آفتاب

ورق فیبر استخوانی



به نظر می آید فیبر فنولیک اسمی است که به دلیل ماده سازنده آن یعنی رزین فنولیک بر روی آن گذاشته شده است. به طور کلی این ورق ها توسط کاغذی آغشته به این رزین ها ساخته می شوند.

ورق فیبر استخوانی که به آن فیبر فنولیک می گویند. به نظر می آید فیبر فنولیک اسمی است که به دلیل ماده سازنده آن یعنی رزین فنولیک بر روی آن گذاشته شده است. به طور کلی این ورق ها توسط کاغذی آغشته به این رزین ها ساخته می شوند. ورق استخوانی ضخامت بسیار کمی دارد اما استحکام آن بالا است که این به دلیل فشرده بودن ورق فیبر استخوانی می باشد. از ویژگی ها بسیار خوب این ورق فیبر استخوانی دی الکتریک بودن و عایق الکتریکی بودن آن است که باعث شده در صنعت برق کاربرد فراوانی داشته باشد. یکی از مواردی که در تولید آن ورق فیبر استخوانی کاربرد بسیاری دارد عایق تابلو برق می باشد. نوع ساخت این ورقه ها به گونه ای است که قابلیت پانچ شدن و تراشکاری را داشته باشند.
ورق فیبر استخوانی  دارای استحکام بالا و مقاومت در مقابل فشار و حرارت و دما می‌باشد. اما به غیر از این ویژگی‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های دیگری نیز می‌باشد. این ورق‌ها دارای مقاومت بالای الکتریکی و مکانیکی می‌باشند و به راحتی در حلال‌ها حل نمی‌شوند. به دلیل بالا بودن مقاومت الکتریکی از آن‌ها در مولد برق و نیروگاه‌های برق و دینام و ترانسفورماتور‌ها و ... استفاده می‌کنند. این ورق‌ها را معمولا در ضخامت‌هایی با اندازه ۰. ۵ یا تا ۵۰ میلی‌ متر می‌توان پیدا کرد و به صورت ابعاد صد در دویست سانتی ‌متر می‌باشند. رنگ‌هایی که از این ورق‌ها در بازار موجود است به رنگ‌های قهوه‌ای و تیره و مشکی می‌باشد. این فیبر استخوانی به صورت میله و لوله هم در بازاز موجود بوده و قابل عرضه میباشد.
ورق فیبر استخوانی دارای ساختاری است که در برابر حرارت و فشار دوام بسیار بالایی دارد. فیبر استخوانی آب را خیلی کم جذب می‌کند و این برای استفاده در صنایع مربوطه یک نوع مزیت محسوب می‌شود. فیبر استخوانی و فیبر نخ دار تشابه بسیاری با یکدیگر دارند. در ساخت فیبر استخوانی به ورق‌های رزین آغشته به فنولیک و ترکیبشان با کاغذ ماتریس فشاری معادل دو هزار تن وارد می‌شود.



کاربرد‌های ورق فیبر استخوانی

ورق‌های فیبر استخوانی با توجه به نوع ساختار و ویژگی‌های خود توانسته‌اند بخش کوچکی از بازار را به خود اختصاص دهند. از جمله بازار و صنایعی که فیبر‌های استخوانی آن را در دست گرفته‌اند می‌توان به صنایع برق اشاره کرد که در بالاتر هم به مقاومت آن در مقابل جریان الکتریکی اشاره‌ای داشتیم. علاوه بر صنعت برق این ورق فیبر استخوانی در بخش هوا و فضا و ماشین‌سازی و مخابرات و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورقها توانسته اند کار بسیاری از صنایع را در کار تولید راحت تر کنند.
پس از اینکه فشاری زیادی به این ورقه‌ها وارد می‌شود. این ورق ‌ها پخته می‌شوند به همین دلیل است که این ورقه‌ها بسیار صفت و محکم می‌باشند و استحکام بالایی دارند. این ورق‌های فیبر استخوانی از لحاظ سختی شبیه به فیبر نخ دار می‌باشند اما تفاوتی که این دو با هم دارند در پانچ شدن و تراشکاری است که فیبر نخی این قابلیت را دارد اما فیبر استخوانی این قابلیت را نداشته و برای انجام تراشکاری و پانچ باید از دستگاه‌های ویژه‌ای استفاده کرد. ما در ادامه راجع به ورق فیبر اسنخوانی صحبت می کنیم. با ما همراه شوید.

مزایای ورق فیبر استخوانی:

ورق فیبر استخوانی که به آن فیبر فنولیک نیز می گوییم دارای مزایای فراوانی است که این مزایا باعث کاربرد فراوان این محصول در صنایع مختلف می شود. ورق فیبر استخوانی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و به نوعی ورق نسوز است. ورق فیبر نسوز به طور کلی در دو دسته تولید می شود که یکی فیبر نخ دار می باشد و دیگری فیبر استخوانی نام دارد. ورق فیبر استخوانی به گونه ای ساخته شده است که بتوان روی آن تراشکاری و پانچ کردن را انجام داد. برای این که سوراخکاری در ورق فیبر استخوانی انجام گیرد و قطعاتی ساخته شود باید از ابزار دقیق و مهندسی شده استفاده کرد. ورق فیبر استخوانی دارای ابعاد مختلف و  ضخامت های متفاوتی است. ضخامت این ورق ها از نیم میلی متر شروع می شود و تا شصت میلی متر یا شش سانتی متر ادامه دارد با وجود این ضخامت کم از استحکام خوبی برخوردار است. ابعاد ورق فیبر استخوانی به صورت یک در دو و دو در دو و همچنین سه در دو موجود می باشد. از ویژگی ها بسیار خوبی که یک نوع مزیت در این ورق ها می باشد عایق الکتریکی و حرارتی بودن است که باعث شده در بسیاری از صنایع کاربرد  داشته باشند.
 یکی از مزیت ها ورق فیبر استخوانی که می توان آن را جز مزیت ها ظاهری در نظر گرفت تنوع رنگی آن است که در بازار  به صورت  قهوه ای و سفید و زرد و مشکی و .‌.. پیدا می شود. ورق ها فیبر استخوانی همانطور که در بالاتر گفته شد دارای استحکام به این دلیل است که ورق فیبر استخوانی ورق های فشار قوی می باشند. زمانی که به ورق فیبر استخوانی گرما وارد می شود تبدیل به مواد دیگری همچون الیاف مصنوعی و الیاف شیشه و پارچه پنبه ای و ... و ... می شوند. در آخر این ماده ها ساخته شده را با رزین مصنوعی ترکیب می کنند. زمانی که لایه ها فیبر استخوانی گرم شده و بلافاصله به آنها فشار می شود تبدیل به ورقه هایی فشرنده می شوند که مقاومت دمایی و استحکام بالایی دارند م در اکثر صنایع کاربرد خواهند داشت. ورق فیبر استخوانی جز عوامل تولیدی در تولید عایق های تابلو برق می باشد.  این ورق نیز جز عوامل تولیدی فیبر عایق الکتریکی و فیبر دسته چاقو و چوب دسته چاقو و فییر فنولیک و ... و .‌‌.. می باشد.  به طور ورق فیبر استخوانی کاربرد بسیاری در صنعت برق دارد و یک نوع دی الکتریک بسیار قوی می باشد. از دیگر ویژگی های ورق فیبر استخوانی که می توان به آن اشاره کرد جذب آب پایین است.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی