آفتاب

ورق گلینگریت بدون آزبست



در این مقاله قصد داریم به بررسی ورق کلینگریت بدون آزبست به عنوان یکی از محبوب ترین ورق های نسوز در صنعت بپردازیم.

ورق کلینگریت بدون آزبست با استفاده از مواد نسوز مانند فایبرگلاس، سرامیک، کربن، کولار، آرامید و ... تولید می شود تا به دلیل عدم وجود آزبست در ساختار آن در تمامی محیط ها قابل استفاده بوده و هیچ گونه خطری نداشته باشد. ورق های نسوز یکی از کم هزینه ترین عایق های مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی و نیروگاه ها هستند. این ورق ها باید با دقت انتخاب شوند و انعطاف پذیری و استحکام آنها با دما و فشار محیط سازگار باشد. از آنجایی که ورق های نسوز اغلب به عنوان واشر استفاده می شوند تا فشار بین قطعات را کنترل کرده و از درز زدن مواد جلوگیری کنند. مواد به کار رفته در ساخت این محصولات باید بتواند فضای بین قطعات را به طور کامل پر کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ورق کلینگریت بدون آزبست به عنوان یکی از محبوب ترین ورق های نسوز در صنعت بپردازیم. اما قبل از آن بهتر است ببینیم چرا آزبست از ترکیب این ورق نسوز حذف شده است. مشاهده الیاف آزبست زیر میکروسکوپ شکل شمشیری و منسجم آن را به ما نشان می دهد. دلیل تمام خواص منحصر به فرد این الیاف از جمله تحمل حرارت، کاهش اتلاف انرژی و نفوذناپذیری، همین تراکم الیاف آزبست در هم تنیده است.
مواد فیبر غیر آزبستی به این دلیل نامیده می شوند که شکاف موجود در محدوده مواد واشر که قبلاً توسط آزبست اشغال شده بود را پر می کنند. آزبست، اگرچه به عنوان یک ماده خطرناک در نظر گرفته می شود، دارای خواص مقاومت در برابر حرارت عالی است، به همین دلیل به طور گسترده در کاربردهای دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که آزبست غیرقانونی شد، مواد جایگزین مورد نیاز بود. بنابراین این مواد بدون آزبست، یا غیر آزبست، برای انجام همان عملکرد، اما بدون مشکلات مربوطه، ساخته شدند. این مواد در حال حاضر معمولاً از الیاف آرامید (کولار)، کربن و سایر الیاف غیر آلی تشکیل شده‌اند که به نوبه خود با پلیمرهای مختلف برای برآوردن کاربردهای مختلف ترکیب می‌شوند: معمولاً لاستیک نیتریل، برای مقاومت در برابر سوخت و روغن. این مواد همچنین می توانند با پوشش گرافیت برای مقاومت در برابر نچسب و بخار، با PTFE برای مقاومت شیمیایی عالی یا برای کاربردهای آب آشامیدنی مخلوط می شوند.
خواص عمومی مواد غیر آزبست به طور کلی خواص بسیار خوبی در برابر حرارت دارند. آنها همچنین برای کاربردهایی که آنها را در تماس با آب، بنزین یا گاز طبیعی قرار می دهند، مناسب هستند.  به این ترتیب، مواد غیر آزبست در کمپرسورهای هوا، موتورهای دیزلی، خطوط لوله و بسیاری دیگر از محیط‌های عمومی صنعتی و دریایی استفاده می‌شوند. ما مواد غیر آزبست را ذخیره می کنیم. بسیاری از گریدها تا 100 بار و 450 درجه سانتیگراد قابل استفاده هستند.

کارکرد  و مزایای ورق کلینگریت بدون آزبست:  

 بهبود خوبی را نشان می دهد مقاومت خوبی در برابر روغن ها، حلال ها، گازها، بخار و بسیاری از اسیدهای رقیق و قلیایی از خود نشان می دهد. دارای خواص حفظ تنش پیچ و مهره عالی است عملکرد آب بندی عالی دارد نفوذ ناپذیری خوبی در برابر گاز دارد به راحتی حذف می شود حمل / نصب آسان است برای استفاده با آب و بنزین خوب است.
صنایع رایج با استفاده از الیاف غیر آزبست:
نفت و گاز˓ پردازش شیمیایی˓ صنعت پتروشیمی ˓صنعت فرآیند

واشرهای آزبست چگونه استفاده می شود؟

واشرها یک مهر و موم محکم بین لوله ها یا قطعات ماشین آلات ایجاد می کنند. واشرهای مبتنی بر آزبست در موتورها و صنایع سنگین استفاده می‌شد تا اینکه آگاهی عمومی از بیماری‌های مرتبط با آزبست، تولیدکنندگان را برانگیخت تا جایگزین‌هایی برای این ماده معدنی سمی بیابند.
کارگران هنگام جدا کردن موتورهای قدیمی یا ماشین آلات صنعتی در معرض خطر مواجهه با واشر آزبست هستند. مکانیک‌های خودرو که خودتان انجام می‌دهند نیز در معرض خطر قرار گرفتن در معرض واشرهای آزبست قدیمی هستند. قطعات آب بندی شده با واشر آزبست شامل لوله ها، پمپ ها، کمپرسورها، سوپاپ ها، بویلرها، سرسیلندرهای موتور، مبدل های حرارتی و کندانسورها می باشد.



انواع واشر آزبست انواع متداول واشر آزبست عبارتند از:


واشر طناب آزبست: طناب نرم بافته شده از الیاف آزبست سفید را می توان به یک واشر نسوز با هر اندازه و شکلی تبدیل کرد که راه حلی انعطاف پذیر برای آب بندی درب دیگ ها، کوره ها و اجاق ها ارائه می دهد. اتصال شل الیاف معدنی خطر قرار گرفتن در معرض آن را به ویژه شدید می کند.

واشر بیضی آزبست: این نوع واشر مواد نرم آزبست را با یک درج سیمی ترکیب می کند که شکل و استحکام بیشتری به آن می دهد. واشر فلکسیتالیک با سیم پیچ واشر مارپیچی آزبست: این نوع پیچیده از واشر از لایه های متحدالمرکز فلز و آزبست ساخته شده است. طراحی محصول بسیار قوی است، اما همچنان الیاف آزبست تقریبا خالص را در معرض هوای آزاد قرار می دهد.

واشر ورق نسوز آزبست یا بسته بندی ورق: برای تولید انبوه واشرهای آزبست برای قطعات استاندارد، سازندگان آزبست و سایر الیاف را در یک ورق مقوایی سفت و مقوایی فشرده می کردند که می توانستند واشرهایی با هر شکل را از آن جدا کنند. بسیاری از کارگران نصب نیز به صورت دستی بسته بندی ورق را به اندازه قطعات جداگانه برش می دهند.
مشاغل در معرض خطرآزبست عبارتند از: تعمیرکاران لوازم خانگی مکانیک خودرو کارگران کارخانه های شیمیایی کارگران ساختمانی مهندسان کارگران کارخانه کارگران پالایشگاه نفت کارگران نیروگاه کارگران کارخانه کشتی سازی جانبازان نیروی دریایی در خارج از محل کار، قرار گرفتن در معرض آزبست از واشرها ممکن است زمانی رخ دهد که صاحبان خودرو تعمیر و نگهداری خودروهای قدیمی یا خودروهایی با قطعات پس از فروش وارداتی را انجام دهند. اگر در معرض واشرهای آزبست قرار داشتید، برای غربالگری سالانه بیماری آزبست به یک متخصص ریه مراجعه کنید. ابتلای زودهنگام به بیماری های مرتبط با آزبست و مراجعه به پزشک متخصص، بهترین شانس برای بقای طولانی مدت را به همراه دارد.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی