آفتاب

نوار فایبرگلاس



نوار فایبرگلاس یا نوار نسوز فایبرگلاس با نوار کاغذی که به طور سنتی در صنعت استفاده می شود کاملاً متفاوت است.

 این یک ماده نسوز است که با ساختار منحصر به فرد فایبرگلاس متقاطع برای ایجاد استحکام بیشتر اتصالات دیوار خشک ساخته شده است و برای پوشاندن درزها در فرآیند ساخت دیوار خشک استفاده می شود. این محصول عملکردهای خوبی مانند نرمی خوب، چسبندگی بالا و کاربرد آسان دارد. نوار دیوار خشک ماده ایده آلی است که بهترین راه حل را برای مشکلات دیوار و سقف به شما ارائه می دهد. همچنین می‌توان از نوار دیواری برای درزگیری گوشه‌هایی که دو بخش دیوار خشک به هم می‌رسند استفاده کرد. این یک سطح صاف به نظر می رسد که به عنوان روشن به نظر می رسد. استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر تغییر شکل؛ عملکرد عالی خود چسب؛ به خوبی مرتب شده است؛ ساده و آسان برای اعمال.
استفاده از نوار فایبرگلاس دیوار خشک:  این عمدتا برای اتصالات دیوار، سقف و سایر محصولات مصالح ساختمانی برای جلوگیری از ترک استفاده می شود.   نوار چسب فایبرگلاس از پارچه فایبر گلاس مرغوب ساخته شده است که با کوپلیمر اسید اکریلیک روکش شده و سپس به اندازه های مورد نیاز برش داده می شود. به دلیل خواص شیمیایی پارچه فایبر گلاس پایدار است و به راحتی اکسید نمی شود.
هدف: عمدتاً برای ترمیم دیوارهای وصله صفحه، اتصالات تخته گچی، انواع ترک ها در دیوار و سایر سطوح دیوار استفاده می شود.




عملکرد اصلی نوار فایبرگلاس:

مقاومت عالی در برابر قلیایی، بادوام. استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر تغییر شکل، جلوگیری از ترک، بدون خرابی یا کف. خود چسب خوب، بدون نیاز به پیشبرد پرایمر، استفاده راحت، کارکرد آسان.
نوار فایبرگلاس خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کند انواع نوار فایبرگلاس عبارت‌اند از:
•    نوار فایبرگلاس با تاروپود بافت
•    نوار فایبرگلاس با روکش آلومینیوم
•    نوار فایبرگلاس ساده ابریشمی
این نوار از سه ماده اصلی فایبرگلاس، روغن و رزین تهیه می‌شود. اولین متریال استفاده‌ شده در این نوع نوارها الیاف شیشه است که داخل ظروف مقاوم به حرارت ریخته‌ شده و با استفاده از سیلیس استخراج می‌شود و بعد از حرارت دادن مجدد مواد اولیه ذوب شده و سپس از کوره خارج شده و با رزین ترکیب می‌شود. رزینی که در ساخت این نوار نسوز  استفاده‌شده از پلی استر یا اپوکسی و یا وینیل استر است که در صورت ترکیب این سه با هم مواد اصلی و اولیه متفاوت شده و یک نوار با کیفیت به وجود می‌آید.
بعد از آنکه الیاف شیشه مذاب شده و رزین با هم ترکیب شوند، تولید الیاف طبیعی آغاز شده و از قالب‌های خاصی عبور داده می‌شود تا سرد شود. آخرین مرحله‌ای که برای ساخت الیاف انجام می‌شود ساخت تار و پود بافته‌ شده آن است که در نهایت، نوار ریز بافت یا تار و پود بافت از آن حاصل می‌آید.

کاربرد نوار فایبرگلاس تاروپود بافت

این نوار انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به‌ه مین علت می‌تواند به‌عنوان عایق‌بندی استفاده شود. این نوار کاملاً شبیه به نوارهای نسوز دیگر به ‌منظور عایق حرارتی تولید شده و از تخصص‌های اصلی آن عایق الکتریکی است که می‌تواند برای عایق‌بندی موتورها، ژنراتورها و سانتیفیوزش ها استفاده شود. البته برای دوخت انواع لباس های ضد گلوله نیز می توان از ان کمک گرفت.
از نظر ظاهری نوار ریز بافت یا تار و پود بافت، ظاهری درخشان دارد و در سه‌رنگ قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و سفید در بازار موجود است. تفلونی که بر روی آن کشیده شده، باعث می‌شود که این نوار کاملا غیر سمی بوده و مشکلی برای سلامت فرد ایجاد نکند و کاملاً جایگزین مناسبی برای نوار آزبست باشد. مقاومت حرارتی این نوار و ۲۹۰ درجه سانتی‌گراد بوده و در شرایط خاص می‌تواند به ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد را نیز تحمل کند.

نوار مخصوص فایبرگلاس با روکش آلومینیوم

نوار فایبرگلاس با روکش آلومینیوم یکی از مواد نسوزی است که در برابر حرارت و گرما و محصولات شیمیایی مقاومت خوبی دارد و خاصیت خود را از دست نداده و می‌توان از آن در محصولات زیادی استفاده کرد.
این مواد نسوز به شکل نخ، پارچه و نوار مورد استفاده قرار گرفته و در برابر حرارت نیز مقاومت می‌کند. نوار نسوز فایبرگلاس نیز با روکش آلومینیوم یکی از همین نمونه‌ها بوده که از الیاف شیشه و فایبرگلاس ساخته ‌شده و به شکل نوار درآمده است. برای افزایش میزان مقاومت حرارتی این نوار از روکش آلومینیوم بر روی آن استفاده می‌شود. نوار فایبرگلاس در نوع ساده ابریشمی و فویل دار بوده که نوع آلومینیوم‌دار آن محبوبیت زیادی در بین نوارهای نسوز دارد.




ویژگی‌های بارز نوار نسوز فایبرگلاس با روکش آلومینیوم

از مهم‌ترین ویژگی‌های نوار فایبرگلاس با روکش آلومینیوم این است که از یک ‌لایه آلومینیوم بر روی سطوح خود ساخته ‌شده که باعث بالا رفتن مقاومت حرارتی و الکتریکی گشته و مقاومت حرارتی خود را تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد افزایش داده‌است. این نوار مقاومت خوبی در برابر مواد اسیدی و شیمیایی داشته و هیچ‌گاه فرسوده یا پوسیده نمی‌شود و خاصیت خود را از دست نخواهد داد. از کاربردهای اصلی این نوار، ساخت لباس‌های نسوز مانند دستکش و لباس‌های آتش‌نشانی است و می‌توان به‌عنوان درزگیر در انواع دیگ‌های بخار استفاده شود.

نوار نسوز ابریشمی فایبر گلاس

از دیگر نوارهای نسوز می‌توان به نوار نسوز ابریشمی فایبر گلاس اشاره داشت که یکی از بهترین آن‌ها می‌باشد و از الیاف شیشه ساخته ‌شده است و جایگزین مناسبی برای نوار آزبست نیز می‌باشد.  این نوار در دماهای پایین و دماهای بالا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد مدرس دمای کمتر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد تا ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کرده و می‌تواند در مقابل فشار نیز از خود مقاومت نشان دهد. انعطاف‌پذیری بالای این دما و مقاومت در برابر مواد شیمیایی باعث شده تا در بسیاری از صنایع از آن استفاده شود.
از  نوار فایبر گلاس برای دوخت لباس‌های نسوز، دستکش و کلاه های نسوز، عایق‌بندی لوله‌های موتورخانه، تأمین کردن شکاف‌ها و کوره‌های حرارتی، درزگیر با دیگ‌های بخار استفاده می‌شود.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی


وبگردی