرژی بیشتری مصرف می کنند، به کار بردن پمپ های کوچک به صرفه تر می باشد. از دیگر مزیت بوستر پمپ ها، جا به جایی راحت آن است زیرا اجزای آنها به هم مونتاژ شده اند به همین دلیل حمل آنها بسیار آسان است. با استفاده از یک پمپ رزرو در شبکه، پمپ به صورت دائم کار خواهد کرد و وقفه ایی در کار آن ایجاد نمی شود. به این ترتیب که اگر پمپ با مشکل مواجه شود، پمپ رزرو به صورت اتومات شروع به کار می کند. شرکت بوستر پمپ پایا یکی از بهترین شرکت های تولید کننده بوستر پمپ در ایران است.

پمپ لئو

پمپ لئو از سری پمپ های پر مصرف و پرکابرد بوده و شرکت سازنده این پمپ از سال 1995 در حال تولید انواع پمپ است. شرکت پمپ لیو سازنده انواع مختلف پمپ از جمله پمپ های خانگی، کشاورزی و صنعتی می باشد. به طور کلی می توان گفت کمپانی پمپ سازی لئو یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ های خانگی و صنعتی بوده و پمپ های آن در سراسر جهان مصرف می شود. ا پمپ های شرکت لئو گارانتی یک ساله دارند و در مواردی مانند معادن، صنایع پتروشیمی، صنایع متالوژی و نیروگاه ها قابل استفاده هستند. پمپ لئو دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از پر مصرف ترین انواع آن، پمپ لئوی جتی می باشد. این پمپ دارای انجکتورهای خارجی بوده و از این طریق قادر به مکش آب حتی با وجود حباب های هوا از عمق 40 متری است. پمپ استیل لئو با توجه بدنه و پروانه  استیلی که دارد در مصارف صنعتی، ساختمانی و خانگی قابل استفاده است. پمپ بشقابی لئو نیز یکی دیگر از انواع پمپ لئو است و موارد مصرف آن در پمپاژ کردن آب های تمیز و سیال خورنده می باشد. به طور کلی می توان گفت پمپ های لئو در انواع مختلفی از جمله پمپ محیطی خود مکش لئو، پمپ لجن کش، پمپ کف کش، پمپ سیرکولاتور، پمپ شناور استیل و پمپ طبقاتی استیل تولید و عرضه می شوند. پمپ شناور لئو بدنه و پروانه ایی از جنس استیل دارند. این نوع پمپ لئو در مواردی همچون آبیاری، مصارف کشاورزی، انتقال آب چاه ها، انتقال آب آبگیرها و همچنین استخرها قابل استفاده است. بیشترین میزان دبی این پمپ در حدود 21 متر مکعب بر ساعت است. پمپ کف کش لئو، بدنه ایی از جنس چدن دارد و از این پمپ برای نصب مستغرق در مایعات استفاده می شود. پمپ کف کش لئو می تواند مایعاتی را که خواص شیمیایی و فیزیکی شبیه به آب دارند را پمپاژ کند. پمپ محیطی خود مکش لئو، پروانه ایی برنجی دارد و می تواند هدهای بالا برای کاربردهای خانگی،صنایع کوچک و باغبانی تولید کند. پمپ های محیطی خود مکش مدل APSm خود مکش بوده و می توانند آب را از عمق 9 متری مکش کنند.  شرکت لئو، در حال صادر کردن محصولات خود به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی؛ کشورهای اروپایی؛ کشورهای جنوب شرقی آسیا و بسیاری دیگر از نقاط دنیا می باشد. 




وبگردی