آفتاب

اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام شود؟



با جدی‌تر شدن موضوع ازسرگیری عمره پس از حدود هفت سال وقفه، سازمان حج و زیارت نحوه استعلام گرفتن برای قبض‌ ودیعه‌گذاری عمره و حج را اعلام کرد.

ایسنا: بنابر آمار سازمان حج و زیارت، درحال حاضر نزدیک به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر منتظر عمره هستند و بیش از یک میلیون نفر هم در صف حج تمتع قرار دارند، درحالی‌که آخرین ودیعه‌گذاری‌ها و ثبت‌نام‌ها اغلب به دهه ۸۰ مربوط می‌شود. از طرفی طولانی‌تر شدن مدت زمان انتظار برای عمره و حج، سبب شده است بسیاری از آخرین وضعیت ودیعه‌ و اولویت قبض‌های خود اطلاعی نداشته باشند.

سازمان حج و زیارت به تازگی و با جدی‌تر شدن موضوع ازسرگیری عمره پس از هفت سال وقفه، روش استعلام گرفتن از قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع و اولویت اسناد عمره را تشریح کرده است.

بر این اساس، روی سامانه USSD با شماره‌گیری کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* راه‌اندازی شده است. ابتدا، کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* در گوشی تلفن شماره‌گیری شود. گزینه «۱‌ ـ استعلام قبض ودیعه‌گذاری»، نمایش داده می‌شود که عدد ۱ در گوشی تلفن وارد شود.

در مرحله بعد گزینه‌های «۱‌ ـ قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع» و «۲‌ ـ قبض ودیعه‌گذاری عمره مفرده» نمایش داده می‌شود که باید یکی از آن‌ها انتخاب شود. سپس کد ملی وارد شود. در این مرحله شماره قبض وارد شود. سپس شماره شعبه (براساس اسنادی که در اختیار است) ‌ وارد شود. در آخر نتیجه استعلام نمایش داده می‌شود.

سازمان حج و زیارت، روش استعلام گرفتن از اولویت و وضعیت فیش‌های عمره و حج را درحالی اعلام کرده که هنوز وضعیت، شرایط و زمان ثبت‌نام برای عمره آینده را مشخص نکرده و سهمیه و اولویت‌های حج تمتع آینده نیز نامشخص است. این سازمان پیش‌تر گفته بود هیأتی را برای مذاکره و توافق نهایی درباره عمره و همچنین حج به عربستان اعزام کرده است.




وبگردی