آفتاب

فروش مس فلومتر و ترانسمیتر فشار



شرکت ابزار سنجش آیا عرضه کننده انواع مختلف ابزار دقیق از جمله فلومتر، فلومتر حجمی و تراسمیتر فشار می باشد و آنها را با بهترین کیفیت به فروش می رساند.

فلومتر

فلومتر یکی از پرکاربردترین ابزار آلات صنعتی بوده  و در سیستم های لوله کشی برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. فلومتر این توانایی را دارد که در واحد زمان، حجم سیال عبوری و سرعت جریان را خیلی دقیق اندازه گیری کند. فلومتر اهمیت زیادی در حوزه های مختلف صنعتی داشته و در حقیقت گزارش نهایی و عملکرد آن برای پالایشگاه ها خیلی مهم است. فلومتر متشکل از سه بخش بوده و بخش اندازه گیری آن، یکی از مهمترین بخش های این ابزار محسوب می شود. بخش دیگر فلومتر، کار تبدیل را انجام می دهد و بخش دیگر این دستگاه وظیفه دارد نتایج به دست آمده را به طور دقیق گزارش کند. بخش اول فلومتر که مربوط به اندازه گیری است، متشکل از ابزارهای مختلفی مانند اوریفیس است. فلومتر انواع مختلفی دارد و یکی از مهمترین انواع آن فلومتر جرمی است. فلومتر جرمی در صنایع مختلف از جمله صنایع نفتی نقش مهمی ایفا می کند. فلومتر جرمی با توجه به سایز کوچکی که دارد در مسیر ورودی و خروجی سیستم ها نصب می شود. فلومتر جرمی قادر است شدت جریان جرمی ورودی و خروجی را به طور صحیح اندازه گیری نماید. به طور کلی می توان گفت فلومترها نقش مهمی در واکنش های شیمیایی موجود در راکتورها و پالایشگاه ها دارند و استفاده از آنها برای موازنه معادلات امری ضروری است. فلومتر های جرمی دارای قطعات زیادی هستند و این قطعات دائماً میزان جریان عبوری را می سنجند. فلومتر جرمی دارای نوعی لوله منعطف است و زمانی که این لوله خالی است، حرکات متقارن انجام می دهد. در این لوله سنسورهایی وجود دارد که می توانند حرکات لوله را به صورت استاندارد ثبت کنند. فلومتر جرمی یکی از ابزارهای پرکاربرد در حوزه پتروشیمی بوده و قادر است نتایج به دست آمده را به طور دقیق گزارش نماید. یکی دیگر از انواع فلومتر، فلومتر توربینی است و می تواند سرعت مایع و گاز را توسط یک روتور اندازه گیری کند.  فلومتر توربینی یک تیغه و یک بردار ثابت دارد و برای به حرکت درآوردن بردار ثابت، از انرژی مکانیکی مایعات استفاده می کند. بردار ثابت دارای تیغه هایی متعددی است واین تیغه ها می توانند انرژی را از جریان سیال به انرژی چرخشی تبدیل کنند. چرخش این بردار متناسب با حرکت مایع سیال است و در صورتی که مایع سیال سریع تر حرکت کند، بردار ثابت نیز حرکت سریع تری خواهد داشت. یکی از مهمترین موارد در مورد عملکرد فلومتر توربینی در مایعاتی که غیر روان می باشند این است که اگر یاتاقان به طور ناگهانی پوشیده شود، فلومتر توربینی نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد و دچارمشکل می شود. بعضی از فلومتر های توربینی که مجهز به تجهیزات روغنی  هستند را می توان برای استفاده از مایعات غیر روان استفاده کرد.

مس فلومتر

مس فلومتر یا فلومتر حجمی، ابزاری ساده و کوچک است و برای اندازه گیری جرم عبور کرده از یک نقطه خاص و در زمان خاص مورد استفاده قرار می گیرد. مس فلومتر نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف مانند صنایع نفتی و پالایشگاه ها ایفا می کند. مس فلومتر در بخش ورودی و خروجی یک سیستم نصب می شود و شدت جریان جرمی ورودی و خروجی را اندازه گیری می کند. مس فلومتر دارای قطعاتی است که مقدار جریان عبوری از یک مقطع خاص را به صورت لحظه ایی اندازه گیری کرده و سپس آن را به صورت داده های دیجیتالی به تکنسین گزارش می دهند. فلومتر حجمی نقشی مهمی در موازنه معادلات و واکنشهای شیمیایی در پالایشگاهها و در راکتورها دارد. درون مس فلومتر نوعی لوله منعطف به کار رفته است و زمانی که لوله خالی است حرکات متناوبی انجام می‌دهد. در دو سمت این لوله منعطف، دو نوع سنسور وجود دارد و می تواند حرکت لوله منعطف به صورت استاندارد ثبت کند. در صورتی که شیر آب باز شود، اگر شدت سیال زیاد باشد، شلنگ شروع به حرکت می کند. هنگامی که جریان یک سیال به ابزار مس فلومتر وارد می شود، حرکت لوله منعطف در داخل لوله نیز تغییر می کند و دچار شدت بیشتر و نامتقارن می شود. این حرکت نامتقارن به وسیله سنسورها ثبت شده و سپس به طور همزمان با حرکت متقارن و اولیه شیلنگ، مقایسه می شوند. نتیجه ایی که از این قیاس حاصل می شود، به شکل داده های دیجیتالی در یک نمایشگر به اپراتور نشان داده می شود.هنگامی که جریان آب به لوله منعطف وارد شود، شدت حرکت آن بسیار بیشتر از سیال های دیگر است. در نتیجه هراندازه چگالی و دانسیته سیال عبوری کم تر از لوله منعطف باشد، شدت حرکت لوله هم بیشتر می شود. فلومترهای جرمی کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند. مس فلومتر برای مقایسه دقیق بین جریان ورودی و خروجی یک سیستم به کار برده می شود. به طور کلی می توان گفت مس فلومتر یکی از ابزارهای پرکاربرد در حوزه پتروشیمی و راکتورهای شیمیایی است.

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار یکی از پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق است و از مهمترین تجهیزات سیستم اتوماسیون صنعتی می باشد. ترانسمیتر فشار برای کنترل فرآیندهای صنعتی از جمله اندازه گیری فشار گاز یا مایع مورد استفاده قرار می گیرد. محل نصب ترانسمیترها روی لوله ها و مخازن و در نقاط اندازه گیری است تا بتوانند به طور دقیق فشار گاز و مایعات را اندازه گیری کنند. به طور کلی می توان گفت ترانسمیترها از سه قسمت تقویت کننده، مبدل و سنسور تشکیل شده اند. از ترانسمیتر فشار برای کنترل فشار و نشان دادن مقدار فشار استفاده می شود. این ترانسمیترعلاوه بر این می تواند سطح مایعات وجود در مخزن را نیز به طور دقیق اندازه گیری کند. ترانسمیترهای فشار قادر هستند که در شرایط مختلف، تغییرات ناشی از فشار را اندازه گرفته و سپس آن تغییرات را به صورت یک عدد دیجیتالی نمایش دهند. بعضی از انواع ترانسمیترهای فشار، وابسته به مواد پیزوالکتریک بوده و در نتیجه قادر هستند نیروی مکانیکی را تشخیص دهند. این نوع از ترانسمیترها توانایی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارند. در حقیقت می توان گفت بخشی از ترانسمیتر فشار، مقدار فشار را اندازه گیری می کند و بخش دیگر آن می تواند نتایج به دست آمده را انتقال دهد. ترانسمیتر فشار مزیت های زیادی دارد و تقریباً با همه محیط ها دارای سازگاری است و به صورت مستغرق نیز می توان از آن استفاده کرد. ترانسمیتر فشار قادر است به طور مستقیم سطح فشار و همچنین فشار تفاضلی را اندازه بگیرد. علاوه بر این برای ساخت ترانسمیترهای فشار، از مواد پیزوالکتریک استفاده می شود و این مواد مقاومت بالایی در مقابل میدان الکترومغناطیسی و میدان تابشی دارند. برای خرید ترانسمیتر فشار از ابزار سنجش اریا با این شرکت تماس بگیرید.




وبگردی