آفتاب

ورق گرافیت خالص



ورق گرافیت خالص بانام لاتین ( Pure graphite sheet ) انعطاف پذیر با گرافیت معدنی خالص ساخته شده است.

ورق گرافیت خالص چیست؟

ورق گرافیت خالص بانام لاتین ( Pure graphite sheet ) انعطاف پذیر با گرافیت معدنی خالص ساخته شده است. این ورق گرافیت با خلوص 99 درصد کربن است. ورق گرافیت انعطاف پذیر با خلوص کربن بالا، مقاومت شیمیایی بهبود یافته، هدایت حرارتی  و آب بندی بهتر را فراهم می کند. واشر به عنوان ماده مانند گرافیت یا لایه ورق گرافیت دوپ شده تولید می شود و به طور گسترده در منطقه آب بندی سیال استفاده می شود. این ماده به عنوان روان کننده جامد برای فرآیندهای برش و شکل دهی فلزات در کوره های صنعتی و سایر عملیات حرارتی می تواند به عنوان مواد عایق حرارتی بافندگی استفاده شود. ورق و رول گرافیت URE ذرات ورقه ای یا تراشه گرافیت معدنی منبسط شده خالص در معرض تورم آرام قرار می گیرند و متعاقباً بدون استفاده از چسب جداگانه به فویل انعطاف پذیر تبدیل می شوند، ویژگی که درجه خلوص بالایی را تضمین می کند که با سایر مشتقات گرافیت مرتبط نیست. فویل به روش‌های مختلفی پردازش می‌شود تا خواص منحصر به فرد ماده را با انواع نیازهای آب‌بندی تطبیق دهد. قابلیت آب بندی گرافیت شبیه به مواد الاستومری است، اما قابلیت دمایی آن بسیار فراتر از عجیب ترین ترکیب لاستیکی است. به اینها مقاومت فوق العاده در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی آلی و معدنی را اضافه کنید و به راحتی متوجه می شوید که چرا بسیاری گرافیت را به عنوان یکی از مهم ترین موارد افزوده شده به سهام سازنده واشر از زمان ظهور پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) می دانند.
ورق گرافیت انعطاف پذیر  آخرین مرحله فشرده سازی گرافیت منبسط شده است. ورقه های گرافیت طبیعی و بسیار کریستالی به منظور شکل دادن به فویل هایی با ضخامت ها و چگالی های مختلف، بدون هیچ گونه چسبنده به یکدیگر منبسط و نورد می شوند.  مواد ناهمسانگرد اما بسیار رسانا، با استحکام و سفتی کم در مقایسه با گرافیت معمولی، اما مجموعه ای را جمع آوری می کند. از خواص متفاوت در مورد زمینه مکانیکی،FG به دلیل انعطاف پذیری بیشتر در کاربردهای آب بندی و واشر استفاده می شود. و قابلیت اتلاف انرژی در حین ارتعاش. همچنین مقاومت بالایی در برابر عوامل شیمیایی نشان می دهد و می تواند ساختار خود را حفظ کند. یکپارچگی توری در دما تا 2500 درجه سانتیگراد در اتمسفر بی اثر است. تمام خواص مکانیکی، الکتریکی و حرارتی به شدت تحت تأثیر ناهمسانگردی ذاتی است که آن را در سرمایش حرارتی، عایق مشترک، محافظ الکترومغناطیسی و در اجزای هدایت الکتریکی مانند الکترودهای پیل سوختی. در این کار فرآیند تولید با هم خلاصه می شود با تأثیر چگالی بر استحکام و مدول و نتایج تجربی موجود در ادبیات ناهمسانگردی، سختی، هدایت حرارتی و الکتریکی، گرمای ویژه و انبساط حرارتی همراه با برخی از رویکردهای مدل‌سازی بررسی می‌شوند. مقدمه گرافیت انعطاف پذیر (FG) یک ماده ناهمسانگرد متخلخل است که به طور قابل توجهی با گرافیت از انواع مختلف متفاوت است. جنبه هایی از جمله محل منشاء سنگ معدن، فرآیند تولید و ریزساختار.
همانطور که قبلا اشاره کردیم ورق گرافیت یک ورق گرافیتی انعطاف پذیر است که از گرافیت طبیعی فرآوری شده ویژه بدون استفاده از چسب ساخته شده است. پردازش ویژه توسعه یافته توسط ما به آن انعطاف پذیری و بازیابی فشرده می دهد که در محصولات گرافیت معمولی یافت نمی شود. این ویژگی ها یک تناسب راحت با قطعات در تماس را تضمین می کند، بنابراین به طور گسترده ای به عنوان مهر و موم برای توجه به واشر و بسته بندی خودرو استفاده می شود. ورق گرافیت خالص باعث بهینه سازی در مصرف مواد می شود و این بهینه سازی به دلیل این است که اکثر کارخانه ها دارند روز به روز پیشرفت می کنند و در محیطی با دمای بالا کار خود را انجام می دهند پس باید از مواد نسوز با مقاومت حرارت بالا استفاده کنند که این ویژگی ورق گرافیتی خالص می باشد. دیگر ویژگی این مواد  در ساخت واشر ها می باشد که این مواد واشر های نسوز را تحویل جامعه می دهد. واشر هایی که توسط ورق گرافیت خالص ساخته می شوند برای استفاده در صنعت پتروشیمی و تولید خمیر و کاغذ و همچنین صنایع عمومی و معدن و کارخانهایی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند مناسب می باشد. ورق های گرافیتی یک از مناسب ترین انتخاب های برای کارهای دشوار و سخت می باشد زیرا این ورق ها دارای مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و دما و همچنین مواد شیمیایی خورنده می باشند. همانطور که بالاتر گفته شد این مواد مناسب برای ساخت عایق می باشند اما دلیل آن مقاونت خوب آن ها در برابر ساینده ها می باشد.



ویژگی های ورق گرافیت خالص

ورق گرافیت خالص دارای ویژگی های زیادی است که این ویژگی ها باعث کاربرد فراوان آن می شود. ورق گرافیت خالص بسیار کم وزن است و همچنین سبک می باشد. ورق گرافیت خالص یک ماده شکننده است و ترد که این شکنندگی دلیل وجود گرافیت در ترکیب این ورق نسوز  می باشد. شکنندگی این محصول می تواند تا حدودی کاهش یابد. یعنی با استفاده از رزین های مختلف همانند رزین اپوکسی یا الیاف فاییر گلاس این ماده مستحکم تر می شود. از لحاظ مقاومت در برابر دما اختلافاتی وجود دارد یعنی بعضی از کارشناسان و متخصصان این عقیده را دارند که این ماده حتی می تواند تا 800 درجه سانتی گراد را هم تحمل کند اما دیگر کارشناسان و متخصصان مربوطه این عقیده را دارند که این ماده تا 650 درجه سانتی گراد را تحمل می کند. ورق گرافیت خالص از لحاظ تحمل در دمای پایین و منفی می تواند تا منفی دویست و چهل درجه سانتی گراد را نیز تحمل کند.
 ورق گرافیت خالص دارای میزان خلوص بسیار بالایی می باشد کن طبق آماری که در بالاتر داده شده این قضیه مشهود است. به دلیل داشتن خلوص بالا در اکثر محیط های شیمیایی به کار گرفته شود. یکی از ویژگی های مهم که بیشتر مواد صنعتی دارند مربوط به هدایت حراراتی می باشد. ورق گرافیت خالص  عایق مناسبی نیز می باشد. ورق گرافیت خالص را می توان به صورت عایق در محیط های گازی و بخار و مایعات استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی های ورق گرافیت خالص داشتن خاصیت رسانایی مناسب می باشد. رسانا بودن این ورق سبب شده که در صنعت برق به کار گرفته شود. ورق گرافیت خالص در برد های الکتریکی به کار گرفته می شود.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی