آفتاب

ورق کلینگریت



ورق کلینگریت به دو صورت کلی بدون آزبست و آزبست دار تولید می‌شود. آزبست یکی از مواد معدنی است که از گذشته به عنوان ماده‌ی نسوز مورد استفاده قرارمی گرفت.

ورق‌کلینگریت را از پودر آزبست تولید نموده و برای مهار غبار آزبست در آن و افزایش انعطاف پذیری، پودر آزبست را با انواع رزین‌های لاستیکی مانند NBR، SBR و NR ترکیب می‌نمایند. امروزه، از آن‌جا که وجود غبار سمی آزبست، محدودیت‌های گسترده‌ای را برای محصولات تولید شده از آن به دنبال داشته است، در برخی موارد، از جایگزین‌های مناسبی برای آزبست در تولید ورق‌های کلینگریت استفاده می‌گردد.
همان‌گونه که می‌دانید، مواد نسوز با توان مقاومتی بالای خود در برابر گرما، فشار، کشش، سایش و عوامل شیمیایی، ماندگاری و فرم خود را به خوبی حفظ نموده و به‌همین خاطر، به‌ عنوان یک عایق کارآمد و موثر برای محافظت از شفت‌ها و یا قطعات گوناگون دیگر استفاده می‌شوند.
ورق‌ نسوز ، به ‌عنوان یکی از اعضای این خانواده بزرگ، معمولاً از ترکیب چند ماده ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را یکی از پرکاربردترین انواع مواد نسوز موجود، به‌ویژه در نیروگاه‌ها و صنایع پتروشیمی در نظر گرفت. این ورق‌ها در عرصه‌های گوناگون صنعت و غالباً به ‌عنوان عایق‌ حرارتی و همین‌ طور، تولید واشر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
علت این کاربرد گسترده در میان حوزه‌های گوناگون صنعت این است که ورق‌های نسوز، در کنار کارایی مطلوب در حوزه آب‌بندی، جزو کم ‌هزینه‌ترین ابزار عایق بندی نیز هستند.
ورق‌های نسوز بین دو قطعه از یک مجموعه که می‌تواند عامل نشتی باشد، قرار می‌گیرند و به‌ عنوان یک مانع فیزیکی، با درزگیری تجهیزات، مانع از خروج سیالات به خارج می‌شوند. همچنین، ورق‌های نسوز، برای کنترل فشار بین دو قطعه که تحت فشار قرار دارند نیز به‌کار گرفته می‌شود. به این ترتیب، انواع ورق‌های نسوز، با افزایش طول عمر و ماندگاری قطعات، در طول زمان، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش خواهند داد.
ورق کلینگریت به دو صورت کلی بدون آزبست و آزبست دار تولید می‌شود. آزبست یکی از مواد معدنی است که از گذشته به عنوان ماده‌ی نسوز مورد استفاده قرارمی گرفت. آزبست مضرات بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد، البته اگر به صورت مسقیم و متناوب با شخص در تماس نباشد، استفاده آن بلا مانع است. در سال‌های گذشته استفاده از آزبست به دلیل سرطان‌زا بودن بودن، از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع بود، اما به علت استفاده فراوان صنعتی از این ماده، به کشور‌های مختلف صادر می‌شود و مورد استفاده‌ی صنعتی قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که ورق‌های نسوز کلینگریت، بدون آزبست هم تولید می‌شودند که غیر سمی بوده و خطری برای سلامتی انسان و محیط زیست ندارند. ورق‌های کلینگریت بدون آزبست از موادی مثل کربن، آرامید، کولار، سرامیک، فایبرگلاس و.... تولید می‌شوند که امکان استفاده آن در محیط‌های عمومی و بهداشتی مهیا می‌شود.



به طور معمول ورق کلینگریت بدون آزبست در سایز ۱. ۵×۱. ۵ به ضخامت ۰. ۵تا ۶ میلیمتر تولید می‌شود. در موارد خاص به این ورق‌ها سیم استیل یا فولادی اضافه می‌شود تا مقاومت و تحمل آن‌ها افزایش پیدا کند. این ورق‌ها به طور معمول قادر به تحمل دما‌های بالا تا ۵۵۰و منفی ۱۰۰درجه سلسیوس هستند، که این محصولات بدون سمی نصب آسانی دارند و به راحتی برش داده می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر فشار دارند و در شرایط اسیدی و قلیایی بازدهی بالای خود را حفظ می‌کنند.
پر کاربرد‌ترین ورق‌های کلینگریت بدون آزبست شامل: ورق کلینگریت بدون آزبست تفلون، ورق کلینگریت بدون آزبست آرامید، ورق کلینگریت بدون آزبست کربن هستند که بهترین توضیح‌های مختصری از آن‌ها به ترتیب ارائه می‌دهیم. ورق کلینگریت بدون آزبست تفلون عملکرد مثبت و قابل قبولی در شرایط اسیدی و قلیایی در شرایط آب و هوایی گوناگون دارد. همجنین ضریب اصطکاک پایین ار مزایای استفاده از تفلون می‌باشد. ورق کلینگریت بدون آزبست آرامید عملکرد مناسبی در برابر آب شور، محیط‌های آبی و محیط‌های گازی دارد و تحمل حرارتی آن تا ۳۰۰درجه سانتی‌گراد است و در برابر سایش بسیار مقاوم می‌باشند. ورق کلینگریت بدون آزبست کربن کاربرد وسیعی در صنعت خودرو‌سازی، پتروشیمی و سلولزی دارند و با عملکرد مناسبی که در محیط‌های قلیایی دارد در پی آن طول عمر بالایی دارند
ورق نسوز کلینگریت به دو دسته اصلی بدون سیم و سیم دار تقسیم‌بندی شده است و در چهار نوع به تولید انبوه می‌رسد. ۱)ورق نسوز کلینگریت بدون سیم گرافیتی  ۲)ورق نسوز سیم دار گرافیتی ۳)ورق نسوز کلینگریت بدون سیم ۴)ورق نسوز کلینگریت سیم دار. تحقیقات مرتبط نشان می‌دهد که کاربرد هر چهار نوع ورق نسوز کلینگریت تقریبا یکسان است. حال به‌تریب این موارد را مورد برسی قرار می‌دهیم.
1)    ورق نسوز کلینگریت بدون سیم گرافیتی علاوه بر متریال اصلی خود، لایه‌ای از گرافیت بر روی سطح خود دارد که این لایه‌ی گرافیتی سبب تحمل حرارت بسیار بالا در این ورق شده است. تحمل حرارت در ورقه‌ی نسوز کلینگریت بدون سیم گرافیتی به ۶۰۰درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

2)    ورق نسوز کلینگریت سیم دار گرافیتی علاوه بر متریال اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن، یک لایه از گرافیت بر روی محصول نهایی آن کشیده شده است. این لایه گرافیت سبب افزایش تحمل نسبت به نمونه اولیه این محصول شده است. تحمل حرارتی در این نوع محصول به ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد سیده است
3)    ورق نسوز کلینگریت بدون سیم دقیقا مشخصه اصلی مواد تشکیل‌دهنده آن را دارد و متداول‌ترین و معمولی‌ترین این نوع از ورق نسوز به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که تحمل حرارتی این محصول تا ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.
4)    ورق نسوز کلینگریت سیم دار همانند نمونه اولیه خود می‌باشد، اما با این تفاوت که لایه‌هایی از سیم درون آن تعبیه شده است، که این لایه‌های حاوی سیم درمحصول باعث استحکام مکانیکی بیشتر شده است و تحمل حرارتی را تا ۵۸۰ درجه سانتی‌گراد افزایش داده است.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی