آفتاب

ورق میکا



گروه میکا نشان دهنده 37 کانی فیلوسیلیکات است که دارای بافت لایه ای یا پلاتی هستند. میکاهای مهم تجاری به نامهای مسکویت و فلوگوپیت هستند.

ورق میکا به دلیل سبک وزن و مقاومت حرارتی بالا و از آنجایی که جایگزینی مطمئن برای آزبست می باشد یکی از محبوب ترین محصولات عایق در صنایع معدنی و ریخته گری فلزات می باشد. کاغذ میکا را می توان در بسیاری از واشرها یا کوره های القایی مختلف استفاده کرد. علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، کاغذ میکا تحت تأثیر هوازدگی خارجی قرار نمی گیرد.
گروه میکا نشان دهنده 37 کانی فیلوسیلیکات است که دارای بافت لایه ای یا پلاتی هستند.  میکاهای مهم تجاری به نامهای  مسکویت و فلوگوپیت هستند.  کاغذ میکای مسکویت در حدود 500 درجه سانتیگراد پایدار می ماند در حالی که فلوگوپیت می تواند به 980 درجه سانتی گراد برسد. از ورق میکای فلوگوپیت با درجه بالا آغشته به چسب سیلیکونی ساخته شده است. میکای فلوگوپیت (آلومینوسیلیکات با منشاء معدنی) به ویژگی های حرارتی و مقاومت فوق العاده ای در برابر حلال ها، اسیدها و روغن های معدنی می دهد.
میکا دارای شکاف پایه کامل است و به کریستال ها فرصت می دهد تا به ورقه های بسیار نازکی که سخت و انعطاف پذیر هستند تقسیم شوند. ورق های میکا همچنین شفاف تا مات، انعطاف پذیر، بازتابنده، دی الکتریک، بی اثر شیمیایی، عایق، سبک وزن  هستند.  میکا همچنین در مواجهه با الکتریسیته، نور، رطوبت و دمای شدید پایدار است .  مسکوویت و فلوگوپیت به دلیل شکاف کامل، انعطاف پذیری و کشش، نفوذ ناپذیری، هدایت حرارتی و الکتریکی کم و استحکام دی الکتریک بالا، کاربرد گسترده ای در صنعت، تجارت و کالاهای خانگی پیدا کرده اند.  میکا ترکیب فوق العاده ای از خواص شیمیایی، فیزیکی، الکتریکی، حرارتی و مکانیکی را ارائه می دهد که در هیچ محصول عایق دیگری یافت نمی شود.

قطعات قالبی میکا:

امکان به دست آوردن میکا نه تنها به عنوان یک قطعه یا ورق مسطح، بلکه به شکل منحنی، زمینه های کاربردی همه کاره و جدیدی را باز می کند.اکنون با ابزارهای مخصوص پانچ و خمکاری و همچنین روش تولید خاص می توان قطعات قالبی میکای پایداری را تولید کرد.

میکای طبیعی چیست؟

ورق فنی میکا در قطعات الکتریکی، الکترونیک، در میکروسکوپ نیروی اتمی و به عنوان ورق پنجره استفاده می شود. کاربردهای دیگر شامل دیافراگم برای تجهیزات تنفس اکسیژن، صفحه نشانگر برای قطب نماهای ناوبری، فیلترهای نوری، پیرومترها، تنظیم کننده های حرارتی، پنجره های بخاری اجاق گاز و نفت سفید، پوشش های دیافراگم تابشی برای اجاق های مایکروویو، و عناصر گرم کننده میکترمی است.

کاربردهای میکا نسوز :

 کاربردهای تخصصی میکای ورقه ای در اجزای هوافضا در سامانه های موشکی پرتاب از هوا، زمین و دریا، دستگاه های لیزری، الکترونیک پزشکی و سامانه های راداری یافت می شود. میکا از نظر مکانیکی در صفحات نازک میکرومتری که نسبت به تشعشعات شفاف هستند (مانند ذرات آلفا) در حالی که برای اکثر گازها غیرقابل نفوذ هستند، پایدار است. بنابراین به عنوان پنجره ای در آشکارسازی تشعشع مانند لوله های گایگر مولر استفاده می شود. میکای ورقه ای عمدتاً در صنایع الکترونیک و برق استفاده می شود. سودمندی آن در این کاربردها ناشی از خواص الکتریکی و حرارتی منحصربفرد و خواص مکانیکی آن است که امکان برش، پانچ، مهر و موم کردن و ماشینکاری را تا حد تلرانس های نزدیک می دهد.
به طور خاص، میکا از این جهت غیرمعمول است که در عین اینکه یک رسانای حرارتی خوب است، یک عایق الکتریکی خوب هم می باشد. . بیشترین استفاده از بلوک میکا به عنوان عایق الکتریکی در تجهیزات الکترونیکی است. میکای بلوکی با کیفیت بالا به دلیل انعطاف پذیری، شفافیت و مقاومت در برابر گرما و حملات شیمیایی، برای پوشش شیشه های گیج دیگ های بخار فشار بالا پردازش می شود. فقط میکای فیلم مسکویت با کیفیت بالا که به انواع مختلف میکای یاقوت سرخ هند یا میکای موسکویت یاقوتی نامیده می شود، به عنوان دی الکتریک در خازن ها استفاده می شود. با کیفیت ترین فیلم میکا برای تولید خازن های استاندارد کالیبراسیون استفاده می شود. درجه پایین بعدی در خازن های انتقال استفاده می شود. خازن های گیرنده از درجه کمی پایین تر از مسکویت با کیفیت بالا استفاده می کنند. ورق های میکا برای ایجاد ساختار سیم گرمایش (مانند کانتال یا نیکروم) در عناصر گرمایشی استفاده می شود و می تواند تا دمای 900 درجه سانتیگراد (1650 درجه فارنهایت) را تحمل کند.


کاربردمیکا:

1- ورق های میکا برای عایق کاری حرارتی و الکتریکی با کارایی بالا
2- عناصر گرمایشی برای تجهیزات الکتریکی و ترمو مکانیکی
3- ساخت کوره های القایی، قوس الکتریکی یا فرکانس بالا
4- جایگزین ایده آل برای عایق های آزبست هستند
5- مقاومت خوب در برابر دماها و مواد شیمیایی بالا
6- کاربردهای ولتاژ بالا
7- کاربردهای حرارتی بالا
8- صنایع آب بندی و واشر صنعتی (به عنوان مثال توزیع نفت و گاز))
 9- استحکام دی الکتریک بالا، عملکرد ضد ولتاژ بالا خوب. مقاومت در برابر آتش    

ویژگی‌های ورق میکا

ورق میکا ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده است و همین موضوع سبب شده تا ورق میکا یکی از پرفروش‌ترین ورق‌های نسوز در بازار باشد. مهم‌ترین ویژگی برای یک ورق نسوز مقاومت حرارتی بالا می‌باشد که ورق میکا در این خاصیت یکی از بهترین متریال‌های حال حاضر می‌باشد. به طوری که ورق میکا می‌تواند تا بیش از دمای هزار درجه سانتی‌گراد یعنی هزار هشتصد و سی درجه‌ی فارن‌هایت را تحمل نماید. کمتر ورق نسوزی وجود دارد که مقاومت حرارتی بیشتری از میکا داشته باشد. همچنین ورق میکا علاوه بر مقاومت حرارتی بالا دارای خاصیت ارتجاعی می‌باشد که این موضوع سبب شده تا در شرایط سخت به راحتی حالت خود را از دست ندهد و کارایی و دوام خود را حفظ نماید. دیگر ویژگی ورق میکا غیر قابل اشتعال بودن و بازدارندگی از ایجاد اشتغال می‌باشد. همچنین ورق میکا در برابر فشار، کشش و خمش مقاوم می‌باشد و به عنوان یکی از مقاوم‌ترین ورق‌های نسوز شناخته می‌شود.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی