آفتاب

توضیح رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعلیق پروازهای حج: منتظر صدور مجوز از سوی عربستان هستیم



رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت به تعویق افتادن پروازهای عمره مفرده گفت: موضوع مالی مطرح نیست و بلافاصله بعد از اینکه عربستان مجوز صادر کند، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهایش را آغاز می‌کند.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از امروز ۱۳ دی آغاز شود، اما صبح امروز اعلام شد به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان و فرودگاه جده، این پروازها تعلیق شده است.

در این راستا محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- درباره علت به تعویق افتادن پروازهای عمره مفرده به ایسنا توضیح داد: همانطور که از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم اعلام شد، در حال رایزنی و پیگیری برای این موضوع هستند.

او در پاسخ به این شائبه که مطرح شده شرکت هواپیمایی معراج که قرار بوده در کنار ایران‌ایر، روزانه پرواز داشته باشد و به‌دلیل عدم دریافت مجوز این ایرلاین پروازها به عربستان تعلیق شده، اظهار کرد: هنوز پروازهای معراج شروع نشده است و بعد از تعیین تکلیف پروازهای هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، بقیه شرکت‌ها از جمله معراج هم در دستور کار قرار می‌گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به اینکه آیا بدهی ایرلاین هما به عربستان منجر به عدم دریافت مجوز برای ورود به این کشور شده، بیان کرد: موضوع مالی مطرح نیست؛ یک روال معمول بین ایرلاین‌ها و کشور مقصد وجود دارد که در حال پیگیری است و مسائل مالی اکنون مطرح نیست.

محمدی‌بخش در پاسخ به اینکه با توجه به تعلیق پروازهای اولیه، چه زمانی این پروازها آغاز می‌شوند، گفت: بلافاصله بعد از اینکه عربستان مجوز صادر کند، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهایش را آغاز می‌کند. ما درباره زمان این موضوع اطلاعی نداریم و باید ببینیم آن‌ها چه زمانی مجوز می‌دهند و این موضوع مربوط‌به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان است که آن را پیگیری می‌کنیم. /ایسنا




وبگردی